Tänavu teise kvartali kestel andsid Tele2 kliendid garantiiremonti keskmiselt umbes 1100 telefoni kuus.
?Proportsionaalselt käib remondis ikka rohkem neid telefone, mida ka enam ostetakse,? ütles ASi Tele2 Eesti avalike suhete juht Inga Jagomäe, kuid ei soovinud öelda, mis telefonidega on tegu. Tänavu on Eestis populaarsem mobiiltelefon Nokia 3310.
?Kõige tihedamini esineb tootjapoolseid tarkvaravigu, harvemini vajab telefon uut detaili või ümbervahetamist. Viimasel ajal on suurenenud tehniliselt korras telefonide remonti saatmise hulk, kui probleemiks peetakse aku vähest mahtu või ei saada aru telefoni funktsioonidest,? rääkis Jagomäe eile.
Jagomäe ütles, et telefonitootja on sõltuvalt aku tüübist lubanud ooteajaks 55?260 tundi, Tele2 reklaamib klientidele ooteajaks miinimumilähedast 60 tundi. ?Seejuures on tegemist ooteajaga ning tuleb meeles pidada, et iga kõne sooritamisega see aeg väheneb, aku mahtu kulutavad tublisti mängud ja vibreerimisfunktsiooni kasutamine,? sõnas ta.
Tavaline remondiaeg on Inga Jagomäe sõnul kuni viis päeva. ?Sõltuvalt vea tüübist ja hooldusfirma varustatusest võib remondi aeg ulatuda 7?14 päevani. Tele2 ostab hooldusteenuseid sisse spetsialiseerunud firmadelt,? sõnas ta.
Radiolinja poole pöördub vigase, sealhulgas ka garantiiajaga vigase telefoniga umbes tuhat klienti kuus.
Radiolinja Eesti tehnikajuht Kristjan Martin ütles, et suviti domineerivad mobiilide hooldusesse toomisel pidutsemisel tekkinud kahjustused ? mehaanilised vigastused, mobiilile niiskuse või vedelike sattumise tõttu tekkinud kahjustused.
Martini sõnul on tõusvaks trendiks mobiilide aku ja laadimisega seotud probleemid. ?Enamikul juhtudel ei ole põhjuseks mitte telefoni või aku rike, vaid hoopis klientide liiga suured ootused kõne- ja ooteajale,? selgitas Martin. ?Kui umbes kolm aastat tagasi toimus selles valdkonnas suur hüpe, siis nüüdseks on areng peaaegu peatunud. Unustatakse, et näiteks mängimine, helisignaalid, taustvalgus, raadio või MP3 kuulamine suurendab energia tarbimist.?
Kristjan Martini sõnul pole praegu mobiilide seas ühtegi domineerivat murelast. ?Aastavahetusel müügis olnud Nokia telefonide vigased displeid on tänaseks juba enamikus ära vahetatud ning olukord rahunenud,? ütles ta.
Eesti suurima mobiiltelefonide müüja ASi Esmofon tehnilise osakonna müügijuht Marco Jürlau ütles samuti, et peale talvist probleemi Nokia telefonidega ei ole vigaste telefonidega klientide massilist pöördumist olnud.
Jürlau sõnul tuuakse Esmofoni kuus remonti keskmiselt 1000 telefoni, neist pooltel juhtudel on tegemist garantiiremondiga.
Hetkel kuum
Jürgen Ligi: Eestis ei ole liiga palju makse tõstetud
11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini
Tele2 klient Olga Sereda oli sunnitud telefoni garantiiremonti andma, kuna talvise sooduskampaania käigus ostetud Nokia 3310 lülitas ennast välja siis, kui kasutaja soovis vaadata meelespead, samuti ei olnud võimalik märkida kalendrisse käesolevaks aastaks 2002. aastat.
?Asendustelefoni ei antud, suunasin lihtsalt kõned mehe telefonile. Sain telefoni kahe nädala pärast, öeldi, et oli tarkvara viga, nüüd on korras,? ütles ta. ?Ei usu, et see on ainult Tele2 klientide probleem.?
Olga abikaasal on ka Nokia 3310, ta on EMT klient, temagi pidi oma telefoni korra garantiiremonti viima.
Kirill Sereda rääkis, et ta tellis telefonile teenuse, mis näitaks kõnede maksumust.
?Kui oli vaja helistada, näitas telefon aga, et SIM-kaardi arvesti on täis, kõnede hind on kokku 167 772,15 krooni ja välja helistada ei saa,? rääkis Sereda. ?Olen telefoni korra parandusse viinud, telefon töötas mõnda aega, nüüd on jälle sama viga.?
Tarbijakaitseameti peaspetsialisti Terje Sauemägi sõnul on neile esitatud tänavu umbes 30 mobiiltelefoniga seotud kaebust üle Eesti.
?Probleemiks on ka see, et inimesed pole teadlikud, et kui varem sai nõuda garantiiaja jooksul mitte ainult toote parandamist, vaid ka raha tagasi, siis praegu saab nõuda vaid remonti. Raha on õigus tagasi nõuda siis, kui on tegemist korduva veaga või viga ei ole võimalik parandada,? rääkis Sauemägi. ?Samuti ei ole mobiiltelefonide müüja kohustatud andma asendustelefone.?
Investeerimispanga Dresdner Kleinwort Wasserstein analüütik Per Lindberg on tänavu aprillis ütelnud Bloomberg Newsile, et Nokia mobiiltelefonidel on avastatud viimastel aastatel rohkem vigu ning see probleem võib firmale maksma minna kuni 2,3 miljardit krooni kvartalis.
Nokia toodete veaprotsent võib tõusta 70ni, mille tagajärjel Nokia kulud ühe telefoni parandamisele kasvavad 104?121 Eesti kroonini. Mobiiltelefonitööstuses on see näitaja keskmiselt 17 krooni.
Nokia tüüpvead on mudelite 8210, 3310 ja 3330 kuvaseadme rivist väljaminek paari nädalaga ning mudeli 6210 iseeneslik väljalülitumine.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini