• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 16.11.01, 00:00

Naksitrallid pääsevad maastikule

Renault on teada-tuntud revolutsionäär, mille mudelid on aluse pannud mõnelegi uuele liikumisele. Tema eestvedamisel hakati massiliselt tootma väikseid mahtuniversaale, seejärel pani Renault aluse kaubiku välimusega mahtuniversaalidele, siis otsustas ta muuta mahtuniversaal nelikveoliseks ja nüüd ehitas tagatipuks kaubiku välimusega mahtuniversaalile nelikveo. Kas ka seekord on tegemist sama eduka projektiga, kui oli mahtuniversaaliga, näitab aeg. Eestis väga suurt müügiedu sellele küll ei tihka ennustada. Nelikveo ehitamine pole just odav lõbu, meie keskmine ostja loeb aga hinnasilti väga hoolega.
Lihtsama varustusega Kangoo 4x4 hinnad algavad 224 900 kroonist, mis võrreldes tavalise Kangooga on oma poolsada tuhat krooni kallim. Samas, nelikveoga Renault Scenic Rx4 hinnaga võrreldes on Kangoo 4x4 aga ligi 100 000 krooni odavam. Nii et kõik on suhteline. Igatahes on tegemist heas mõttes vägagi naljaka autoga. Esimene erinevus tavalise Kangooga võrreldes on tema kõrgus. Auto kliirens on tõusnud 180 millimeetrilt 2 sentimeetrini, põhja kõrgus veelgi rohkem.
Lisaks kõrgusele ja nelikveole on uuendusi veelgi. Näiteks on tagavararatas toodud põhja alt ära pagasiruumi, kus ta seisab seina ääres püsti nagu vanal Volgal. 14tollised plekkveljed on asendunud 15tolliste alumiiniumvelgedega, külgmine iluliist on laiem ja veel nipet-näpet. Olulisem uuendus on aga uus 1,6-liitrine bensiinimootor. Tegemist ei ole sama 110 hj 1,6-liitrisega, mis on paigaldatud Megane?ile, vaid uue mootoriga, millel võimsust sama palju kui Megane?i 1,4-liitrisel ? 95 hj.
Nagu eeldada võib, on peamine proovisõidul esile kerkiv pluss nelikveolise variandi hea teelpüsivus. Lumelörtsisel teel hoiab nelikvedu autot kindlalt kursil ka suverehvidega ning Kangoo piisavalt jäik rool laseb end roolis üsnagi vabalt tunda. Lisaks suurepärane väljavaade igas suunas ning ruumikus. Viimane on samas ka kohati puuduseks, sest auto on nii lai, et uks jääb pisut kaugele ning pikal sõidul ei ole kätt kusagile mugavalt toetada. Ka keskelt puudub käetugi.
Mootoril jätkub aga võhma kiirendamiseks nii linnas kui maanteel möödasõitudel, salongi kostuv müra on iseteema. Nagu ka kütusekulu. Nelikveoga auto peabki transmissiooni tõttu rohkem kütust neelama, see on selge, ka on auto kõrgem, tuuletakistus suurem jne. Tehniliste andmete järgi on 4x4 kütusekulu tavalisest 1,6-liitrisest Kangoost (Eestis seda hetkel ei müüda) umbes 1 liitri jagu suurem, jäädes keskmise näitajaga 8,6 liitri kanti 100 km kohta. Tegelikkus kipub aga teine olevat. Seier kukub proovisõidul lausa silmanähtavalt ning olgugi, et auto on täiesti uus, mootor ja transmissioon väga tihke, on 10 liitri lähedale jääv keskmine kulu ilmselgelt palju. Kusjuures sõit kulgeb 90 ulatuses maanteel lubatud kiirusel. Loodetavasti parandab sissesõit olukorda ning peatselt on nelikveolisele Kangoole lisandumas ka 1,9-liitrine (80 hj) diiselmootor. Esialgu on 1,6-liitrine bensiinimootor aga ainus variant.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele