Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aluse muudaks kvaliteetsemaks nende ringlus Eestis
'Ma usun kindlalt, et kui meil Eestis õnnestuks korraldada EUR-aluste ringlus, muutuks nende kasutamine tunduvalt laialdasemaks ja ka kvaliteeti tähtsustataks siis rohkem,' ütles Krenholm Germany GmbH esindaja Alar Salum.
EUR aluse mõte Euroopas on Salumi sõnul see, et seal on loodud nn pool, mille baasil on korraldatud aluste vahetus.
'Auto toob laadimiskohta näiteks 30 alusetäit kaupa ja võtab sealt 30 tühja EUR alust kaasa, mille ta viib jälle järgmisse kohta vahtuseks, kust ta saab peale kauba EUR alustel,' rääkis Salum. 'Alus on ringluses nagu näiteks klaastaara.'
Eesti probleem on see, et vähemasti Mandri-Euroopa ja Eesti vahel ükski Eesti transpordifirma sellist ringlust korraldada pole suutnud.
'Kui saadame kauba EUR-alustel, on need alused meie jaoks puhas kulu, sest vaid vähesed kliendid on nõus meile aluse eest eraldi maksma,' selgitas Salum. 'Tagasitoomise eest küsivad transpordifirmad lisatasu nagu oleks tegemist täiesti tavalise kaubaga, lisaks veel tolliformaalsused.'
Seetõttu on Salumi väitel loogiline, et otsitakse võimalusi laadida kaupa ühekordsetele alustele, mida kõik kliendid sugugi ei aktsepteeri, leida odavamaid EUR-aluseid jms.