Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naksitrallid pääsevad maastikule

    Renault on teada-tuntud revolutsionäär, mille mudelid on aluse pannud mõnelegi uuele liikumisele. Tema eestvedamisel hakati massiliselt tootma väikseid mahtuniversaale, seejärel pani Renault aluse kaubiku välimusega mahtuniversaalidele, siis otsustas ta muuta mahtuniversaal nelikveoliseks ja nüüd ehitas tagatipuks kaubiku välimusega mahtuniversaalile nelikveo. Kas ka seekord on tegemist sama eduka projektiga, kui oli mahtuniversaaliga, näitab aeg. Eestis väga suurt müügiedu sellele küll ei tihka ennustada. Nelikveo ehitamine pole just odav lõbu, meie keskmine ostja loeb aga hinnasilti väga hoolega.
    Lihtsama varustusega Kangoo 4x4 hinnad algavad 224 900 kroonist, mis võrreldes tavalise Kangooga on oma poolsada tuhat krooni kallim. Samas, nelikveoga Renault Scenic Rx4 hinnaga võrreldes on Kangoo 4x4 aga ligi 100 000 krooni odavam. Nii et kõik on suhteline. Igatahes on tegemist heas mõttes vägagi naljaka autoga. Esimene erinevus tavalise Kangooga võrreldes on tema kõrgus. Auto kliirens on tõusnud 180 millimeetrilt 2 sentimeetrini, põhja kõrgus veelgi rohkem.
    Lisaks kõrgusele ja nelikveole on uuendusi veelgi. Näiteks on tagavararatas toodud põhja alt ära pagasiruumi, kus ta seisab seina ääres püsti nagu vanal Volgal. 14tollised plekkveljed on asendunud 15tolliste alumiiniumvelgedega, külgmine iluliist on laiem ja veel nipet-näpet. Olulisem uuendus on aga uus 1,6-liitrine bensiinimootor. Tegemist ei ole sama 110 hj 1,6-liitrisega, mis on paigaldatud Megane?ile, vaid uue mootoriga, millel võimsust sama palju kui Megane?i 1,4-liitrisel ? 95 hj.
    Nagu eeldada võib, on peamine proovisõidul esile kerkiv pluss nelikveolise variandi hea teelpüsivus. Lumelörtsisel teel hoiab nelikvedu autot kindlalt kursil ka suverehvidega ning Kangoo piisavalt jäik rool laseb end roolis üsnagi vabalt tunda. Lisaks suurepärane väljavaade igas suunas ning ruumikus. Viimane on samas ka kohati puuduseks, sest auto on nii lai, et uks jääb pisut kaugele ning pikal sõidul ei ole kätt kusagile mugavalt toetada. Ka keskelt puudub käetugi.
    Mootoril jätkub aga võhma kiirendamiseks nii linnas kui maanteel möödasõitudel, salongi kostuv müra on iseteema. Nagu ka kütusekulu. Nelikveoga auto peabki transmissiooni tõttu rohkem kütust neelama, see on selge, ka on auto kõrgem, tuuletakistus suurem jne. Tehniliste andmete järgi on 4x4 kütusekulu tavalisest 1,6-liitrisest Kangoost (Eestis seda hetkel ei müüda) umbes 1 liitri jagu suurem, jäädes keskmise näitajaga 8,6 liitri kanti 100 km kohta. Tegelikkus kipub aga teine olevat. Seier kukub proovisõidul lausa silmanähtavalt ning olgugi, et auto on täiesti uus, mootor ja transmissioon väga tihke, on 10 liitri lähedale jääv keskmine kulu ilmselgelt palju. Kusjuures sõit kulgeb 90 ulatuses maanteel lubatud kiirusel. Loodetavasti parandab sissesõit olukorda ning peatselt on nelikveolisele Kangoole lisandumas ka 1,9-liitrine (80 hj) diiselmootor. Esialgu on 1,6-liitrine bensiinimootor aga ainus variant.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Teflonametnik, kel jäigi vastutus võtmata
Ain Valdmanni laadsete ametnike järgi paistab välja, et linnavõimu juures on midagi hämarat. Ärme unusta seda ka nüüd, mil konkreetselt tema töölt lahkub, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ain Valdmanni laadsete ametnike järgi paistab välja, et linnavõimu juures on midagi hämarat. Ärme unusta seda ka nüüd, mil konkreetselt tema töölt lahkub, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kolmapäeval otsis USA aktsiaturg suunda, nafta hind langes
Kolmapäeval kõikus USA aktsiaturg plussi ja miinuse vahel ning päev lõpetati väikeses miinuses, kui investorid ootasid järgmisi märke majanduse suundumusest ning keskpankade juhid rääkisid inflatsiooniga võitlemisest.
Kolmapäeval kõikus USA aktsiaturg plussi ja miinuse vahel ning päev lõpetati väikeses miinuses, kui investorid ootasid järgmisi märke majanduse suundumusest ning keskpankade juhid rääkisid inflatsiooniga võitlemisest.
Tallinna kommunaalameti igavene juht paneb ameti maha
Linnasüsteemis 46 aastat töötanud, neist 25 aastat Tallinna keskkonna- ja kommunaalametit juhtinud Ain Valdmann teatas, et paneb alates 1. oktoobrist ameti maha.
Linnasüsteemis 46 aastat töötanud, neist 25 aastat Tallinna keskkonna- ja kommunaalametit juhtinud Ain Valdmann teatas, et paneb alates 1. oktoobrist ameti maha.
Raadiohommikus: autode hinnaralli jätkub, kuid asi pole tarnetes
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.
Vanemahüvitise lõhe oli läbi aastate väikseim
Statistikaameti andmetel oli keskmine vanemahüvitise suurus eelmisel aastal naistel 1205 eurot ning meestel 1463 eurot kuus. Kokku sai eelmisel aastal vanemahüvitist 38 882 eestlast, kellest kolmandik olid mehed.
Statistikaameti andmetel oli keskmine vanemahüvitise suurus eelmisel aastal naistel 1205 eurot ning meestel 1463 eurot kuus. Kokku sai eelmisel aastal vanemahüvitist 38 882 eestlast, kellest kolmandik olid mehed.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.