Kümnete miljonite uute mobiiltelefonidega kaubeldakse igal aastal teisesel turul, kuna tootjad ei suuda prognoosida tarbijate nõudlust.
Ainuüksi 2001. aastal müüdi 30% kõigist toodetud mobiiltelefonidest allpool ametliku hinda, sest nad oli kas liiga kallid, lihtsad, ebapopulaarse disainiga või valet värvi, kirjutab uudisteagentuur Reuters.
Varude tasakaalust välja minemise põhjuseks olid vigased nõudluse prognoosid nii maailma turu suhtes kokku, aga ka üksikute mudelite suhtes. Kokku oli internetis mobiiltelefone müüva Mloopi turuuuringute kohaselt selliseid mobiiltelefone 80 mln tükki ja nende koguväärtus oli 8 mld dollarit (138 mld krooni).
Maailma suurimad telekomioperaatorid, mille hulgas ka Brittide Vodafone <GR#US.VOD> ja Jaapani NTT DoCoMo, kes hoiavad enamusi nendest mobiiltelefonidest varudena, kaotavad 80 mln dollarit (1,38 mld krooni) nädalas laokulude ja hindade vähenemise tõttu.
Kakskolmandikku nendest 80 miljonist telefonist on suurelt allahinnatud, operaatorid pakkuvad neid tasuta või odavalt uutele liitujatele. Ülejäänud nendest on ostetud kauplejate poolt, kes proovivad leida ostjaid globaalsel teisesel turul.
Mloopi prognoosi kohaselt väheneb keskmise mobiiltelefoni hind keskmiselt 1% võrra nädalas.
Mloopi juhatuse esimehe sõnul on mobiiltelefonide varude kulud mobiiltelefonide operaatoritele infrastruktuurivõrkude ehitamiskulude järel suuruselt teisel kohal.