?CityGSMi investorid on tema asutajad, nende hulgas olen ka mina. Kõigi asutajate nimed avaldaksime siis, kui lõpeb esimene missioon,? ütles CityGSMi juht Kuno Panksepp eile. ?Karta on, et tuleb kaasata ka teise ringi investoreid.?
Praegu käib uude telekomifirmasse CityGSM investorite kaasamine, millega tegeleb Sampo Pank. Panksepp ütles, et käimas on 38 miljoni kroonise mahuga suunatud aktsiaemissioon, mis peaks lõppema 1. oktoobril.
?Kavatseme tulevikus hakata pakkuma ettemaksukaardi teenust, selleks otstarbeks valisime välja Radiolinja võrgu,? ütles Panksepp. ?Oleme arvestanud, et esimesel tegevusaastal oleme võimelised turustama 20 000 kõnekaardipaketti, rahule jääme, kui aktiivseks kasutajaks jääb 12 000 klienti.?
Teenuste hinda ei osanud Panksepp kommenteerida.
?Üritame ennast positsioneerida kahe tegutseva kõnekaardipakkuja vahele,? sõnas ta.
Radiolinja Eesti juhatuse esimees Sami Seppänen ütles, et Radiolinja müüb võrguressurssi CityGSMile ja selleks on sõlmitud tähtajatu leping.
?Lepingu rahaline maht sõltub sellest, palju CityGSM kliente saab,? ütles ta.
CityGSMi partneriks on IT-firma Helmes, kes on sõlminud ettemaksusüsteemi loomiseks lepingu Briti ettevõttega Logica.
?Teenuseid, mida kavatseme pakkuda, on väga laias valikus. Meie eelis ei ole odavus,? ütles Helmese arendusjuht Sten Tamkivi.
Hetkel ei ole CityGSM esitanud sideametile loa saamiseks taotlust, kuna firma ootas Panksepa sõnul võrgulepingu sõlmimist, taotlus esitatakse aga lähiajal.
EMT avalike suhete juht Kaja Pino ütles, et uuel tulijal ei saa olema kerge, kuna kõnekaardi turuletoomisega seotud turunduskulud on suured.
Tele2 Eesti turundusdirektor Toomas Tiivel ütles, et Tele2 jälgib uusi tegijaid turul huviga ning on valmis reageerima.
?CityGSMi kliendieesmärgid ja ajakava tunduvad turu praegust kasvu arvestades täiesti reaalsed,? sõnas Tiivel. ?Küll aga tunduvad 12 miljonit krooni turundusraha ja 12 000 klienti omavahel proportsioonist kõvasti väljas olevat ning ühe kliendi tasuvusaeg võib kujuneda tema elueast pikemaks.?
Tiivel märkis, et kuna Radiolinjal pole oma kõnekaarti seni olnud, siis suur osa CityGSMi klientidest võib tekkida sisemise migratsiooni tulemusel ? paljud RLE lepingulised kliendid lähevad kõnekaardile üle.
?Me ei usu, et uus tulija üllatab turgu enneolematute ja unikaalsete teenustega, kuna ta on piiratud võrguomaniku võimalustega,? ütles ta.
SMS-põhiseid lahendusi pakkuva firma Mobi ühe osaniku Linnar Viiki hinnangul on mobiilsidefirmale CityGSM turul ruumi. ?Jooksvasse kasumisse peaks terve konkurentsi ja hea juhtimise tingimustes olema võimalik jõuda poolteise aastaga ning investeeringu tasuvuseks on hinnatud 5-6 aastat,? sõnas ta.
?Paistab, et konkurendid uue tegija turule saabumist lihtsamaks tegema ei hakka,? ütles Linnar Viik.
?Ilmselt asutakse senisest enam pöörama tähelepanu mitte niivõrd uute klientide saamisele, kui just praeguste hoidmisele.?