Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SAS plaanib sisenemist odavlennuturule
SAS kavatseb oma tütarfirmasid kasutades tungida odavlennufirmade turule, kirjutab Estraveli ajakiri Estraveller oktoobrinumbris.
Skandinaavia ajakirjandust rabas sellise teatega SASi peadirektor Jörgen Lindegaard septembri keskel, välistamata võimalust, et lisaks tütarfirmade kaudu odavate lendude pakkumisele võib ka SASi enda kaubamärgi all reisida odavlennufirmale kohaseid teenuseid kasutades.
Kaalumisel olevat odavlendude rakendamine ka kontinentidevahelistel liinidel.
Soome ajaleht <#Matkaviikko=http://www.matkaviikko.net/fi/> kirjutab, et sellised plaanid võivad Põhjamaade lennuhiiglasel tekkida, kuna odavlennukompaniid on tugevalt kanda kinnitanud Rootsis ja Norras: Iiri päritolu Euroopa suurim ja tuntuim sedalaadi lennufirma Ryanair lendab nelja sihtpunkti Rootsis ning Norra pealinna Oslosse, Rootsi enda samas nishis konkureeriv ettevõte Goodjet lendab Göteborgi, Malmö ja Stockholmi vahet (odavaim ühesuunapilet jääb alla 200 SEKi) ning Norras on loomisel uus lennufirma Norwegian, mis samuti pakub üliodavaid lende Põhjamaades.
Odavlennufirmade äriideeks on tegevuskulude minimiseerimine teenindustaseme arvel: lennatakse teisejärgulistele lennuväljadele, ümberistumisvõimalused ja koostöö teiste lennufirmadega puuduvad, pardateenindust pole või on võimalik vaid lisatasu eest.
Pileteid müüvad odavlennufirmad ise, rahvusvahelisi broneerimissüsteeme ja vahendajaid ei kasutata, telefoni kaudu broneerimisel rakendatakse kõrgendatud kõnetariife, kasutamata pileteid tagasi ei osteta.
Vaata lähemalt <#Estravelleri lühiuudistest=http://www.estravel.ee/estraveller/oct_dec2002/lyhiuudised.html> ning <#Matkaviikko=http://www.matkaviikko.net/fi/> 13. septembri ning 23. oktoobri uudistest.