Ilmselt ei ole kellelegi uudiseks, et finantsturud praktiliselt kogu maailmas on elamas üpriski tormilisi aegu, ning eriti suures plaanis on välja toodud USA turgudel toimuv. Ärisektorist ning täpsemalt tehnoloogiaettevõtete seas alguse saanud majanduslangus on alla toonud ka n-ö traditsiooniliste firmade aktsiad ning nende hulgas on eriti kannatanud jaemüügiga tegelevad ettevõtted.
Seda peamiselt põhjusel, et turuosalised kardavad probleemide kandumist eratarbijateni. Reeglina toob langus majanduses kaasa töötuse kasvu ning see on ka praegu juhtunud. Kui inimestel puudub kindlus töökoha suhtes, siis nad kulutavad vähem ja see mõjutab otseselt jaemüügiga tegelevate ettevõtete majandustulemusi.
Kui me aga vaatame veidi ajaloos tagasi, siis näiteks pärast 1991. aasta majanduslangusest toibumist tõusis töötus Ameerikas veel 15 järjestikust kuud, leides oma tipu 7,8 juures. Eratarbimine seevastu aga ei näidanud samal perioodil erilisi nõrgenemise märke ning jätkas kasvu. Tõenäosus, et ka seekord asjad nii kulgevad, on seetõttu üpris suur.
Kontoritarvete müük Ameerikas ületab sellel aastal 250 miljardit dollarit (ligi 4 triljonit Eesti krooni) ning 11 sellest turust on jagatud kolme suurema tegija vahel, kelleks on Office Depot, Staples ning kahest esimesest konkurendist veidi väiksem OfficeMax.
1986. aastal loodud Office Depot on 860 kaubamajaga Ameerikas/Kanadas ning 144 sarnase müügipinnaga mujal maailmas suurim kontoritarvete jaemüüja planeedil.
Firma ärid võib jagada kolmeks. Põhja-Ameerika jaemüügioperatsioonid moodustavad veidi üle poole firma käibest, kuid tänu tugevale konkurentsile vaid veidi üle neljandiku kasumist. Äriteenused, mis moodustavad üle kolmandiku firma käibest ning samavõrra tuludest, saab omakorda jagada kataloogiäri, lepinguliste klientide ning internetis toimuva müügi vahel.
Viimasena tooksin välja Office Depoti rahvusvahelised operatsioonid, mis on minu ning mitmete teiste analüütikute arvates firma kroonijuveeliks. Kuna konkurents kodumaal Ameerikas on väga tihe, on Office Depoti juhtkond suunanud oma pilgud Euroopasse, kus käib kibe laienemisprotsess.
Konkurents Euroopas pole eriti tihe, kuna puuduvad väga suured tegijad. Tänu sellele on ka marginaalid paremad ning kasv kiirem. Kuigi praegu moodustavad rahvusvahelised operatsioonid vaid väikese osa firma käibest, siis tulevikus on kindlasti oodata nende osakaalu märkimisväärset kasvu.
Varem peamiselt juhtimisvigadest tekitatud probleemides vaevelnud firma on viimasel neljal kvartalil näidanud kahekohalist kasumikasvu (võrreldes eelmise aasta sama perioodiga), mis on igati tunnustust vääriv tulemus isegi soodsas majanduskliimas.
Analüütikud usuvad, et Office Depot suudab sellel aastal teenida 1,01 dollarit ning järgmisel 1,15?1,20 dollarit kasumit aktsia kohta.
Samas on võimalik seda aktsiat osta 0,4×P/S (price-to-sales, müügikäivet aktsia kohta) suhtarvu juures. See tähendab seda, et te maksate vaid 40 senti iga dollari pealt, mille firma müügikäibena koju toob.
Hetkel kuum
Kõik kopterites olnud inimesed hukkusid
Kõige sagedamini firma suhtelise väärtuse hindamiseks kasutatav P/E suhe räägib meile oma loo. Tõin võrdluseks välja Office Depoti P/E suhtarvude kõrvale ka kogu turgu iseloomustava S&P 500 vastavad arvud. Nagu graafikult näha, kaupleb firma märkimisväärselt allpool turu keskmist P/E-d, olles samal ajal ka oma ajaloo madalaimal tasemel.
Kas ei peaks viimasel neljal kvartalil kahekohalist kasumikasvu näidanud ning suure tõenäosusega järgmisel aastal rekordkasumit teeniv firma väärima vähemalt kogu turuga sarnast P/E suhet? Praegu on S&P 500 keskmine P/E järgmiseks aastaks 14?15 kandis ning kui me rakendaksime sama numbri ka Office Depoti aktsiale, siis saaksime hinnasihiks 17?18 dollarit, mis jätaks praeguselt hinnatasemelt 50 tõusuruumi. Sellesse vahemikku ootaksingi firma aktsia liikumist järgmise 12?24 kuu jooksul.
Autor: Oliver Peek