Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valimiskampaania hind ligi 50 mln

    Kümme miljonit kirja leidsid inimesed valimiskampaania jooksul oma postkastidest. Päeva jooksul kõlas raadios suuremate erakondade reklaam 40 korda.
    ?Seekordne valimiskampaania oli massiivne ja ma ei kujuta ette, kuidas see võiks enne Riigikogu valimisi veel massiivsemaks muutuda,? ütles sotsioloog Andrus Saar.
    Reklaamiga kokku puutuvate valdkondade esindajad kinnitavad, et valimiste reklaami maht oli erakordne.
    ?Raadios pole mitte ükski kommertsreklaami kampaania eales olnud nii intensiivne kui nüüd suuremate erakondade kampaaniad eraldi võttes,? ütles Silja Kukk Raadio Kuku reklaamiosakonnast.
    Jõuline on raadios toote müük, kui üks klipp kõlab päeva jooksul kümme korda. Erakonnad kuhjasid sõnumite edastamise raadios valimiseelsele nädalale. Suuremate erakondade reklaam kõlas 40 korda päevas.
    Tuginedes Emori avaldatud andmetele ja ekspertide hinnangutele, kujundas Äripäev summa, mis kulus valimiskampaaniale.
    Ekspertide arvamuste kohaselt oli kõige mahukam reklaamikampaania Keskerakonnal, väärtusega 15 miljonit krooni. ?Siinkohal on arvestatud tõenäolisi allahindlusi, mida erakond on saanud,? ütles reklaamibüroo Mast meediaekspert Ülle Tõnus.
    Ametlikult öeldust oluliselt mahukamad kampaaniad olid Keskerakonnal, Reformierakonnal ja Mõõdukatel.
    Reformierakond kulutas 8 miljonit öeldud 5 miljoni asemel ja Mõõdukad 6 miljonit krooni 4,5 miljoni asemel.
    Äripäeva hinnangul on Res Publica ja Isamaaliit oma kulutusi küllalt täpselt avalikustanud.
    ?Erakonnad vähendavad kampaania kulu, sest näidates suurt kulu on järgmine küsimus: kes selle kinni maksab,? ütles Saar. ?Väiksemaid summasid on kergem põhjendada.?
    Äripäeva hinnangul, mis tugineb Emori andmetele, kulutasid erakonnad tele- ja lehereklaamiks 23 miljonit krooni, agentuuride kuluks 14 miljonit krooni.
    Hinnanguliselt 8 miljonit krooni kulus välireklaamile. Sellest 6,6 miljonit krooni teenisid välireklaamiks pindu müüvad firmad, ülejäänu läks trükikodadele.
    Ligikaudu 7 miljonit krooni läksid erakondadele maksma otsepostituste kampaaniad. Sellest 5,3 miljonit krooni teenisid trükikojad, ülejäänu läks postikuludeks.
    Otsepostitusfirma D2D juhatuse liikme Olle Koopi hinnangul leidsid valijad erakondade kampaania ajal oma postkastidest 10,5 miljonit kirjakest partei reklaamidega. Neist 6 miljonit said tallinlased.
    Ligikaudu miljon krooni kulutasid erakonnad raadioreklaamile. Raha poolest oli valdkonna suurim võitja Raadio Kuku.
    Andrus Saare hinnangul mõjutas erakordselt massiivne valimiskampaania valimisaktiivsust. ?Esimest korda tuli valimiskampaania mõjul valima hulk inimesi, kes polnud eelnevalt oma valikut teinud,? ütles Saar.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Tiit Kolde: iga idee, mis tõstab turvatunnet, on kuldaväärt
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
EfTENi uue fondi puhasväärtus kasvas, oodata on uut väljamakset
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus oli oktoobri lõpus 10,99 eurot, kasvades kuuga 0,4%. Lähiajal on oodata väljamakset investoritele, mis on teine alates fondi loomisest.
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus oli oktoobri lõpus 10,99 eurot, kasvades kuuga 0,4%. Lähiajal on oodata väljamakset investoritele, mis on teine alates fondi loomisest.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Taastuvenergia tasu tõuseb 10 protsenti
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.

Olulisemad lood

Vastvalminud Opeli esindus Peetris vahetab omanikku
Bassadone Automotive Nordicule kuuluv Auto-Bon ostab Länsiauto Opeli imporditegevuse Soomes ja Baltikumis, mis tähendab, et omanikku vahetab ka äsja Peetris avatud uus Opeli esindus.
Bassadone Automotive Nordicule kuuluv Auto-Bon ostab Länsiauto Opeli imporditegevuse Soomes ja Baltikumis, mis tähendab, et omanikku vahetab ka äsja Peetris avatud uus Opeli esindus.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.