Enne autosse riiulite panemist tuleks auto seinad ja põhi tugevduseks vooderdada lasta.
Enam levinud markidele pakub Melasi Autohooldus OÜ (MA) ka standardsisutust, kuid tavaliselt laseb klient kataloogi järgi kokku panna just sellise komplekti nagu temal tarvis. Sellepärast leiab erinevaid variante lõputult. Riiulite panekut võib takistada vaid kaubaruumi suurus.
Väikeautodele, kuhu tagaruumi sisse ei mahu ronida, saab mõned tööpinnad ka rullikutel paika panna, siis saab need nagu sahtlid välja tõmmata. Nii saab püstijalu tööd teha ja näiteks saagimisel tekkiv sodi jääb autost väljapoole.
Suuremasse kongi annab täistöökoja ehitada, kuid see sõltub konkreetselt vajadusest. ?Täiskong sobib näiteks siis, kui töö iseloom nõuab kohalesõitu,? selgitas Melasi Autohooldus OÜ moodulsüsteemide projektijuht Argo Verk. ?Näiteks läheb metsas traktor katki ja tuleb sinna kohale remontima minna.?
Riiulite paigaldamine hoiab tööriistu, auto puhta ja korras ning säilitab vaba ruumi. ?Kui suur trell taga kongis sõidu ajal niisama loksub, võib see nii tööriista kui ka auto seina ära lõhkuda,? selgitas Verk.
Installeeritavad riiulid on disainitud just autodele. Tavalistest laoriiulitest erinevad need kerguse ja vastupidavuse poolest ning avarii korral ei ohusta need juhti. Seetõttu maksab autotöökoda tavalisest standardsest töökojast rohkem.
Riiulid kinnitatakse läbi põranda poltidega, seina külge kruvitakse nad kinni auto seinaraamile.
Isetehtud riiulitesse soovitab Verk ettevaatusega suhtuda, sest need pole kohandatud liikuvatesse töökohtadesse.
Lisaks riiulitele saab tellida ka näiteks teleskoopkruustange või -laudu, mida saab vastavalt vajadusele autost välja vedada. Siis saab tööd õues teha ja sodi autost eemal hoida. Lisaks võimaldavad need püstijalu tööd teha.
Madalaima hinna eest pakub MA mõningaid lahtisi riiuleid, kalleimad on aga täistöökojad.
Müük ei käi Verki sõnul päevadega, sest kõigepealt saadakse kliendiga kokku ja arutatakse vajadused läbi. Siis pannakse kokku esimene pakett ning korrigeeritakse hinda. ?Tavaliselt saab valmis auto tellimuse esitamisest kätte kahe kuni kolme nädala pärast,? sõnas Verk. Siiski hoiavad nad laos igaks juhuks ühe auto jao koostisosasid.
Hetkel kuum
Investorite seas on FedEx ja Foxconn
Riiuliostu võtab Verk investeeringuna tulevikku, sest need saab vajadusel autost välja võtta ja teise masinasse panna. ?Nende eluiga on oluliselt pikem kui liisinguleping,? lisas Verk. ?Nii ei pea liisingu lõppedes riiulitesse lisaraha paigutama.?
ASi Avestark põhisuund on luksbusside ehitamine, kuid neilt saab ka töökoda tellida. ?Kliendi asi on soov esitada, selle täitmise eest seisame meie,? sõnas ASi Avestark juhatuse liige Ivar Sergo.
Kõigepealt soovitabki Sergo kliendil selgeks teha, mida viimane soovib, ja siis nende jutule tulla. Kindlasti tasub teenusepakkujalt nõu küsida, et leida parim lahendus. ?Kui inimene tahab lasta paigaldada panoraamaknad ja istmed ning vooderdused, pole mõtet selle eest tehasele maksta ja akende ning vooderdatud masinat tellida, need võetakse niikuinii ära,? selgitas Sergo. ?Samas võib mõne ümberehitatud bussi hind madalam kujuneda, kui osta tehases valmistatud luksvariant.?
Bussi saab Sergo sõnul paigaldada peaaegu kõike: kallist materjalist polsterdusi, suuri panoraamaknaid ja ka videotehnikat. ?Oleme teinud erinevaid laboribusse, pommirühma busski on meie sisustatud,? tõi Sergo näiteid.
Tellimuse esitamisest valmis masina kättesaamiseni kulub nädal kuni kuu. See sõltub töö iseloomust ja vajalike osade olemasolust.
Ümberehituse populaarsust kinnitab tõik, et ASis Avestark on sellele teenusele järjekord ühest päevast pooleteise kuuni. ?Päris ilma ootamiseta pole alustamisest saadik läinud,? lisas Sergo. Lisaks saab ettevõttest veel näiteks bussi tagaküljele või pikap tüüpi autole lasta paigaldada tõstuki.
Mercedes-Benzi tüüpi tarbesõidukitele keskendunud Silwi Autoehituse ASi peadirektori Koit Kaaristu sõnul kohandatakse ja lisatakse täiendusi enamikul muudetavatest tarbesõidukitest vastavalt konkreetselt tellija soovile.
Arvutiprogrammide abil autode projekteerimisel kasutatakse Mercedese valmistajatehase tehnilisi andmebaase.
Keerukamad kere ümberehitused ja elektrisüsteemi täiendused on Kaaristu sõnul kooskõlastatud Mercedese valmistajatehasega ning toodetele antav garantiiga on võrdväärne Mercedese tehasegarantiiga.