• OMX Baltic0,44%293,53
  • OMX Riga0,15%868,36
  • OMX Tallinn0,39%1 841,97
  • OMX Vilnius0,02%1 143,56
  • S&P 5000,24%6 075,84
  • DOW 300,05%44 896,04
  • Nasdaq 0,2%19 731,79
  • FTSE 1001,46%8 748,85
  • Nikkei 2250,61%39 066,53
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,42
  • OMX Baltic0,44%293,53
  • OMX Riga0,15%868,36
  • OMX Tallinn0,39%1 841,97
  • OMX Vilnius0,02%1 143,56
  • S&P 5000,24%6 075,84
  • DOW 300,05%44 896,04
  • Nasdaq 0,2%19 731,79
  • FTSE 1001,46%8 748,85
  • Nikkei 2250,61%39 066,53
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,42
  • 25.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pininfarina asus Korea auto imagot muutma

Korea autotootjate püüdlused vallutada Euroopa autoturgu ei ole siiani loodetud edu toonud. Eurooplasele piisab vaid mõnest ainult Korea autodele omasest disainielemendist, peamiseks ostuargumendiks saab vaid üks ? soodne hind. Kas auto ka tegelikkuses teistest kehvem on, see jääb sageli juba kolmandajärguliseks.
Seetõttu võib Hyundai pöördumist Itaalia tuntud disainifirma poole pidada vaat et möödapääsmatuks sammuks. Seda enam, et Pininfarina on varemgi mitmeid autotootjaid ?nõustanud?, ja igati edukalt. Näiteks on Pininfarina trenditeadliku käe alt väljunud Peugeot 406 Coupe ja Mitsubishi Pajero Pinin.
Igatahes ei ole ka Hyundai Matrixit tarvis kuigi kaua takseerida jõudmaks selgusele, et tüüpilise Korea autoga pole siin vähimatki pistmist. Autosse sisenedes see teadmine vaid süveneb ja ainus, mis auto päritolule vihjab, on Hyundai logo keset rooliratast. Ülejäänu on aga kompott kõigest muust: Honda Stream ja Civic 5D (käiguvahetus keskkonsoolis), Nissan X-Trail ja Toyota Yaris (näidikuplokk keset armatuurlauda) või Citroen Xsara Picasso, kus on samuti need mõlemad ühendatud. Eriti sümpaatsena mõjub sisekujunduse materjalivalik. Kvaliteetne kangas ustel ja istmetel, kallimate autode pehmet polsterdust meenutav armatuuri plastmass jms. Ka juhi sõidumugavusele ei ole miskit ette heita. Suurte külgakende suhtelisel madalal asuv alaserv võimaldav vabalt küünarnukki ?aknalauale? toetada, parem käsi toetub istme külge kinnituvale käetoele, rool asub parajal kaugusel ja istub peos kui valatult
Ainus, mis pisut häirib, on A-piilari kinnine alakolmnurk, mis teatud momentidel juhi vaatevälja piirab. Eriti linnas majade vahel manööverdades või ristmikule sõites. Paljudel mahtuniversaalidel on sinna tehtud lisaaken, Matrixi väiksust arvestades oleks aga seegi ilmselt kohatu. Pealegi teenib üha laienev A-piilar eeskätt turvalisuse huve, et auto kraavis katusele maandudes juhile lagipähe ei vajuks. Kas seda oleks võimalik vältida ilma nähtavust piiramata, on juba autoinseneride otsustada.
Teine puudus, mis Matrixiga kaasneb, on olematu mootorivalik. Saadaval on vaid 1,8-liitrise mootoriga variant, millele saab valida kas 5käigulist manuaal- või 4astmelist automaatkäigukasti. Kuid samas, kas seda valikut ongi üldse tarvis. Diiselmootor Eestis nii ehk naa suurt soosingut ei leiaks, 1,6 jääks lahjaks, üle selle oleks aga mootor meie keskmisele ostjale pisut janune. Olemasolev 1,8 on aga kompromiss neist mõlemast: võimsust jagub piisavalt (automaatkäigukastiga auto kiirenduseks 0?100 km/h tuleb proovisõidul 12,4 sekundit) ning kütust kulutab ta samuti mõistlikkuse piires (keskmine kulu jääb 9 liitri kanti, kusjuures enamik proovisõidust möödub linnas). Mootori mürataseme, teelpüsivuse ja vedrustuse osas ei ole samuti põhjust norida. Telgede vahe on auto lühikesele kerele vaatamata igati soliidne (edestades näiteks põhikonkurente Renault Scenicut ning Nissan Almera Tinot) ning maanteesõit kulgeb pehmelt ja sujuvalt. Baasvarustuse loetelu on Matrixil pikk. Odavaima baashinnaga auto (215 000 krooni) varustuses on hädavajalik juba olemas: ABS, kesklukustus, audio, immobilaiser, konditsioneer, elektrilised peeglid ja aknatõstukid, teekonna kompuuter ja palju muud. 5000 krooni kallimal variandil on ka katuseluuk, veel 20 000 lisaraha annavad automaatkäigukasti, veojõukontrolli ja valuveljed.

Seotud lood

Juubel
  • 03.02.25, 09:00
Keeltekool Kirjatäht 10: keeleõppest võib saada elumuutev kogemus
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele