Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Niva tagavararatas kui pomm kapoti all

    Ehkki Vene Niva on populaarne nii Venemaal, meil kui ka mujal maailmas, on tegemist sama ebaturvalise autoga kui Lada 2107. Vene ajakirja Autorevüü korraldatud järjekordses Euro NCAPi tingimustele vastavas kokkupõrketestis ei teeninud Niva mitte ühtegi tärni mitte üheski kategoorias ja 64 km/h vasaku nurgaga vastu seina kihutades on juhi vigastused väga rasked.
    Üheks Niva ohtlikkuse põhjustajaks on kapoti all asetsev 16tolline tagavararatas, mis kokkupõrkes surub esipaneeli ja armatuurlaua mitu sentimeetrit tahapoole. Tõeliseks surmatoojaks on aga roolisammas. Auto pehme kere tõttu hakkab kokkupõrkel esisild liikuma tahapoole, lükates ka roolisamba 80 mm tahapoole ja tõstes ta 165 mm võrra kõrgemale, otse juhi nina alla. Samal ajal põrutab juht oma ligi pooletonnise keharaskusega ninaga otse vastu rooliratast ja tekkinud kokkupõrkest väändub rool vasakule kõveraks. Kui juht jääbki selle matsu järel elavate kirja, siis päris kindlasti ilma hammaste ja ülemise lõualuuta. Julm, aga tõsi. Autorevüü testijad nimetavad nähtut aegluubis vaadates tõeliseks õudusfilmiks. Ja neil on tuline õigus. Lisaks tugevalt muljuda saanud peale jääb juht tõenäoliselt ilma ka oma mõlemast jalalabast. Siduripedaal liikus 300 mm tahapoole ja 85 mm ülespoole, piduripedaal nihkus tahapoole 225 mm.
    Kokkuvõttes ei olnud juhikohal istujal mitte ühtegi kehapiirkonda, mis oleks jäänud puutumata. Kõrvalistujal olid selleks vaid jalad allpool põlvi ja käed. Ka kõrvalistuva mannekeeni pea lajatas vastu armatuuri ja kui tema asemel oleks olnud inimene, oleks too tõenäoliselt murdnud ka nii mõnegi ribi. Vaatamata isegi sellele, et mõlemad mannekeenid olid turvavöödega kinnitatud.
    Togliatti tehas tunnistab Niva nõrkust ja kavatseb hakata talle paigaldama Normas toodetud eelpingutitega turvavöösid, mis kannatavad välja kuni 700 kg raskust ja aitavad ära hoida rindkere purunemise. Esimesed näidiseksemplarid on Autorevüü andmetel juba Tallinnast Togliatti saadetud. Eesmärk on viia Niva vastavusse R 94 turvanõuetega, mis on samalaadsed EuroNCAPi nõuetega, kuid teste tehakse kiirusega 56 km/h. Ometi leiavad testijad, et auto kandevkeret tugevdamata on nendest abinõudest vähe kasu ja turvpadja paigaldamine oleks mõttetu: rool keerab kokkupõrkel vasakule üles. Loodetavasti on uus, koos General Motorsiga peatselt tootmisse minev Chevy-Niva turvalisuse osas teine tase, kuid praegust Nivat toodetakse vähemalt 2006. aastani.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.