• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valimiskampaania hind ligi 50 mln

    Kümme miljonit kirja leidsid inimesed valimiskampaania jooksul oma postkastidest. Päeva jooksul kõlas raadios suuremate erakondade reklaam 40 korda.
    ?Seekordne valimiskampaania oli massiivne ja ma ei kujuta ette, kuidas see võiks enne Riigikogu valimisi veel massiivsemaks muutuda,? ütles sotsioloog Andrus Saar.
    Reklaamiga kokku puutuvate valdkondade esindajad kinnitavad, et valimiste reklaami maht oli erakordne.
    ?Raadios pole mitte ükski kommertsreklaami kampaania eales olnud nii intensiivne kui nüüd suuremate erakondade kampaaniad eraldi võttes,? ütles Silja Kukk Raadio Kuku reklaamiosakonnast.
    Jõuline on raadios toote müük, kui üks klipp kõlab päeva jooksul kümme korda. Erakonnad kuhjasid sõnumite edastamise raadios valimiseelsele nädalale. Suuremate erakondade reklaam kõlas 40 korda päevas.
    Tuginedes Emori avaldatud andmetele ja ekspertide hinnangutele, kujundas Äripäev summa, mis kulus valimiskampaaniale.
    Ekspertide arvamuste kohaselt oli kõige mahukam reklaamikampaania Keskerakonnal, väärtusega 15 miljonit krooni. ?Siinkohal on arvestatud tõenäolisi allahindlusi, mida erakond on saanud,? ütles reklaamibüroo Mast meediaekspert Ülle Tõnus.
    Ametlikult öeldust oluliselt mahukamad kampaaniad olid Keskerakonnal, Reformierakonnal ja Mõõdukatel.
    Reformierakond kulutas 8 miljonit öeldud 5 miljoni asemel ja Mõõdukad 6 miljonit krooni 4,5 miljoni asemel.
    Äripäeva hinnangul on Res Publica ja Isamaaliit oma kulutusi küllalt täpselt avalikustanud.
    ?Erakonnad vähendavad kampaania kulu, sest näidates suurt kulu on järgmine küsimus: kes selle kinni maksab,? ütles Saar. ?Väiksemaid summasid on kergem põhjendada.?
    Äripäeva hinnangul, mis tugineb Emori andmetele, kulutasid erakonnad tele- ja lehereklaamiks 23 miljonit krooni, agentuuride kuluks 14 miljonit krooni.
    Hinnanguliselt 8 miljonit krooni kulus välireklaamile. Sellest 6,6 miljonit krooni teenisid välireklaamiks pindu müüvad firmad, ülejäänu läks trükikodadele.
    Ligikaudu 7 miljonit krooni läksid erakondadele maksma otsepostituste kampaaniad. Sellest 5,3 miljonit krooni teenisid trükikojad, ülejäänu läks postikuludeks.
    Otsepostitusfirma D2D juhatuse liikme Olle Koopi hinnangul leidsid valijad erakondade kampaania ajal oma postkastidest 10,5 miljonit kirjakest partei reklaamidega. Neist 6 miljonit said tallinlased.
    Ligikaudu miljon krooni kulutasid erakonnad raadioreklaamile. Raha poolest oli valdkonna suurim võitja Raadio Kuku.
    Andrus Saare hinnangul mõjutas erakordselt massiivne valimiskampaania valimisaktiivsust. ?Esimest korda tuli valimiskampaania mõjul valima hulk inimesi, kes polnud eelnevalt oma valikut teinud,? ütles Saar.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Peaministril on valida: kas edasi või tagasi
Koroonakriisi praeguse faasi läbimine sõltub juhtide – nende seas ja ennekõik peaministri – meelekindlusest, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Koroonakriisi praeguse faasi läbimine sõltub juhtide – nende seas ja ennekõik peaministri – meelekindlusest, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Microsofti ja Alphabeti tulemused olid oodatust paremad
Teisipäeval teatasid peale börsipäeva oma kvartalitulemused Google'i emafirma Alphabet ja tehnoloogiahiid Microsoft, alistades analüütikute prognoosid, vahendab Yahoo Finance.
Teisipäeval teatasid peale börsipäeva oma kvartalitulemused Google'i emafirma Alphabet ja tehnoloogiahiid Microsoft, alistades analüütikute prognoosid, vahendab Yahoo Finance.
Amsterdami kohus otsustas: sküütide kuld läheb Ukrainale
Hollandi apellatsioonikohus tegi Venemaa annekteeritud Krimmi muuseumide ja Ukraina pikka aega kestnud vaidluses ajaloolise sküütide kulla aarde üle otsuse, et see tuleb anda Ukrainale, kirjutab Reuters.
Hollandi apellatsioonikohus tegi Venemaa annekteeritud Krimmi muuseumide ja Ukraina pikka aega kestnud vaidluses ajaloolise sküütide kulla aarde üle otsuse, et see tuleb anda Ukrainale, kirjutab Reuters.
Elektri hinna korvamiseks mõeldud summad kasvavad 125 miljoni euroni
Valitsus lubab juba järgmise kuu lõpuks toetuseid, mis võiksid tasakaalustada sel sügisel kiirelt tõusnud energiahindu, kahe peamise meetme peale kokku tõotab kogusumma tulla 125 miljonit eurot, ettevõtetele läheb sellest ligikaudu kolmandik ehk 44 miljonit eurot. Summa on veerandi võrra suurem, kui veel kümme päeva tagasi arvati.
Valitsus lubab juba järgmise kuu lõpuks toetuseid, mis võiksid tasakaalustada sel sügisel kiirelt tõusnud energiahindu, kahe peamise meetme peale kokku tõotab kogusumma tulla 125 miljonit eurot, ettevõtetele läheb sellest ligikaudu kolmandik ehk 44 miljonit eurot. Summa on veerandi võrra suurem, kui veel kümme päeva tagasi arvati.