• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,08%5 921,66
  • DOW 30−0,09%42 285,87
  • Nasdaq 0,14%19 139,89
  • FTSE 1000,32%8 661,36
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,57
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,08%5 921,66
  • DOW 30−0,09%42 285,87
  • Nasdaq 0,14%19 139,89
  • FTSE 1000,32%8 661,36
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,57
  • 08.07.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Naissaare tasud külvavad kahtlust

Viimsi vallvanem Kaido Metsmaa kahtlustab, et Tallinna külje all Naissaarel sadamat haldav firma pole huvitatud mitte niivõrd sadama majandamisest, kuivõrd Naissaarele maa saamisest.
Vallavanema ütlust mööda ei tekita temas kõhklusi mitte ainult kõrged sadamamaksud, vaid ka ebakindlus Linda Investmentsi usaldusväärsuse suhtes.
Viimsi vald on andnud sadama rendile Esma Autole, kes omakorda on asunud lepingulistesse suhetesse Linda Investmentsiga.
Vald teatas eelmisel nädalal rendilepingu peatamisest, sest näeb Linda Investmentsi poole miljoni kroonises rendivõlas lepingu rikkumist. Lepingu peatamisest etteteatamise aeg on üks aasta.
Naissaare sadama haldaja esindaja Kauri Rattus: ?Lepingu peatamisel peab vald tasuma tehtud investeeringute eest. Meie arvestame, et meil on aega majandada 12 kuud.?
Firma hindab, et vald samuti ei ole täitnud lepingulisi kohustusi ja pole asunud kinnistama sadama maad.
Maa kinnistamine on vajalik, et saada sadama passi ja sellest algaks Naissaarel Linda Investmentsi 36aastane hoonestusõigus.
Linda Investmentsi esindaja Kauri Rattus ütles, et nad alustanud remonditöid, et korrastada sadam passi taotlemiseks.
?Kai on purjekate vastuvõtmiseks liiga kõrge, ikkagi militaarotstarbel ehitatud. Samuti peame uuendama meremärgid,? ütles Rattus.
Vallaga sõlmitud lepingu kohaselt peab rentnik tegema korda sadama ja avama turistidele vähemalt 15 km raudteed.
Kuigi kai on suletud remonditöödeks, küsib sadama haldaja sildujatelt raha ja on kehtestanud pärast jaanipäeva uue hinnakirja.
?Ma saan aru, et meie hinnakirja peetakse liiga kalliks. Minge Naissaare kohalikku kõrtsi, praad maksab 150 krooni, see on Tallinna tipprestorani hind,? ütles Kauri Rattus.
Tema ütlust mööda ei saa võrrelda teenuste hindu mandril ja väikesaarel. ?Võrrelge prügiveo kulu mandril ja saarel,? ütles Rattus. ?Kõik, mis saarele tuuakse, peab sealt ka tagasi viima.?
Kõigis Äripäeva küsitletud sadamates tuleb jahiga sildumise eest tasuda ligikaudu 100 kuni 150 krooni.
Väikseim võimalik tasu, mis Naissaarel tuleb alla 10meetrise jahiga sildudes maksta, on 400 krooni.
?Naissaare juhtum pole ühe saare probleem,? ütles Viimsi vallavanem Kaido Metsmaa. ?Eesti väikesadamad kiratsevad. Teha on vaja investeeringuid, mida sildumistasust tagasi ei tooda,? ütles Metsmaa.
Tema ütlust mööda oleks lahendus Euroopa Liidu regionaalarengu fondi raha kasutamine. Takistuseks on, et minimaalne summa, millega Euroopa Liit jutule võtab, on ühe valla jaoks mõõtmatult suur. ?Prangli, Leppneeme ja Naissaar peaksid raha taotlema koos,? ütles Metsmaa.
Läinud reedel toimus Naissaarel Eesti saarte kogu laiendatud istung, kus Naissaare näitel räägiti just saarte jahisadamate probleemidest.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele