• OMX Baltic−0,19%308,06
  • OMX Riga0,56%875,47
  • OMX Tallinn−0,14%2 046,56
  • OMX Vilnius0,25%1 211,18
  • S&P 5000,48%5 872,55
  • DOW 300,4%42 028,31
  • Nasdaq 0,93%19 048,15
  • FTSE 100−0,54%8 739,26
  • Nikkei 225−0,84%36 985,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,89
  • OMX Baltic−0,19%308,06
  • OMX Riga0,56%875,47
  • OMX Tallinn−0,14%2 046,56
  • OMX Vilnius0,25%1 211,18
  • S&P 5000,48%5 872,55
  • DOW 300,4%42 028,31
  • Nasdaq 0,93%19 048,15
  • FTSE 100−0,54%8 739,26
  • Nikkei 225−0,84%36 985,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,89
  • 08.04.02, 09:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu PM: Linn pole nõus sadama aktsiaid pantima

Pärnu linnavalitsus ei ole nõus ASi Transcom pakutud 25 miljoni kroonise laenuga sadama juurdesõidutee ehituseks, mille tagatiseks tuleks anda linnale kuuluvad sadama aktsiad.
Linnapea Einar Kelder ütles Pärnu Postimehele, et pakkumist arutati linnavalitsuse nõupidamisel ja leiti, et repotehing ei ole linnale vastuvõetav.
Rein Kilgi kontrollitava ASi Transcom repotehingu pakkumise kohaselt annaks linn oma sadama aktsiad 25 miljoni krooni eest ära õigusega need kindlal ajal tagasi osta.
Kelder selgitas, et sellist pakkumist ei saa vastu võtta mitmel põhjusel. Kõigepealt tuleks sõltumatul eksperdil määrata kindlaks, milline on linna 40% osaluse õiglane hind, mitte lähtuda aktsiate äraandmisel sellest, kui palju juurdesõidutee umbes maksma võib minna.
Pakkumine on tehtud arvestusega, et linnaeelarve on alati pingeline ning leida eelarves raha aktsiate tagasiostmiseks on igal linnavalitsusel võimatult keeruline. Sisuliselt tähendabki ettepanek osta linna osalus sadamas vaid 25 miljoni krooni eest, see on aga liialt madal hind.
Kelder ütles, et linnavalitsus on sadamale korduvalt pakkunud võimalust rahastada juurdesõidutee ehitust sadama kasumist makstavate dividendide arvel.
Linn võiks võtta tee ehituseks pangalaenugi, kui näiteks muuta linna osalus kindlakslepitud dividendiga eelisaktsiateks. Sel juhul maksaks linn laenu tagasi saadavatest dividendidest, selgitas Kelder.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele