Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ühtne standard lihtsustab firmakingituste valikut
Oskuslikult valitud kingitus meenutab kinkijat heast küljest. Halvasti, hoolimatult või juhuslikult valitud kingitus võib kahjustada kinkija mainet või paremal juhul panna kingituse saaja lihtsalt irooniliselt muigama.
Kingituse valimist tuleb alustada planeerimisest. Lähtuvalt sellest, milline on teie asutus, kujundage välja ühtne firmakingituste standard. Tehke selgeks, milliseid kingitusi, millal ja kellele kingite ning kes on kingituse üleandja. Kingitusi valides mõelge sellele, kas te ise sooviksite sellist kinki saada ja mida te sellega peale hakkate. Peaaegu kõigil meil on mitmeaastane sulepeade, nahkkaantega märkmike, vaaside ja teadmata otstarbega topside varu, mis lillede paigutamiseks liiga väikesed, aga kirjutusvahendite mahutamiseks liialt suured. Seega ära kingi teisele seda, mida ise saada ei sooviks.
Firma esinduskingituse puhul tasub silmas pidada, et
kingitus sobiks firma tegevusega ja oleks Eestis toode;kingitusel oleks teie firma logo;kingitust oleks võimalik paigutada büroosse nii, et see oleks nähtav, veel parem, et seda saaks kasutada ? nt maalid, graafika, teatmeteosed, kroonikaraamatud, seinakellad, kvaliteetne kohviserviis jne;kingitus ei tohi saajas tekitada tänuvõla tunnet, see olgu korrektne, kvaliteetne, aga mitte liiga hinnaline;asutuses oleks oma ?kinkimise raamat?, kuhu kantakse, kellele, mida ja millal olete kinkinud. Seda selleks, et vältida piinlikku olukorda, et kingite sama eseme ühele organisatsioonile või inimesele kaks korda.
Minu varaaidas on kolm ühesugust raamatut, kinkijaks sama isik. Kahjuks käis iga kord juurde jutt, et see kingitus on ainult mulle mõeldud. Pärast kolmanda raamatu saamist oli seda lugu tõe pähe võtta juba keeruline.
tore on n-ö oma kingitus koos sinna juurde nuputatud looga. Nt Radisson SASi avamisel Tallinnas ootas esimest 1000 külalist toas karbike, milles olid uues majas tegutsemiseks esmavajalikud asjad: taskulamp, haamer, kruvikeerajate komplekt, plaaster, küünal ja tikud. Kõige sellega oli kaasas viisakas kirjake, kus vabandati, et uues majas võib ikka midagi juhtuda ja selgitati, kuidas siis end abistada. Abi vaja ei läinud, aga lõbusat elevust tekitas see külalistes küll. Loomulikult oli enamik ?esmaabivahenditest? varustatud ka firma logoga.
Kui sündmus toimub asutuse territooriumil, võtke kingitus ja soovi korral ka lilled kaasa ning andke õnnesoovide saatel üle. Juhul, kui pidu toimub väljaspool asutust, saatke oma ?üllatus? käskjalaga asutusse varem ära, nii on teil peole jõudes käed vabad ja pererahval pole hiljem probleeme, kuidas kinkidega töökohta jõuda.
Varustage kingitus ja lilled kaardiga ja hoolitsege selle eest, et see oleks kingituse külge kinnitatud. Kingituste eest tänamine on kaunis komme, mis kehtib ka tänapäeval.
Autor: Tiina T?at?ua