• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 29.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedu edestas Lätit 9 autoga

Leedu ja Läti tarbesõidukite müük oli möödunud aastal suisa hämmastavalt sarnane. Aasta kokkuvõttes oli vahe vaid üheksa autot, ehkki elanikkonna ehk potentsiaalse ostjaskonna erinevust võib mõõta suisa miljonites. Leedus müüdi 1704 tarbesõidukit, Lätis 1695. Võrdluseks, Eestis müüdi möödunud aastal 2256 tarbesõidukit.
Kuid mitte ainult meie müüginumber ei erine lõunanaabrite omadest. Kui Eestis on vaieldamatult müüduimad tarbesõidukid väikesed kaubikud, siis näiteks Leedus müüdi kõige enam just raskeveokeid. Vahe oli meie jaoks lausa müstiline: 1704 tarbesõidukist vaid 291 olid kuni 3,5tonnised kaubikud, ülejäänud 1413 autot olid aga juba tõsised veokid.
Meie müügipilt oli suhtarvult risti-vastupidine: 2256 tarbesõidukist 1800 olid kaubikud, ülejäänud 462 aga veoautod. Kahe riigi vahel olevas Lätis oli suhe aga enam-vähem pooleks: kuni 3,5tonniseid müüdi 811, suuremaid aga 884. Nii et, mida lõuna poole, seda rohkem eelistatakse raskemaid veokeid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tegelikkuses peitus Leedu tohutu veoautode müügi taga aga hoopis uuest aastast muutunud maksusüsteem. Kui seni said ettevõtted põhivarasse investeerimisel käibemaksu tagasi, siis alates uuest aastast enam mitte. Seega vallandus aasta lõpus tõeline investeerimisbuum ja kel vähegi vaba raha, see uuendas oma autoparki. Detsembris osteti Leedus ainuüksi üle 3,5 tonniseid veoautosid 282, ehk poolesaja võrra rohkem kui oli mullu parim tarbesõidukite müügikuu Eestis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele