Üle 100 000 kr maksvate plasmaekraanide lai kasutusala toob kaasa üha uute ekraanide ülesseadmise.
Plasmaekraan on lame ja kergekaaluline, tema pind on kaetud miljonite pisikeste klaasist mullidega. Iga mull sisaldab gaasi ja fosforit, olles justkui piksel. Igal pikselil on kolm alampikselit: punane, roheline ja sinine. Kujutis kuvatakse ekraanile digitaalselt ja seda just läbi nn piksel-mullikeste.
Plasmaekraani iseloomustavad teravalt selged kujutised, rikkalikud värvid ja loomulikud varjundid. Kõik see mahub 8?16 cm paksusesse monitori.
Plasmaekraane on peamiselt kahte tüüpi: multimeediaekraan on mõeldud hea kvaliteediga kujutiste kuvamiseks, nn avalik ekraan suurte ja dünaamiliste sõnumite edastamiseks rahvamassidele. Kahte liiki ekraane toodab ainult NEC.
Üldse toodavad vaid vähesed monitoride tootjad ka plasmamonitore (NEC, Hitachi, Fujitsu, Panasonic, Pioneer, LG/Philips). Maailma suurimat ehk 61tollist (1,55 meetrit) plasmaekraani toodab samuti NEC.
Ekraanil toimuva jälgimiseks pakub plasmaekraan 160kraadist vaatenurka. Optika puudumine plasmaekraanis tagab servadest ja nurkadest moonutamata kujutised. Kuna plasmaekraani vaatenurkadel puuduvad piirid, siis saab ekraani paigaldada nii horisontaal- kui ka vertikaalasendisse (ingliskeelsest arvutiterminoloogiast tuntud portrait ja landscape).
Veel saab sellel kasutada pilt-pildis-funktsiooni, mille puhul on ühel ekraanil korraga nii video- kui arvutipilt (mõlemad suhtega 3:4). Plasmaekraanil saab samaaegselt kuvada ka teksti ja videopilti. Plasmaekraan on väga leplik ümbritseva keskkonna valgustuse suhtes ? pildi näitamiseks ei pea ruumi valgustus olema kustutatud. Heledad ja selged kujutised tulevad esile iga valgustusega.
Ekraani vasaku ja parema serva laius on parimatel mudelitel 3,1 cm. Ja mida väiksem serv, seda rohkem keskendub vaataja pildile. Plasmaekraani võib riputada kõikjale, ilma et see takistaks liiklust ruumis. Seda ekraani saab kinnitada lauale, põrandale, seinale, lakke. Plasmaekraanil puudub samuti pildi projitseerimiseks vajalik miinimumdistants.
Kindlasti tasub enne plasmaekraani ostu kontrollida, kas tootel on digitaalne suurendus, mis võimaldab objekti kuvada kuni üheksa korda suuremalt.
Soovitan valida plasmaekraani, mis toetab digitaalset RGB-signaali. Enamikul plasmaekraanidest on ka ühtesobivus DTV/HDTVga (hea kvaliteediga TV).
Saabuva digireklaami ajastul ei suudeta pelgalt posterite ja paberitükkidega enam inimeste tähelepanu köita ? aitavad plasmaekraanid.
Hetkel kuum
Investorite seas on FedEx ja Foxconn
Kuna uusi kaubanduskeskusi kerkib Eestisse justkui seeni pärast vihma, siis pakun neile ühe idee ? reklaamifirma rendib kaubanduskeskustes omale mõned seinad, kuhu paigaldatakse plasmaekraanid. Ekraanidele hakkab firma vahendama reklaami, mida ostavad kaubanduskeskuses asuvad kauplused.
See on hea võimalus informeerida kliente eripakkumistest. Samuti saavad sellise reklaamikanali klientideks kaubanduskeskuste kauplustes müüdavate toodete tootjad (näiteks Nike, Adidas, Pioneer, Sony, Philips).
Sellise mõtte tingib tõsiasi, et inimesele tuleb toodet reklaamida just sellel momendil, kui ta on tootele kõige lähemal. Õhtul televiisorist reklaami nähes ei pruugi järgmisel päeval poes olles reklaam meenuda. Kui aga plasmaekraan näitab juhtumisi sama reklaami, on ostuotsus sama hästi kui langetatud.
Selleks, et plasmaekraanidele reklaami vahendaval firmal oleks ennast lihtsam müüa, võiks ta pakkuda peale reklaami ka muud kasulikku infot: spordi-, liiklus- ja börsiuudiseid uudisteportaalist ning näiteks ilmateadet. Sellist kasulikku informatsiooni kuvataks reklaamide vahele. Kõige enam tähelepanu ja kasu saab firma, kes sellega esimesena välja tuleb.
Autor: Rene Mitt