Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lõunanaabrite automüük kosub

    Lätis registreeriti oktoobris 106 autot rohkem kui septembris, mis teisisõnu tähendab automüügi 18-list kasvu. Paraku ei tähenda see aga seda, et lätlaste automüük tegi suure hüppe üles, vaid hoopis seda, et oktoobris hakkas taastuma normaalne läbimüük. Oli see nüüd Bin Ladeni või kellele iganes tõttu, igatahes oli september 578 müüdud autoga lätlastele üks viletsamaid müügikuid sel aastal, millele jäid alla vaid aasta esimesed kuud, mil müük nigel igal pool ja igas riigis. Augustis müüdi seal aga 786 uut sõiduautot, mis tähendab, et septembrikuine langus oli 208 autot, ehk -27 ning lähinaabrid peavad veel vähemalt kuu aega samas kasvutempos jätkama, et augusti tasemele tagasi jõuda.
    Võrreldes 2000. aasta 10 kuuga on lätlastel automüük siiski kosunud ja seda 418 auto võrra, mis teeb aastaseks kasvuprotsendiks 7. Arvuliselt kõige rohkem on Lätis kasvatanud oma läbimüüki Citroen ja Peugeot, samuti Opel ja Mazda. Seevastu arvuliselt suurim langeja on Lada, mis on möödunud aasta 10 kuu läbimüügi 5. kohalt langenud tänavu 10 kuu müügis tervel 10 kohta allapoole. Samuti on kahanenud Mitsubishi ja Volkswageni läbimüük.
    Protsentuaalselt on Lätis kõige enam kahanenud Daihatsu ja Daewoo müük (vastavalt ?73 ja ?71), tõusnud aga Seat, mille müük on kasvanud koguni 1500! Paraku on see kõigest matemaatiline illusioon ja tegelikkuses on olukord üsna proosaline ? möödunud aastal lihtsalt ei müüdudki veel Lätis Seati. Imekombel siiski mullu Läti registrisse sattunud ühest uuest Seatist (mis ilmselt oli ostetud Eestist), on tänavuse 10 kuu kokkuvõttes saanud tänu Lätti esinduse loonud Japautole 16 autot, ehk ühe kehva Eestimaise Seati müügikuu jagu autosid. Kuid eks iga algus ole raske ja küllap ka lätlased kord selle automargi enda jaoks avastavad. Võrdluseks vaid nii palju, et Eestis on 10 kuuga müüdud 277 Seati, ehk umbes 17 korda rohkem kui Lätis.
    Aga vaatamata sellele, et VW võrreldes mullusega Lätis languse läbi on teinud, on ta hetkel Läti müüduim automark, mille müüginumber ulatub ainsana 600 piirini. Kuid seda tõepoolest vaid hetkel ja on üsna tõenäoline, et peaaegu kuu aja pärast selguv 2001. aasta müüduim automark on Lätis hoopis miski muu. Rahvaautost vaid 10 autot vähem on müüdud Toyotat ja temast omakorda vaid 1 auto vähem Opelit. Ja kui vaadata oktoobri müüki, siis edestas Toyota Volkswagenit ligi 20 autoga ja Opel 5 autoga. Nii et aasta lõpp lõunanaabrite automüügis tõotab kujuneda vägagi põnevaks.
    Mis muutub leedulastesse, siis seal on olukord märksa igavam. Oktoobri müük võrreldes septembriga kasvas vaid 8 auto võrra ja jätkuvalt on aasta müüduim automark Opel. Ja teda ei ohusta mitte miski, sest teisel kohal oleva Ladaga on vahe 87 autot, mis Leedus tähendab ühte väga korralikku müügikuud. Kui tõesti peaks juhtuma, et novembris ja detsembris müüakse Leedus Ladasid kaks korda rohkem kui Opeleid, siis küll, muidu on aga Opeli võit sama hästi kui kindlustatud. Ka teisel kohal olev Lada võib end üsna kindlalt tunda, sest vahe kolmandal kohal oleva Volkswageniga on 70 auto jagu, mis Leedu kontekstiks on ülisuur. Küll on aga Volkswageni pjedestaalikoht ka Leedus vägisi käest libisemas, sest 10 kuu kogumüügis on vaid 1 auto kaugusel Renault ja oktoobris müüdi seal tervelt 23 Renault?d rohkem kui Volkswagenit. Seega võib öelda, et tuntud rahvaautol läheb Balti riikides kõige paremini siiski Eestis, kus teine koht aasta kokkuvõttes sama hästi kui taskus.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.