Valitsus kiitis oma tänasel istungil heaks 23.novembril 2001 Hiiumaa lennuõnnetuste põhjuste välja selgitamiseks moodustatud komisjoni aruande.
Aruandest tulenevalt sai õnnetuse põhjuseks lennuki kapteni ebaadekvaatne olukorra hinnang lennuväljale lähenemisel ning sellest tulenevad ebaõiged juhtimisvõtted. Põhjendamatult väikese lennukiiruse ja suure laskumiskiiruse hoidmine lähenemisel ning ebapiisavalt korraldatud kontroll kõrguse üle.
Keerulistesse meteoroloogilistesse tingimustesse sattumise võimaluse mittearvestamises maandumiseks valmistumisel ja nendesse sattumisel korduslähenemise või tagasipöördumise manöövri mittealustamises. Lennuki väljatoomiseks intensiivse jäätumise tingimustest sooritatud üleminekus aktiivse laskumisega visuaallähenemisele algselt kavatsetud instrumentaallähenemiselt.
Kaasaaitavateks põhjusteks olid: tugevatele jäätumistingimustele järgnenud lennuki sattumine madalal kõrgusel lumesajust, turbulentsist ja rünksajupilvest tekitatud keerulistesse ilmatingimustesse. Lennuki An-28 lennukäsiraamatu nõuete mittetäitmine lennuki süsteemide käitamise ja meeskonnatöö korraldamise osas. Lennuettevõtte lennutegevuskäsiraamatu nõuete mittetäitmine õigeaegseks lähenemise katkestamiseks ja kõrgusevõtule
üleminekuks. Laskumise alustamises eesmärgiga sooritada visuaallähenemine ilma vastavat lennuliiklusteenistuse luba omamata.
Hiiumaal toimunud lennuõnnetuse põhjuste välja selgitamiseks moodustatud Vabariigi Valitsuse komisjoni täielik aruanne koos lisadega on kätte saadav <#Teede- ja Sideministeeriumi koduleheküljel=http://www.tsm.ee/uudis.php3?tabel=pressiteated ID=136>.
Seotud lood
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.