• OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,78%38 313,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,03
  • OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,78%38 313,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,03
  • 13.06.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mobiiltelefonimüük väheneb

?Esimene kvartal oli meil väga tagasihoidlik, teises kvartalis ootame müügi kahekordset kasvu, mis on umbes 12 000 telefoni,? ütles Eesti suurima mobiiltelefonidemüüja ASi Esmofon äri- ja finantsjuht Heiko Sõro. ?Teises kvartalis paranevad tulemused tänu EMT klientidele suunatud sooduskampaaniatele.?
Esmofoni käes on umbes kolmandik Eesti mobiiltelefonide jaemüügi turust ning üle poole EMT klientidele müüdavate mobiiltelefonide turust.
?Aasta lõpuks plaanime müüa kokku 35 000?40 000 telefoni, alumine piir oleks rahuldav ja ülemine väga hea,? lausus Sõro.
Eesti Telefonile kuuluva Hallo! kaubamärgi all tegutseva ASi Telefonipood juhatuse esimehe Jaak Jõgi sõnul ostetakse võrreldes aastataguse ajaga uusi mobiiltelefone vähem.
Tänavu müüs Hallo! aasta esimese viie kuuga 9700 mobiiltelefoni, 2001. aasta viie kuu tulemus oli aga 10 400 mobiiltelefoni.
Nokia 3310 telefone on müüdid 4300 tükki, Nokia 5210 ? 780, Alcatel 310 ? 800 ja Nokia 6210 ? 400 telefoni, mis on Jõgi sõnul populaarseim kõrgema funktsionaalsusega mobiiltelefon.
?Ilmselt on oodata, et sel aastal jääb mobiiltelefonide müük 2001. aastaga võrreldes samale tasemele,? ütles Jõgi. ?Üheks põhjuseks on see, et operaatorid ei panusta enam nii tõsiselt uue kliendi hankimisse. Samuti on telefonide üldine hinnatase tõusnud. Ühelgi suurel tootjal ei ole enam tootevalikus uut ja väga odavat mobiiltelefoni hinnaga 1000?1500 krooni, Eestis aga ostetakse valdavalt just madalama hinnaklassi telefone.?
Jõgi lisas, et suurel osal tarbijatest puudub ka otsene vajadus telefoni uue vastu vahetamiseks.
?Turule ei ole tulnud selliseid uusi operaatorite poolt pakutavaid teenuseid, mis tekitaksid vajadust telefoni vahetamise järele või siis ei ole tarbijal veel vajadust ega harjumust neid uusi teenuseid kasutada,? rääkis ta. ?Uute tehnoloogiate taha ei ole piisavalt arendatud tarbijale lisaväärtust pakkuvaid sisuteenuseid, mida uued tehnoloogiad ? GPRS, WAP, Bluetooth ? võimaldaksid senisest tunduvalt mugavamalt kasutada.?
Jaak Jõgi sõnul vahetab keskmine mobiilikasutaja telefoni 1,5?2 aasta tagant.
?Enamik ringi vahetatavatest telefonidest läheb järelturule peamiselt ettemakstud kõnekaartide kasutajate sektorisse,? ütles ta.
ASi Telefonipood müügikäibest moodustab mobiiltelefonide müük 50 protsenti. Telefonipoe käive esimeses kvartali oli 37,7 miljonit krooni, 2001. aasta esimese kvartali käive oli 32,4 miljonit krooni. 2001. aasta käive oli 137 miljonit krooni.
Esmofoni, TeleCity ja Hallo! poodide varustaja, EMT tütarfirma ASi Mobile Wholesale mobiiltelefonide tootejuhi Tõnu Kapsta sõnul on mobiiltelefonide turg stabiliseerumas.
?Tõusu ei ole, sest uusi kliente on vähe,? rääkis Kapsta. ?Olukord on rahulikum kui kolm-neli aastat tagasi, kui uute mobiilsideklientide arv kasvas aktiivselt.?
Samas märkis Kapsta, et on lühenenud mobiiltelefoni väljavahetamise aeg.
?Varem kasutati ühte telefoni mitu aastat, praegu on suhteliselt palju inimesi, kes tahavad trendiga kaasas käia ja vahetavad regulaarselt telefonid uute vastu,? ütles ta. ?Mobiiltelefonide müüginumbreid määrab siiski rahakott, üle poole ostetavatest telefonidest on Nokia 3310, mis on EMT klientidele praegu väga hea hinnaga. Teise koha eest võitleb Siemens, inimesed on hakanud aru saama Siemensi kvaliteedist.?
Radiolinjale kuuluv varem Mäkitorppa kaubamärgi all tegutsev mobiiltelefonide müüja OÜ Mobinest müüs jaemüügi ketis selle aasta esimese viie kuuga 9000 uut telefoni, ütles ASi Radiolinja Eesti avalike suhete juht Helena Lõhmus.
?Mobiiltelefonide jaemüük püsib eelmise aasta tasemel. 80?90 protsenti müüdud telefonidest moodustavad lihtsamad ja odavamad Nokia mobiiltelefonid,? rääkis Lõhmus. ?Näiteks on aasta viie kuuga müüdud 6000 Nokia 3310 telefoni.?
Tele2 sooduskampaania, mille käigus müüakse 18 kuuks lepingut sõlmivatele klientidele mobiiltelefone väga soodsa hinnaga, tekitas Tele2 müügiesinduste uste taha järjekordi. Eesti populaarseima telefoni Nokia 3310 saab 699 krooniga, Siemens A35 maksab 99 krooni.
ASi Tele2 Eesti turundusdirektor Toomas Tiivel ei soovinud aga öelda, kui palju on telefone kampaania jooksul müüdud.
?Põhilised tegijad on traditsioonilised mudelid ? Nokia 3310 ja Siemens A35, aga samuti suur osa klientidest uuendab oma telefoni, mistõttu liiguvad hästi ka keskmise hinnaklassi telefonid ? Motorola T191, Motorola V50, Nokia 5210, Siemens C45,? ütles Tiivel. ?Kui eelmise aasta lõpus hinnati Eestis mobiiltelefoni kasutajaid 54 protsendile, siis meie prognoos käesoleva aasta lõpuks on 60 protsenti või natukene üle selle. Seega peaks turul olema üle 100 000 inimese, kes käesoleva aasta jooksul mobiilseks hakkavad, sellest tulenevalt tekivad ka mõningad järjekorrad, kui kõne hinna ja telefoni hinna pakkumine on piisavalt head.?
Tele2 esimese kvartali tulemused olid möödunud aasta sama perioodiga võrreldes ootuspäraselt 20 protsenti madalamad. Teise kvartali telefonide müügitulemused on võrreldavad möödunud aasta teise kvartaliga. Tele2 viimane kampaania algas 7. mail ja kehtib, kuni soodsa hinnaga telefone jätkub.
Kokku müüdi Eestis 2000. aastal umbes 150 000 uut mobiiltelefoni, 2001. aasta kohta täpsed andmed puuduvad, 2001. aasta esimese poolaastaga müüdi üle 90 000 telefoni.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele