• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 26.02.02, 15:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kompaniide ühinemine ei pruugi sugugi kasulik olla

Ühinemiste ja allaneelamiste buum, mis oli 1990 aastate lõpus, on lõppenud ja asendunud paljude kompaniide katsetega vabaneda oma vallutustest. Elu on näidanud, et suurenemine teiste kompaniide ostmise arvel ei too alati äris edu, kirjutab Vedomosti.
Thomson Financial andmetel on maailma firmade ühinemistehingute maht võrreldes 2000 aastaga vähenenud peaaegu 50% - 3,4591 triljonilt dollarilt 1,7446 triljonile ning nende arv vähenenud veerandi võrra 38 300-lt 28 828-le.
Ka mastaabid on väiksemad. Vaid 11 eelmisel aastal tehtud tehingut ületasid 10 mld dollari piiri (2000 aastal - 24 tehingut).
Kõige teravamad on ühinemisprobleemid autotööstuses. Kulutades briti kompanii MG Rover omandamiseks 9 mld DEM"i ja 6 aastat eeltööd, pidi saksa autokontsern BMW selle 2000 aastal maha müüma briti investorite grupile Phoenix Consortium sümboolse 10 naelsterlingi eest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Edukalt töötav Daimler-Benz ei suuda kuidagi viia kasumisse oma USAs tehtud ostu Chrysler"it, mis peegeldub ühinenud kompanii finantstulemustes ja sellest järelduvana ka aktsiahinnas. 2001 aastal oli DaimlerChrysleri kahjum 662 mln eurot, samas kui 2000 aastal oli kompanii kasum 7,89 mld eurot.
Pole midagi imestada, et reformides kahjumis olevat Nissanit, 36,8% mille aktsiatest ostis 1999.a. prantsuse kontsern Renault, suhtub sellega tegelev Carlos Ghosn negatiivselt ühinemisse. 'Meie peamine idee on allianss, mis säilitab osade individuaalsuse', ütleb Nissani president Ghosn intervjuus Vedomostile ja jätkab 'Nimetage mulle kasvõi üksainus edukas ühinemine autotööstuses! Ühinemised - isegi pikaajalises perspektiivis - lõhuvad rohkem, kui loovad'.
Orgaanilise kasvu võitu ühinemis- ja allaneelamisstrateegia üle näitab Wal-Mart"i tõus maailma suurimaks kompaniiks. Wal-Mart, mis realiseeris kaupu ja teenuseid 2001 aastal 217,8 mld dollari eest, näitas, et suuri mõõtmeid ja kasumit saab teenida ka teisi kompaniisid ostmata.
Seni suurim olnud ExxonMobil, mille müügimaht oli 213 mld dollarit, on mitmete ühinemiste produkt.
Ühinemine on edukas olnud naftatööstuses (näiteks seesama ExxonMobil). Eksperdid nimetavad Euroopa panganduse konsolideerumist tähtsaks tingimuseks, mis lubab säilitada Euroopa finantsinstitutsioonide konkurentsivõimet ja arengu efektiivsust.
Analüütikud ennustavad, et enne IV kvartalit ühinemisprotsessid ei aktiviseeru. Seejuures on peamisteks kandidaatideks tarbekaupade tootjad, energeetika- ja tööstuskompaniid. Suured tehingud neis sektorites põrkuvad aga paratamatult reguleerivate organite vastutegevusele. Kusjuures Nissani ja Renault"i laadne allianss võib saada üsnagi populaarseks vormiks.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/02/26-55-03.html>

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele