• OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 06.09.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoliisingu intressi langetavad automüüjad ise

Erinevalt eluasemelaenu intressist, mis on kukkunud rekordiliselt 7,4 protsendi peale, ei kavatse autoliisingut pakkuvad liisinguettevõtted oma intressi langetada ? see jääb vähemalt lähema poole aasta jooksul endiselt 8?9 protsendi piiresse.
Ühisliisingu sõiduautoliisingu grupi juht Janek Heinola kinnitas, et nemad ei näe makromajanduslikku põhjust intressi langetamiseks. Ta lisas: ?Intressi, mis jääb alla 8 protsendi, pakutakse kindlasti vaid koostöös automüügifirmaga, kes meie baasintressi ja soodusintressi vahe ise kinni maksab.?
Heinola avaldas arvamust, et autofirmade eesmärk on soodusintressi pakkumisega inimest ostma meelitada, ehkki auto lõplik maksumus ei pruugigi algselt kuigi palju erineda. Samas pole see ka keelatud müügivõte.
Praegu uusi autosid 3,9protsendilise intressiga müüva ASi ELKE Auto müügiosakonna juhataja Melvin Sinirand kummutas Heinola arvamuse väitega, et näiteks uue Toyota Corolla liisimise puhul on ostja võit keskmiselt 500 krooni kuus.
Sinirand ütles, et ehkki madalat intressi pakutakse läbi Hansa Liisingu, maksab selle vahe tõepoolest kinni autode maaletooja Toyota Baltic AS, tehes seda koostöös Soome maaletoojaga. ?Nii et mingi reklaamitrikiga siin tegemist pole,? märkis Sinirand.
Analoogset kampaaniat kavatseb veel sel kuul alustada ka teine Toyotade müüja, AS Amserv Auto. Sealne uute autode müügijuht Kalmer Eesmäe kinnitas, et reklaamikampaania on juba ettevalmistamisel.
Sampo Liisingu sõiduautoliisingu müügi juht Andres Puss tõdes, et klientide survet autoliisingu intressi alandamisele on pidevalt tunda. ?Kuid hetkel ma ei näe ühtegi head ega sügavat põhjust sellele survele järele anda,? lisas ta.
Ka Puss nentis, et autofirmad on vahel pakkunud isegi nullprotsendilist liisingut, kuid on siis ka ise baasintressiga tekkiva vahe kinni maksnud. Küsimusele, kas lähikuudel on oodata autoliisingu intressi langust, vastas Puss: ?Ma ei taha sel teemal spekuleerida.?
Küll pakub Sampo Liising veidi madalamat intressi Sampo Pangaga seotud klientidele, ent selgi juhul on jutt vaid kümnendikest. Näiteks personaalpanganduse klientidele on autoliisingu protsent 7,3.
Hansa Liising Eesti keeldus kommenteerimast autoliisingu intressi alandamist automüügifirmade poolt. ?See on osa Hansa Liisingu ja konkreetse automüügifirma koostöölepingu tingimustest,? kinnitas Hansa Liising Eesti reklaamijuht Siiri Same.
Samas ütles ta, et konkreetseid otsuseid autoliisingu intressi alandamiseks Hansa Liising teinud ei ole.
Same sõnul kujuneb liisinguintress mitme komponendi baasil: kliendi praegused kohustused ja sissetulek, tema varajasem kohustuste täitmise korrektsus, liisinguperioodi pikkus, liisitava vara likviidsus jne. Et Hansa Liising on seadnud eesmärgiks läheneda oma klientidele personaalselt, võivad ka pakutavad intressitasemed üksteisest grammi võrra erineda.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele