Eestis tegutseva soojafirma Dalkia emaettevõte Vivendi maadleb majandusraskustega, kuid vähemalt esialgu Eesti tarbijale see mõju ei avalda.
Ajakirjanduse andmeil on maailma üks suuremaid meediakorporatsioone Vivendi Universal kukkunud infotehnoloogia buumi ja ebaõnnestunud investeeringute ohvriks, kirjutab Eesti Päevaleht.
Rootslaste Dagens Nyheter viitab, et muu hulgas Universal Studios ja Universal Music Groupi kõrge ostuhind ning kukkuv aktsiahind sundisid Vivendit eelmisel aastal ligi 260 miljardit krooni kahjumisse kandma.
Vivendi Universali võlakoorem on kerkinud ligi 345 miljardi kroonini, samuti jätkub aktsiakursi langus. Pankrotistunud Kirch Grupi võlakoorem oli näiteks üle saja miljardi krooni.
Vivendi osaleb Vivendi Environnementi kaudu ka meediakaugel keskkonnateenuste turul. Nende tütarfirma Dalkia võttis rendile Tallinna Soojuse, mis Tallinna Kütte kaudu soojendab üle kolme tuhandet hoonet Tallinnas ja Maardus.
Dalkia on lubanud Tallinna Soojusesse 30 aasta jooksul investeerida 2,1 miljardit krooni.
?Dalkia emafirma raskuste siiajõudmine on vähetõenäoline,? ütles Tallinna Soojuse nõukogu liige Randar Tamm. ?Usun, et investeerimisplaanid ei tohiks ohus olla ja elanikke olukord ei puuduta, kuna siinsed summad ei ole Vivendi jaoks nii suured,? lisas ta.