Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Stockmann liigub rekordigraafikus
Stockmanni kontsern teatas eelmisel nädalal börsile, et kaubamajade divisjoni müük kasvas üheksa kuuga 5 protsendi võrra, tõustes 490 miljonilt eurolt (7,6 mld kr) 514 miljoni euroni (8 mld kr). Divisjoni tulemuste paranemist põhjendati paremate marginaalide ning kulude juhtimisega.
Tallinna Stockmanni juhataja Maisa Romanaineni sõnul vastas kaubamaja üheksa kuu läbimüük ootustele. Eriti hästi on kaubamajal läinud sügisel ning samuti on edukas olnud hooajakauba müük. ?Tallinna Stockmanni müük on kasvanud rohkem kui kontsernil kokku ehk rohkem kui 5 protsenti.?
Romanainen ei täpsustanud Tallinna Stockmanni majandusnäitajaid, märkides vaid, et käibenumber avaldatakse aasta kokkuvõttes ning et tänavuse aasta lõpetab kaubamaja kasumiga.
Arvestades Stockmanni kaubamajade divisjoni mulluse müügitulemuse proportsioone, kus Tallinna Stockmanni osakaal oli 5 protsenti, oli siinse kaubamaja üheksa kuu käive vähemalt 400 miljonit krooni. Hiljutise börsiteate kohaselt moodustab kaubamajade divisjoni rahvusvaheline tegevus 14 protsenti käibest ? sama suhe kehtis ka eelmise aasta lõpus.
Konkureeriva Tallinna Kaubamaja kontserni juhi Toomas Tamsari sõnul ei saa ta hinnata Stockmanni võimalikke müüginumbreid siinse turu taustal, sest andmed puuduvad. Ta lisas, et 2000. aasta võrreldavast perioodist poole tegutses Stockmann väikese pinna peal. Tallinna Stockmanni laiendus avati eelmise aasta märtsi lõpus.
Tamsar märkis, et hinnanguks välja pakutud 400 miljonit krooni ei üllata: ?Kaubamaja külastab päevas keskmiselt 19 000?20 000 inimest, Stockmannis on see näitaja minu hinnangul oluliselt madalam. Samas arvestades Stockmanni asukohta, mis jääb inimeste liikumiskeskmest väljapoole, ja paremaid parkimisvõimalusi, on külastajate hulgas enam ostu sooritajaid kui Kaubamajas.? Tamsar nentis, et keskmine ost Stockmannis on tõenäoliselt kallim kui Kaubamajas.
Maisa Romanaineni sõnul on oluline tegur marginaali paranemisel olnud efektiivsem ostutegevus ning väiksemad laovarud. ?Seda eriti hooajakauba osas, kus allahindlusega müügiks on tänavu jäänud selgelt vähem kaupa kui eelnevatel aastatel,? märkis ta.
Romanainen lausus, et läbi on vaadatud Tallinna Stockmanni iga tasandi kulutused ning võetud need kontrolli alla, kuid see tähenda, et tegu oleks olnud radikaalse kulude kärpimisega.
Muudatusteplaanid varustajate struktuuri ja hankeriskide vähendamise osas käis kolme kuu eest tagasihoidliku kasuminumbri ajendil välja ka Tallinna Kaubamaja. Hetkeseisu valgustades ütles Tamsar, et töö käib, kuid tegelikud muudatuste tulemused ? väiksemad varud, vähem hankeaukusid ? selguvad alles palju hiljem.
Kevadel remonditud toiduaineosakonna tegevust kommenteerides ütles Romanainen, et tugev konkurents toidu- ja esmatarbekaupade valdkonnas mõjutab ka Stockmanni: ?Hinnavõitluse tugevnedes oleme suurendanud sooduspakkumiste hulka ning panustanud oma tugevatesse külgedesse.? Tema sõnul on näiteks suurendatud Stockmanni oma tooteperekonda ning arendatud teenuseid. ?Oleme püüdnud kasu saada eriti faktoritest, mis eristavad meid turul teistest konkurentidest,? lausus Romanainen.
ASi Stockmann ? sisaldab ka Seppälä ja Hobby Halli näitajaid ? eelmise aasta käive oli 913 miljonit krooni ning puhaskasum 16 miljonit krooni. Äripäeva hinnangul oli Stockmanni kaubamaja mullune käive umbes 560 miljonit krooni. Arvestades juba mainitud muudatusi ettevõtte tegevuses ning ees seisvat jõulumüüki, on kaubamajal tänavu oodata paremat tulemust.