Ligi 33 miljonit eurooplast käisid jõuluperioodil kingiideid otsimas internetist, mis on 40% võrra enam kui aasta varem selgub reedel avaldatud Jupiter MMXI analüüsist vahendab Reuters.
Analüüsis kajastub veebilehtede külastatavusstatistika, mitte tegelik ostutegevus. Sellele vaatamata on see positiivne indikaator e-ärile kiirestikasvavas Euroopas.
Jupiter ennustab 2001. aasta Euroopa onlinemüügi käibeks 2,9 miljardit eurot mis on varasemaga võrreldes 71% kasv.
Viimased Jupiter lehekülastatavuse numbrid näitavad, et tarbijad on rohkem harjunud interneti vahendusel ostmisega kuna jaekaubanduse veebilehed kasvavad kiiremini kui interneti populatsioon Euroopas.
Veebruari ja detsembri vahel kasvas Euroopa onlinerahvastik 23,6% võrra 63,4 miljonile, samas kui jaekaubandusfirmade veebilehtede külastatavus kasvas 38,3% võrra 32,5 miljonile külastajale.
Enim tunnustatud veebilehed domineerivad külastatavuse osas. Näiteks USA jaekaubandusfirma Amazon.com <GR#US.AMZN> säilitas oma liidripositsiooni Saksamaal ja Suurbritannias, mis on kaks suurimat e-äri turgu Euroopas. Prantsusmaa populaarseim jaekaubandusveebileht oli FNAC.com, mis kuulub Fnac jaekaubandusketile, mida külastas detsembris 1,3 mln külastajat. Suurbritannias ahvatlesid onlineis kliente High Streeti jaekaubandusfirmad Argos, Comet, WH Smith, John Lewis ja Marks Spencer.
Detsembris olid populaarsed ka elektrooniliste tervituskaartide veebilehed. BlueMountain.com ja Egreetings.com olid selles grupis enamkülastatud isegi pärast seda kui nad hakkasid teenuse eest raha küsima.
Seotud lood
Nädalavahetusel toimunud desünkroniseerimine oli alles esimene samm Eesti energeetika vajaduste lahendamiseks. Veel on astuda palju samme, et elekter oleks Eestis tarbijale mõistliku hinnaga ning varustuskindlus oleks tagatud.