• OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−1,11%37 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−1,11%37 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • 17.05.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Burkhardt: dividendi võimaldab välja võtta maksude optimeerimine

Kuidas selgitate erakordselt suure dividendi väljavõtmist ettevõttest?
Eesti Raudtee maksab dividendidena välja 250 miljonit krooni kahes osas mais ja detsembris, mis on tänavuse ja järgmise aasta dividendid kokku. Otsustasime 2003. aastal dividende mitte maksta.
Selline otsus tuleb Eesti maksuseaduse omapärast, mis võimaldab erastamise ajal kehtinud süsteemi tõttu maksude arvel kokku hoida 60 miljonit krooni. Eesti Raudtee põhiomanik BRS dividende ei jaga, kattes teenitud rahaga erastamisel tekkinud kohustusi.
Millal saab Eesti Raudtee püsiva peadirektori?
Juuni keskel lahkub ametist senine peadirektor Earl Currie. Ta on juba ammu soovinud minna pensionile ja tegeleda rohkem kala püüdmisega. Nüüd aga sattus tema abikaasa Ameerikas autoavariisse ja vajab tuge. Meil pole argumente Earli kinni hoidmiseks. Tema ülesandeid hakkab täitma Mark Rosner, kes on samuti nn reisiv direktor ja ei asu pidevalt Eestis.
Võib-olla pole me leidnud püsivat peadirektorit, sest oleme seadnud liiga kõrgeid nõudmisi, otsides inimest, keda pole olemas. Pean tõenäoliseks, et lähikuudel asub ettevõtet püsivalt juhtima ameeriklane Rail Worldist, kes on minu inimene. Kuni lõpliku kokkuleppeni ei soovi ma nime avaldada.
Kuidas selgitate kaubaveo operaatorite nurinat, et Eesti Raudtee töötab oodatust viletsamalt ega jõua soovitud kaubakoguseid ära vedada?
Naftatoodete vedu Eesti raudteel on tänavu kasvanud 20 protsenti, mis on erakordselt palju. Operaatorid soovivad vedada rohkem, kui nad on ette planeerinud ning meie teeme endast parima, et neile vastu tulla.
Ameerikast laevaga teele pandud General Electricu vedurid möödusid just Kuubast, mis tähendab, et need on varsti kohal ja me suudame rohkem vedada. Praegu oleme täitnud kõik antud lubadused ning liigume äriplaanis ette nähtust kiiremini.
Miks vastupidistelt ootustele pole vedurid veel Eestis?
Ootasime sadamas kümme päeva laeva, mis hilines.
Kuidas edenevad läbirääkimised Venemaa raudteega, et müüa või rentida Ameerika vedureid sinna?
Venelased tahavad esmalt näha, kuidas meie toodud vedurid Eestis tööle hakkavad. Venemaa raudtee vajab lähiaastatel tuhandeid vedureid ning meist võib saada diiler sellele tehingule.
Pole välistatud, et esimesena hakkab meie vedureid kasutama Venemaa AS Linkoil, kes veab suure osa Eestit läbivast naftatransiidist. Samasugusest tehingust huvituvad ka Läti ja Leedu.
Millised kavatsused on Rail Wordil (Eesti Raudtee enamusaktsiate omaniku BRS juhtiv osanik ? toim.) Poolas?
Rail World asutas 4?5 inimesega ettevõtte Rail Polska, et erastada Poola suurim, ligi 160 miljoni tonnise aastase veomahuga raudteekaubaveo ettevõte PKP Cargo. Tegemist on täiesti eraldi tehinguga, mis pole seotud Eesti Raudteega.
ÄP
Majandus- ning teede- ja sideminister Liina Tõnisson ütles Maalehele antud intervjuus, et Eesti Raudtee erastamine oli suur viga.
?Selle heastamine tähendab seda, et raudtee tuleks tagasi osta,? lausus minister. ?Aga selleks, et tagasi osta, peavad teised tahtma müüa. Nende määrata on hind ja ega me hakka ju raudteed kahekordse hinnaga tagasi ostma.
Vaatame, mis tulevik toob. Kuid ega see tulevik nii roosiline ei paista.?
Tõnissoni sõnul oli erastamine vale seetõttu, et Eesti Raudtee enamusaktsiate omanik BRS tahab nüüd 250 miljonit krooni kasumit välja võtta. See on eelmiste aastate väljavõtmata jäänud kasum.
?See on ehmatav. Vaja oleks ju investeerida, aga firma ei tee praegu plaane raudtee infrastruktuuri uuendamiseks või korrastamiseks. Nagu me teame, piirdub asi nende tõotatud Ameerika veduritega, mis ei jõua Eestisse,? lausus minister.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele