• OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,85%5 893,64
  • DOW 30−0,47%42 212,57
  • Nasdaq 1,71%19 028,72
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,22
  • OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,85%5 893,64
  • DOW 30−0,47%42 212,57
  • Nasdaq 1,71%19 028,72
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,22
  • 04.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Keskerakond reklaamib end maksumaksja arvel

Erakonnaseadus keelab erakondadel võtta vastu annetusi riigiasutustelt või kohalikelt omavalitsustelt.
Samas puudub Eestis institutsioon, kes kontrolliks, et erakonnad ei kasutaks maksumaksja raha reklaami tegemiseks, samuti ei saa erakonda maksumaksja raha kasutamise eest karistada.
Heategevuslikel tasuta pindadel Tallinna bussipeatustes oli kahe nädala jooksul üleval Keskerakonna sümboolikaga plakat, mis reklaamis nelja Keskerakonna linnaosavanemat.
30 000kroonine arve plakatite trükkimise eest läks aga reklaamibüroosse Idea, kes kujundab Keskerakonna valimisreklaami.
Kasutades heategevuslikke pindu, võitis Keskerakond 230 000 krooni summa arvel, mida ta ei pidanud maksma plakatite ülespanemise eest bussipeatusi haldavale eraettevõttele Unicom. Keskerakonna reklaam oli üleval 105 bussipeatuses, mis Unicom oli saanud juunis linnavalitsusega sõlmitud lepinguga.
Lepingus on kirjas, et Unicom ei pea maksma linnale nende pindade eest reklaami- ja maamaksu. Linnal jääb aastas Unicomilt reklaamimaksu arvel saamata 192 000 krooni, siia lisandub veel ka maamaks. Vastukaaluks ei küsi Unicom raha linnavalitsuse üldhuvitava info, teatrietendusi või spordiüritusi reklaamivate plakatite ülespanemise eest.
?Siin on linna jaoks tegemist saamata jäänud tuluga. Antud juhul on linnal tegemist varaga, mis täiendavat kulu ei tekita, kuid keegi saab seda kasutada nn kuldlepingu alusel,? ütles vannutatud audiitor Ilmar Pälli büroost BDO Eesti.
?Igal juhul võivad ühistransporti kasutavad tallinlased end rahulikumana tunda ? nende eest hoolitsevad Tallinna linn ja Unicom,? ütles Keskerakonna peasekretär Küllo Arjakas. Et Keskerakond ei näe kahenädalasel plakatikampaanial seost erakonnaga, siis ei kajastu selle kulud ka ametlikus aruandluses.
Küllo Arjakas: ?Plakatite ülespanek on Unicomi algatus ning nendepoolne tunnustus linnaosavanematele, kes oma linnaosa inimeste mugavuse ja tervise peale mõtlesid.?
?Sisuliselt on tegemist Keskerakonna reklaamiga ja tavainimene saab sellest ka nii aru. Iseasi on see, kuidas juristid seda tõlgendavad,? ütles reklaamibüroo Bates juhataja Hando Sinisalu.
Eestis puudub institutsioon, kes hindaks, kas erakonna sümboolikaga plakat on erakonna reklaam või mitte.
Ainuke, kel võib olla põhjust bussipaviljonide heategevuslikel pindadel Keskerakonna linnaosavanemate plakatite ülespaneku eetilisust hinnata, ongi linnaosade vanemad, ütles Tallinna valimiskomisjoni sekretär Kaido Rosin.
Tallinnas väljastavad reklaamilube ja kontrollivad reklaami ülesriputamist linnaosad.
Mustamäe linnaosa vanem, keskerakondlane Helle Kalda on öelnud, et ei teadnudki, et bussipeatustesse on teda tutvustavad plakatid üles pandud. ?Kui inimesed hakkasid küsima, siis uurisin välja, kes need on üles pannud,? ütles Kalda.
Keskerakonna esialgsetel hinnangutel kujuneb nende valimiskampaania maksumuseks 7 mln krooni. Küllo Arjakase ütlust mööda võib lõplik summa siiski osutuda suuremaks.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele