• OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−0,89%37 789,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,94
  • OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−0,89%37 789,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,94
  • 16.05.02, 11:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lukoil: Aktsiisilaod võtavad pettureilt võimaluse

Lukoil Eesti AS kommertsdirektori Valeri Makarovi sõnul annab aktsiisiladudes lubatav kütuse tootmine petturid teenimisvõimalusest ilma.
?Praegu oleme sunnitud Eestisse toodud diislikütuse, millel näiteks üks kvaliteediomadus ei vasta Eesti nõuetele, deklareerima kerge kütteõlina,? rääkis Makarov. ?See on aga võimalus pettureile, kes meilt selle kütteõli ostavad ja diislikütusena müügile toimetavad.?
Lukoili kommertsdirektori sõnul annab tõenäoliselt uuest aastast tegutsema hakkavates aktsiisiladudes lubatav kütuste segamine võimaluse imporditava kütuse kvaliteediomadusi Eesti kvaliteedinõuetele vastavaks muuta.
?Tihti on vaja vaid üht omadust natuke parandada, et see siinsetele nõuetele vastaks,? rääkis Makarov. ?Näiteks määrimisomaduste parandamiseks võiks piisata 300 grammist lisaainest tonni kohta, madala leekpunktiga kütust saaks aga segada kõrge leekpunktiga kütusega.?
Kütuse kvaliteedinõuetega vastavusse viimine annaks importööridele võimaluse diislikütus diislikütusena deklareerida ja mitte endale ise ebaausaid konkurente tekitada. Praegu on Makarovi sõnul kütuseturul olukord, kus ostjad ei huvitu diislikütusena maale toodud produkti ostmisest, kuna mittelegaalse kütuse liiter on näiteks 40 senti odavam.
Täna Eestis kehtivad seadused kütuse kvaliteedinäitajate parandamist ei luba, küll võib kütusele lisada nn erikütuse valmistamiseks mõeldud lisandeid. Tolliladudes tohib lisada vaid kütuse erimärgistamiseks mõeldud markereid ja värve.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele