Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naksitrallid pääsevad maastikule

    Renault on teada-tuntud revolutsionäär, mille mudelid on aluse pannud mõnelegi uuele liikumisele. Tema eestvedamisel hakati massiliselt tootma väikseid mahtuniversaale, seejärel pani Renault aluse kaubiku välimusega mahtuniversaalidele, siis otsustas ta muuta mahtuniversaal nelikveoliseks ja nüüd ehitas tagatipuks kaubiku välimusega mahtuniversaalile nelikveo. Kas ka seekord on tegemist sama eduka projektiga, kui oli mahtuniversaaliga, näitab aeg. Eestis väga suurt müügiedu sellele küll ei tihka ennustada. Nelikveo ehitamine pole just odav lõbu, meie keskmine ostja loeb aga hinnasilti väga hoolega.
    Lihtsama varustusega Kangoo 4x4 hinnad algavad 224 900 kroonist, mis võrreldes tavalise Kangooga on oma poolsada tuhat krooni kallim. Samas, nelikveoga Renault Scenic Rx4 hinnaga võrreldes on Kangoo 4x4 aga ligi 100 000 krooni odavam. Nii et kõik on suhteline. Igatahes on tegemist heas mõttes vägagi naljaka autoga. Esimene erinevus tavalise Kangooga võrreldes on tema kõrgus. Auto kliirens on tõusnud 180 millimeetrilt 2 sentimeetrini, põhja kõrgus veelgi rohkem.
    Lisaks kõrgusele ja nelikveole on uuendusi veelgi. Näiteks on tagavararatas toodud põhja alt ära pagasiruumi, kus ta seisab seina ääres püsti nagu vanal Volgal. 14tollised plekkveljed on asendunud 15tolliste alumiiniumvelgedega, külgmine iluliist on laiem ja veel nipet-näpet. Olulisem uuendus on aga uus 1,6-liitrine bensiinimootor. Tegemist ei ole sama 110 hj 1,6-liitrisega, mis on paigaldatud Megane?ile, vaid uue mootoriga, millel võimsust sama palju kui Megane?i 1,4-liitrisel ? 95 hj.
    Nagu eeldada võib, on peamine proovisõidul esile kerkiv pluss nelikveolise variandi hea teelpüsivus. Lumelörtsisel teel hoiab nelikvedu autot kindlalt kursil ka suverehvidega ning Kangoo piisavalt jäik rool laseb end roolis üsnagi vabalt tunda. Lisaks suurepärane väljavaade igas suunas ning ruumikus. Viimane on samas ka kohati puuduseks, sest auto on nii lai, et uks jääb pisut kaugele ning pikal sõidul ei ole kätt kusagile mugavalt toetada. Ka keskelt puudub käetugi.
    Mootoril jätkub aga võhma kiirendamiseks nii linnas kui maanteel möödasõitudel, salongi kostuv müra on iseteema. Nagu ka kütusekulu. Nelikveoga auto peabki transmissiooni tõttu rohkem kütust neelama, see on selge, ka on auto kõrgem, tuuletakistus suurem jne. Tehniliste andmete järgi on 4x4 kütusekulu tavalisest 1,6-liitrisest Kangoost (Eestis seda hetkel ei müüda) umbes 1 liitri jagu suurem, jäädes keskmise näitajaga 8,6 liitri kanti 100 km kohta. Tegelikkus kipub aga teine olevat. Seier kukub proovisõidul lausa silmanähtavalt ning olgugi, et auto on täiesti uus, mootor ja transmissioon väga tihke, on 10 liitri lähedale jääv keskmine kulu ilmselgelt palju. Kusjuures sõit kulgeb 90 ulatuses maanteel lubatud kiirusel. Loodetavasti parandab sissesõit olukorda ning peatselt on nelikveolisele Kangoole lisandumas ka 1,9-liitrine (80 hj) diiselmootor. Esialgu on 1,6-liitrine bensiinimootor aga ainus variant.
  • Hetkel kuum
Asjatundjad: eurotoetuste vennatapp jätkub – kellele see vajalik on?
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eurovalimistel soovib osaleda üheksa erakonda ja kuus üksikkandidaati
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Luman ja Pevkur kutsuvad ettevõtjaid reservväelasi rahaliselt toetama
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.