Valitsuse kriisikomisjonile esitatud informatsioonile jäi kahe kaubarongi kokkupõrkest puudu 1 minut ja 20 sekundit.
Kriisikomisjoni ees juhtunut selgitanud Raudteeameti esindaja Margu Meiuse
sõnul võib laupäeval kell 03.08 Lääne-Virumaal Kabala lähedal toimunudintsidendi liigitada eriti ohtliku kategooria sündmuste hulka.
Siseminister Ain Seppik nõuab aktsiaseltsilt Eesti Raudtee Eesti seaduste
täitmist ja ohutusnõuete järgimist inimelude ja looduskeskkonna kaitsmiseks.'Kriisikomisjonini täna Raudteeameti poolt toodud andmed, et Eestiraudteedel sõidab hetkel 23 tehniliselt kontrollimata ja sõiduloata vedurit,mis ohustavad otseselt inimelusid ja looduskeskkonda, olid tervet komisjonijahmatavad. Olukord, kus mõistus ja vastutustunne lõpevad sealt, kus EestiRaudtee algab, tuleb kiiresti ja jõuliselt lõpetada. Kui seda ei suuda tehaselleks seatud Raudteeamet, siis teeb seda politsei, ' kommenteerissiseminister Ain Seppik oma võimalikku edasist tegevust.
Inimelusid ja looduskeskkonda tõsiselt ohustanud õnnetuse ärahoidmine sai
võimalikuks tänu jaamakorraldajate operatiivsele tegutsemisele ning üheveduri automaatsele pidurdussüsteemile. Kahe kaubarongi ära hoitudkokkupõrkest informeeris Eesti Raudtee riigi esindajad alles kolm päevapeale intsidendi toimumist.
Kaubarongide kokkupõrkeohu põhjustas senistel andmetel kolme vedurijuhi
magamajäämine, samuti oli välja lülitatud veduri automaatne pidurdussüsteem.Raudteeamet pole Eesti Raudteele nimetatud veduri, nagu ka ülejäänud 22kasutamiseks luba andnud ning nende sõitmine Eesti Vabariigi territooriumilon ebaseaduslik.