Kui Tallinna börsi ajalugu piirdub ainult elektroonilise kauplemissüsteemiga, siis maailmas on elektrooniline kauplemine suhteliselt uus nähtus.
Nasdaq (National Association of Sequrities Dealers Automated Quotation, mille eestikeelne ligikaudne tõlge oleks väärtpaberite diilerite rahvusliku assotsiatsiooni automaatne noteerimissüsteem) asutati 1971. aastal ning see oli maailma esimene elektrooniline kauplemissüsteem. Nasdaqi asutamise eesmärgiks oli börsil mittekaubeldavate väärtpaberite populariseerimine, sest kuni selle ajani olid need suhteliselt vähetuntud ja ebapopulaarsed.
Kauplemist alustati 8. veebruaril 1971 ning süsteemi kaudu edastati üle 2500 börsil mittekaubeldavate (OTC) ettevõtete aktsiate noteeringu.
Alates 1975. aastast hakati näitama vaid Nasdaqil noteeritud ettevõtete aktsiaid, millega tõmmati selge piir muude OTC aktsiate vahele, sellest ajast saadik võib Nasdaqist rääkida juba kui börsist. Viis aastat hiljem hakati kuvama parimat ostu- ja parimat müüginoteeringut, mis on tavaliselt nn turutegijate ehk börsi liikmete (maaklerite) privileeg. 1994 tegi Nasdaq ajalugu ja läks aktsiate kauplemismahult mööda maailma suurimast börsist ? New Yorgi börsist.
Tänaseks on Nasdaq tuntud kui tehnoloogiaettevõtete aktsiaturg, mis on õige vaid osaliselt. Kuigi Nasdaqil on noteeritud väga palju tehnoloogiaettevõtete aktsiaid, kaubeldakse seal ka paljude nn traditsioonilise majanduse ettevõtete aktsiatega. Näiteks kaubeldakse Nasdaqil maailma suurima kohvipoodide keti Starbuck aktsiatega.
Aprilli lõpu seisuga olid Nasdaqil noteeritud 3942 ettevõtte aktsiad turuväärtusega kokku 2,5 triljonit dollarit. Nasdaqil on noteeritud 415 välisettevõtte aktsiat, mis on samuti rohkem kui New Yorgi börsil. Soome ettevõtteid on Nasdaqil noteeritud 3, Rootsi ettevõtteid aga tervelt 11, nende hulgas Ericsson, Electrolux ja Volvo.
Erinevalt aastakümnete ja isegi saja aasta vanustest börsidest ei ole Nasdaqil ühtset kauplemiskohta. Kauplemine toimub keerulise arvuti- ja telekommunikatsioonivõrgu kaudu, mida kasutab 83 riigis 1,3 miljonit klienti.