• OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−1,07%37 719,21
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,96
  • OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−1,07%37 719,21
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,96
  • 26.03.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suundumustest Eesti jaekaubandusturul

Kaubandus lähtub põhimõttest ? kasva või sind neelatakse. Kui oluline osa jaekaubanduse käibekasvust on võidetud turgudelt, siis suuremad parandavad oma positsioone omakorda väiksemate arvel.
Eesti väiksust arvestades on selge, et ühes kindlas sektoris on ruumi vaid paarile suuremale tegijale. Ometi valitseb Eestis kaubanduses oluliselt suurem konkurents kui paljudes teistes riikides. Kesk-Euroopas valitsevad 3 suuremat jaekaubandusettevõtet umbkaudu 50?60 turust, Soomes ja Norras on see näitaja üle 75 ning Rootsis koguni 95. Seepärast võib hinnata, et hiljemalt 5 aasta pärast jõuab ka Eesti olukorrani, kus suurem osa jaeturust on jagatud paari suurema tegija vahel, seda kõigis olulisemates jaekaubanduse sektorites. Kuid selline areng tähendaks kaotajate arvu olulist suurenemist vahepealsel perioodil.
Suprema peaanalüütik Veikko Maripuu (ÄP 07.11.2001)
Kohalikud suurkauplejad on kaduv nähtus, varem või hiljem jagatakse turg suurte välismaiste kaubanduskettide vahel. Tihenenud konkurentsis on suurimad eeldused läbilöögiks hinnatundlikule klientuurile orienteeritud müüjatel, mille ostjaskond on kõige laiapõhjalisem ja lojaalsem.
Klientuuri võitmiseks/säilitamiseks peavad nii valmivad kui ka vanemad keskused olema ostjatele senisest atraktiivsemad. Selle saavutamiseks on soodne hinnatase kindlaim vahend. Uusi ostjaid on võimalik üle võtta peamiselt avaturgudelt. Juba praegu on keskmisest kõrgema hinnatasemega kaubandusketid end ümber positsioneerimas soodsamatele kaubagruppidele, mis on trend.
Uus Maa Kinnisvaragrupi analüütik Ain Kivisaar ( ÄP 13.03.2002)
ETK grupi jaanuari-veebruari käive oli kokku 571 mln kr, mis on 14,9 protsendi ehk 74 mln kr võrra rohkem kui mullu samal ajal. Praegust tempot hoides ületab kogu kontserni käive sel aastal neli miljardit krooni. Maapiirkondades on ETK võitnud väikekaupmeeste loobumiste arvel, kes ei suuda täita kauplustele kehtestatud norme ning samuti jäänud kontrolli paranedes ilma maksupettuse võimalusest. Tallinnas on selgelt näha, et kliendid koonduvad suurtesse kaubandusüksustesse. ETK juhatuse esimees Mihkel Sims (ÄP 20.03.2002)
Legaalse kaubanduse osakaalu kasvades ning kaubandusettevõtete omavahelises konkurentsis hakkavad turu hinnaeelised ära kaduma. Säästumarket pakub super- ja hüpermarketile teenust, tehes esimese sammu ja tõmmates kliendi turult poodi.
Kesko kontserni kuuluv Säästumarket on läinud täna seda teed, et rajab kaupluse sinna, kus enne tegutses turg. Tihti on see turgude initsiatiiv ? omanikud saavad aru, et on raske pinda teenima panna. Tuleb täita igasuguseid nõudeid, peale selle veel ostuharjumuse muutumine. Kesko Eesti juhatuse esimees Maldar Mäesalu (ÄP 20.03.2002)

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele