Firmad, kes sageli messidel käivad, on valiku ees, kas minna välja harjunud stendikujundusega või üllatada külastajaid pidevalt millegi uuega. Messikorraldusfirma Taveco Disain turundusjuht Tiiu Hinnov ütleb, et stendikujundus ja selle muutmise sagedus sõltub firma turundussuundadest. Ühest küljest on õige, et tahetakse kaubamärki rõhutada: ?Kõik, kes kas või kaugelt munakollase ja sinise kombinatsiooni näevad, seostavad seda automaatselt linnulihatootjaga Tallegg. Teatud elemendid peakski korduma aastast aastasse.?
?Firma logo peab kõikidel messidel olema kaugelt äratuntav ja tekitama ahhaa-elamuse,? kinnitab ka OÜ MajaKeskus juhatuse liige Jüri Raag. MajaKeskuse logol on pehmetes värvides maja. ?Inimene ei pea meie logo lugema, ta saab sellest esimese pilguga aru. Selline logo töötab paremini,? ütleb Raag, lisades, et samad põhimõtted käivad ka messi väljapaneku kohta.
Esimest korda testis MajaKeskus end sel aastal messil Eesti Ehitab. Äsjasel Ideaalkodu messil esineti juba mitu korda suuremal pinnal, kuna esimene kogemus oli olnud julgustav. Üles olid riputatud samad logod, aga atribuutikat ja materjale oli juba palju rohkem.
Hinnovi sõnul on need ajad möödas, kui messist messi võis esineda sajaprotsendiliselt muutumatu stendiga. ?Loomulikult tuleb käia ajaga kaasas ja teatud huvitavaid nippe kasutada ning mõistlik on mõne aja tagant midagi uut välja mõelda,? lisab Raag. ?Aga alles peab jääma äratundmisrõõm: ma tean seda firmat ja neil on seal midagi uut ka.?
Järgmisena osaleb MajaKeskus Türi lillelaadal. ?Usun, et firmal õnnestub võita nende potentsiaalsete klientide tähelepanu, kes olid ka Ideaalkodu messil, aga kellel nende boks ajapuudusel külastamata jäi. Külastaja tunneb meid ära, tuleb ja uurib asja,? usub Raag.
Eastcon AG Eesti ASi organisatsioonijuhi Reet Laateri sõnul esineb nende firma messidel pidevalt muutuvate väljapanekutega. Firma turustab erinevaid tervisekaupu, köögitarbeid jne, mistõttu osaleb aktiivselt väga erineva suunitlusega messidel. Et väga paljud külastajad on messidel samad, on ka erinev väljapanek parem.
Hinnov soovitab kasutada messiboksi kujundamisel enam-vähem sama värviskaalat, aga nii mõndagi muuta ja trendiga vastavusse viia. Kasutada võiks eridisainiga mööblit, erinevaid põrandakattematerjale, samuti kärgklaasi, metalli jt huvitavaid materjale. Aga iga originaalse idee teostamine nõuab eksklusiivseid ja kalleid materjale, teisisõnu palju raha.
Hinnovi sõnul on üks arvesse tulev võimalus, ühtlasi majanduslikult otstarbekaim kasutada üht kujundust ühe aasta jooksul erinevatel messidel, tehes vaid stendi suurusest lähtuvaid ümberkorraldusi. Eriti mõttekas on see siis, kui messid on eri kohtades, näiteks Tallinnas, Riias ja Helsingis vm.
?Kui aga käiakse messil vaid kord aastas, siis oleks parem kujundust vahetada. Kui kogu aeg on üks kujundus, ei näita see head taset,? leiab Hinnov.
Uuendusi on vaja eelkõige selle seltskonna jaoks, kes külastab järjekindlalt oma eriala teemalisi messe. Kui kõik on ühesugune, on see nende jaoks igav ja nad astuvad lihtsalt teie boksist edasi.
Autor: Eha Laanepere
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini