USA on terrorirünnaku järel karmistanud turvameetmeid oma lennujaamades ja lennukites ning nõuab sama sinna lende tegevatelt Euroopa lennufirmadelt.
Näiteks nõuab USA, et järgmise aasta aprillist peab juhikabiin olema muust lennukist eristatud ja kogu lennu aja suletud. See nõuab väga suuri investeeringuid, rääkis Euroopa Tsiviillennunduse Organisatsiooni koosolekult Roomast naasnud Eesti Lennuameti peadirektor Toomas Peterson, kes vastutab ühe juhatuse liikmena organisatsioonis julgestusküsimuste eest. Ühe lennuki vastavalt ümberehitamine võib maksta kümneid tuhandeid dollareid, selgitas ta.
Euroopa firmadele teeb elu keeruliseks ka lennureisijate ja -teenindajate kohta lisaandmete edastamine USAsse. Lennujaamad nõuavad neile pealesurutud lisainvesteeringud sisse lennufirmadelt, kes omakorda tõstavad piletite hinda. Seega maksab suurenenud julgestusmeetmed lõppkokkuvõttes kinni reisija, tõdes Peterson.
USAs on Petersoni sõnul lennundusjulgestusega tegelemiseks moodustamisel eraldi ministeerium 170 000 töötajaga. Sealne lennuamet on andnud lennufirmadele 15 miljardi dollari eest otsetoetusi. Kõik see vähendab tema sõnul Euroopa lennufirmade konkurentsivõimet. Praegu on väljatöötamisel programmid ka Euroopa lennufirmade toetamiseks oma maa valitsuste poolt.