• OMX Baltic0,98%306,16
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn1,2%2 023,02
  • OMX Vilnius0,84%1 215,6
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,41%8 669,43
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,15
  • OMX Baltic0,98%306,16
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn1,2%2 023,02
  • OMX Vilnius0,84%1 215,6
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,41%8 669,43
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,15
  • 16.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tax-free kadumise mõju

Konsultatsioonifirma Ernst & Young uuringu kohaselt võib tax-free ehk maksuvaba kaubanduse kaotamisega tekkida laevafirmadele Tallinna?Helsingi liinil ligi 0,43 miljardit krooni täiendavaid kulusid aastas. Selle kompenseerimiseks täies ulatuses tuleks laevapiletite hindasid tõsta vähemalt 58 protsenti.
Selline hinnatõus vähendaks reisijate arvu vähemalt kolmandiku võrra, mistõttu peaksid laevafirmad vähendama laevade arvu. Soome turistide arvu vähenemise kogumõju Eesti majandusele hindab Ernst & Young 2?3 miljardile kroonile aastas.
?Maksuvaba kaubanduse kaotamine vähendaks turistide arvu, mis omakorda tooks kaasa paljude turismisektoriga seotud ettevõtete äritegevuse lõpetamise,? märkis Ernst & Young.
Peaminister Siim Kallas on lubanud Eesti laevafirmadele tax-free kadumise korral riiklikku abi.
Postimees 15.10 2002
KPMG viis 2000. aastal välisministeeriumi tellimusel läbi uuringu, mille peamine eesmärk oli analüüsida laevafirmade müügimahtusid, kasumimarginaale, piletihindade subsideerimise määra enne ja pärast võimalikku maksuvaba kauplemise lõppu.
Maksuvaba kaubanduse lõppemine Tallinna?Helsingi liinil vähendab laevaliinide operaatorite kasumimarginaali kaubanduselt (meie poolt on läbi arvutatud kolm erinevat stsenaariumi), kuid samas suundub ostunõudlus veelgi enam Eesti siseturule.
Maksuvaba kaubanduse kadumisel Tallinna?Helsingi liinil on laevafirmadel otstarbekas jätkata kauplemisega pardal ? kaupa on mõttekas müüa Eesti kui madalama aktsiisimääradega riigi territoriaalvetes. Nii laekub ka maksutulu Eesti riigi eelarvesse. Lisaks on Eesti ja Tallinn turismiobjektidena pidevalt populaarsust kogumas ja peaksid turiste ligi tõmbama ka muude omadustega lisaks soodsale hinnatasemele.
Maksuvaba kaubanduse kaotamine laevadel mõjutab kindlasti reisipraame opereerivaid ettevõtjaid. Nõustume seisukohaga, et samas majandusruumis tegutsevatel ettevõtjatel ei tohiks olla konkurentsi moonutavaid eeliseid (silmas on siin peetud Ahvenamaa eristaatuse ärakasutamise võimalust). Maksuvaba kaubanduse kaotamisest operaatoritele tuleneva kahju vähendamiseks või osaliseks hüvitamiseks võiks kaaluda ELi või riigi toetuse taotlemist.
KPMG Estonia osakonnajuhataja Vello Rääk (Äripäev 29.01.2001)

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele