Paljud USA probleemid luuakse USAs. USA halvenev fiskaalpositsioon viib tugeva dollarini, nii nagu tegi USA halvenev fiskaalpositsioon pärast Reagani vastutustundetut maksualandamist kaks kümnendit tagasi. Samal ajal kui riigid on uhked oma tugeva valuuta üle, on tugev dollar halb ekspordi ja hea impordi jaoks.
Dünaamilises majanduses hakatakse juhul, kui ühes sektoris töökohad kaovad, neid looma teises sektoris. Valitsuse esmane kohustus on tööhõive eest hoolitsemine. Bushi administratsioon ebaõnnestus nii tööjõu liikumise toetamisel kui ka tööhõive säilitamisel.
President Bush mõistis ametisse astudes, et vaja on rahanduslikku stiimulit, kuid selle asemel, et toetuda loomulikele stiimulitele, toetus ta regressiivsetele maksumuutustele rahandusliku stiimuli nime all. Bushi administratsiooni originaalse rikastelt maksude alandamise ettepaneku kohaselt oleks neljaliikmeline perekond, mis teenib 50 000 aastas, saanud nelja aasta jooksul kasu null ? jah, null ? dollarit, samas kui neljaliikmeline pere 5 miljoni dollarilise aastasissetulekuga, mis püüab ?ots otsaga kokku tulla?, oleks saanud tohutu tulu 500 000 ! Demokraadid olid õigustatult selle vastu, sest loodavate töökohtade arv oleks olnud tühine.
Kui USA kaotab, kaotab Euroopa, kaotavad paljud maailmas ja mängus on palju rohkem. Globaliseerumine, mida juhitakse hästi ja õiglaselt, võib kõikidele riikidele kasu tuua. Aga globaliseerumisest senisel moel ei ole paljud kasu saanud ja mõned vaesematest on kaotanud. Selle asemel on globaliseerumine ebaaus mäng, mille reeglid on kirjutatud rikaste arenenud tööstusmaade poolt rikaste tööstusmaade jaoks.
Kuid USA usub, et ka sellest pole küllalt, ja tõlgendab neid reegleid viisil, mis sobivad tema poliitiliste huvidega, painutades ja murdes neid oma suva järgi ja peatades need, kes ei taha seda teha. Bushi administratsiooni moto näib olevat ?Kaubandus on hea, aga import on halb!?.
Mõelge õppetundidele, mida vaesed arenguriigid on saanud. Impordilõivude vähendamine viib impordilaineni. Seega on ?uue? USA seaduse kohaselt see riik volitatud uuesti kehtestama tollid kui ?ettevaatusabinõud?. Kui USA-l on vaja töötuse pärast muretseda töötuse määraga vähem kui 6, mida on siis öelda vaestel riikidel töötuse määraga 10 või 20?
USA anub mõistmist, valimised tulevad novembris ja hääletajatele Lääne-Virginias ja teistes osariikides tuleb ?pistist anda?, et nad aktsepteeriksid kaubavahetuse läbirääkimiste uut ringi. Kuid arengumaailmas eksisteerivad demokraatiad ja nende valijate liberaliseerimisest tulenev mure töökohtade pärast on rohkem õigustatud. IMF, kus USA on ainuke vetoõigusega riik, tunneb arengumaailma selliste poliitiliste murede vastu vähe huvi. Milleks topeltstandardid?
Kui terasetollide tõus oleks eraldiseisev juhtum, oleks see juba piisavalt halb. Aga jutlustades välismaal vabaturu doktriine, käendab USA oma lennukompaniisid ja suurendab kodumaal põllumajandussubsiidiume. Isegi enne suurendamist olid subsiidiumid põllumajandusele arenenud tööstusmaades tohutud.