Võrumaa Teataja: Piiril lokkab kütuseäri

Piirivalvurid ja toll oletavad, et ööpäevas tuleb Luhamaa kaudu Eestisse 18?20 tonni kütust, mille eest pole riigikassasse sentigi makstud.

Kütusepaakidega ületoodava bensiini vedu muutus eriti aktiivseks pärast 25. aprilli, mil Riigikohtu määruse kohaselt võib oma sõiduautoga ööpäevas piiri ületada lugematu arv kordi, kirjutab Võrumaa Teataja.

?Selle ajani tõlgendasime reisijate tollieeskirju nii, et reisija võis oma autoga vaid üks kord ööpäevas tollipiiri ületada,? meenutas Kagu tolliinspektuuri tolli järelevalve peainspektor Donald Zeerus.

Kuid nn tõsised tegijad käisid ikkagi üle piiri ööpäevas nii palju kordi, kui tahtsid. Ühe Chevrolet? kaubikuga sõitis 25. aprillini kolm-neli juhti, kes ööpäevas korra ühe ja sama autoga üle piiri käisid, nüüd on juhte vähem.

?Kui ööpäevas ületab piiri üks kord 200 sõiduautot, mille paagid mahutavad keskmiselt 90 liitrit kütust, siis tuleb 24 tunniga meile 18?20 tonni maksuvaba kütust,? ütles Kagu piirivalvepiirkonna Luhamaa piiripunkti ülem leitnant Avo Kubi.

Kütusevedajad on oma kulud miinimumini viinud. ?Mõnikümmend meetrit pärast meie piiritollipunkti territooriumi on nagu iseenesest tekkinud võsa varju parkla, kus toimub ümberpumpamine,? ütles piirivalvepiirkonna teenistusjaoskonna ülem kapten Hillar Jõesalu.

Ta lisas, et Luhamaa punkti maa-alalt on Vene poolel asuva tanklani vaevalt kilomeeter.

Kinnitamata andmetel võivad mõned kütuse ülevedajad päevas kuni 1500 krooni teenida, sest juba ühe liitri edasimüümiselt teenib ta kaks-kolm krooni. Algaja piirivalvur teenib kuus aga 2500 krooni.

Bensiinivedajate seas on neidki, kel koguni tasuta või siis soodusviisa.

Kapten Jõesalu sõnul peaksid autroregistrikeskuse töötajad huvituma, kas masinad vastavad ka pärast ülevaatust tehnilistele nõuetele ja sel eesmärgil masinaid teedel kontrollima. Piirivalve ja toll saavad neid selles osas aidata. Bensiini ülevedajad on teinud paakidesse augu ja monteerinud külge kraani.

?Kui aprillis koos Tartu Autoregistrikeskuse töötajaga hakkasime siin masinaid kontrollima, algas järjekorras kohe sagimine ja see kahanes miinimumini,? meenutas leitnant Kubi.

Hetkel kuum