IP-telefon pole viimase aja leiutis, kuid selle kasutuselevõtmist tavatelefoni asemel pole veel laialt reklaamitud. Eestis kasutab internetipõhist telefonisüsteemi vaid paar firmat, seda teenust pakuvad kaks ettevõtet: Eesti Telefon ja KPNQwest Eesti. Täielik kõnesidelahendus internetitehnoloogia põhjal võimaldab ettevõttel sidekulusid vähendada, kuid lisab ka riske: juhul kui võrguühendus kaob, on kogu sidesüsteem rivist väljas. Ka kvaliteet võib internetitelefonil ebaühtlane olla, samas on telefonimüüki tegev või konsultatsioonifirma sellise lahendusega hästi informeeritud sisse- ja väljaminevatest kõnedest ning saab koostada täieliku statistika, planeerida oma äri.
IP-telefoni on võimalik luua firma arvutivõrgus minutitega, täiendavaid juhtmeid ei pea vedama, kui igal töökohal on niigi arvutivõrk. Ka liikuv töökoht on alati varustatud õige telefoninumbriga.
IP-telefoniga kaasneb ka mugavus juhtida teda arvutist. Näiteks kontaktide andmebaasist saab ühe hiireklikiga alustada kõnet, menüüst saab lihtsalt valida konverentskõnesid, vahekõnesid ja suunamisi, ilma et peaks telefoni juhendist otsima raskesti meeldejäävaid koode, millega telefoni juhtida.
Autor: ÄP
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini