• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.11.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Naksitrallid pääsevad maastikule

Renault on teada-tuntud revolutsionäär, mille mudelid on aluse pannud mõnelegi uuele liikumisele. Tema eestvedamisel hakati massiliselt tootma väikseid mahtuniversaale, seejärel pani Renault aluse kaubiku välimusega mahtuniversaalidele, siis otsustas ta muuta mahtuniversaal nelikveoliseks ja nüüd ehitas tagatipuks kaubiku välimusega mahtuniversaalile nelikveo. Kas ka seekord on tegemist sama eduka projektiga, kui oli mahtuniversaaliga, näitab aeg. Eestis väga suurt müügiedu sellele küll ei tihka ennustada. Nelikveo ehitamine pole just odav lõbu, meie keskmine ostja loeb aga hinnasilti väga hoolega.
Lihtsama varustusega Kangoo 4x4 hinnad algavad 224 900 kroonist, mis võrreldes tavalise Kangooga on oma poolsada tuhat krooni kallim. Samas, nelikveoga Renault Scenic Rx4 hinnaga võrreldes on Kangoo 4x4 aga ligi 100 000 krooni odavam. Nii et kõik on suhteline. Igatahes on tegemist heas mõttes vägagi naljaka autoga. Esimene erinevus tavalise Kangooga võrreldes on tema kõrgus. Auto kliirens on tõusnud 180 millimeetrilt 2 sentimeetrini, põhja kõrgus veelgi rohkem.
Lisaks kõrgusele ja nelikveole on uuendusi veelgi. Näiteks on tagavararatas toodud põhja alt ära pagasiruumi, kus ta seisab seina ääres püsti nagu vanal Volgal. 14tollised plekkveljed on asendunud 15tolliste alumiiniumvelgedega, külgmine iluliist on laiem ja veel nipet-näpet. Olulisem uuendus on aga uus 1,6-liitrine bensiinimootor. Tegemist ei ole sama 110 hj 1,6-liitrisega, mis on paigaldatud Megane?ile, vaid uue mootoriga, millel võimsust sama palju kui Megane?i 1,4-liitrisel ? 95 hj.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nagu eeldada võib, on peamine proovisõidul esile kerkiv pluss nelikveolise variandi hea teelpüsivus. Lumelörtsisel teel hoiab nelikvedu autot kindlalt kursil ka suverehvidega ning Kangoo piisavalt jäik rool laseb end roolis üsnagi vabalt tunda. Lisaks suurepärane väljavaade igas suunas ning ruumikus. Viimane on samas ka kohati puuduseks, sest auto on nii lai, et uks jääb pisut kaugele ning pikal sõidul ei ole kätt kusagile mugavalt toetada. Ka keskelt puudub käetugi.
Mootoril jätkub aga võhma kiirendamiseks nii linnas kui maanteel möödasõitudel, salongi kostuv müra on iseteema. Nagu ka kütusekulu. Nelikveoga auto peabki transmissiooni tõttu rohkem kütust neelama, see on selge, ka on auto kõrgem, tuuletakistus suurem jne. Tehniliste andmete järgi on 4x4 kütusekulu tavalisest 1,6-liitrisest Kangoost (Eestis seda hetkel ei müüda) umbes 1 liitri jagu suurem, jäädes keskmise näitajaga 8,6 liitri kanti 100 km kohta. Tegelikkus kipub aga teine olevat. Seier kukub proovisõidul lausa silmanähtavalt ning olgugi, et auto on täiesti uus, mootor ja transmissioon väga tihke, on 10 liitri lähedale jääv keskmine kulu ilmselgelt palju. Kusjuures sõit kulgeb 90 ulatuses maanteel lubatud kiirusel. Loodetavasti parandab sissesõit olukorda ning peatselt on nelikveolisele Kangoole lisandumas ka 1,9-liitrine (80 hj) diiselmootor. Esialgu on 1,6-liitrine bensiinimootor aga ainus variant.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele