• OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,29%5 909,46
  • DOW 300,55%42 283,47
  • Nasdaq −0,34%19 080,88
  • FTSE 1000,57%8 633,75
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,4
  • OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,29%5 909,46
  • DOW 300,55%42 283,47
  • Nasdaq −0,34%19 080,88
  • FTSE 1000,57%8 633,75
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,4
  • 05.11.02, 11:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E.O.S. on tänavu vahendanud viiendiku Venemaa raske kütteõli koguekspordist

E.O.S. on tänavu vahendanud viiendiku Venemaa raske kütteõli koguekspordist ehk 5,1 miljonit tonni.
Oktoobrikuus veetud 482 000 tonni raske kütteõliga kasvas
kütusetransiidifirma E.O.S. poolt tänavu vahendatud raske kütteõli maht 5,1miljoni tonnini, mis moodustab 18% Venemaa selle aasta kümne kuu raskekütteõli koguekspordist, teatas E.O.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer.
Lugtmeijeri sõnul on Venemaa sel aastal riigist välja vedanud ligi 28
miljonit tonni rasket kütteõli. ?Oleme väga rahul, et E.O.S. ja Eestitransiidi infrastruktuur on suutnud seni kasvavate veomahtudega hakkama.Samas eeldab rahvusvahelises konkurentsis püsimine pidevaid investeeringuid.Kuigi terminalid on oma investeeringuprogrammid avaldanud, puudub praeguselgus, kuidas kavatsevad transiidiketi teised lülid kaubamahtude tõusugatoime tulla,? märkis ta.
Oktoobris võttis E.O.S.-i terminal Maardus vastu 8000 tsisternvagunit rasket
kütteõli ja laadis seitse kütuseveolaeva keskmise suurusega 80 000 tonni.Käesoleva aasta kümne kuuga on E.O.S oma terminali ja Muuga sadama kauduvedanud kokku 5,1 miljonit tonni rasket kütteõli. ?E.O.S.-i tänavuse aastaveomahuks kujuneb prognooside kohaselt 6,1 miljonit tonni, mis on ligikümnendiku võrra mullusest rohkem,? kinnitab Lugtmeijer.
Kasvavate veomahtude teenindamine nõuab täiendavaid investeeringuid ka
E.O.S.-i infrastruktuuri. Oma Maardu terminali tegevuse arendamiseks onE.O.S. alustanud investeeringute programmi, mille esimese etapi maksumus on75 miljonit krooni.
Septembris alustati selle raames töid mahutipargi laiendamiseks 40 000 tonni võrra, mis tõstab terminali ladustamise kogumahu 175 000 tonnini. Projekti teises etapis suurendatakse raudteevagunite estakaadi laadimisvõimsust 72-lt vagunilt 108 vagunini koos haruteede laiendamisega suurema hulga rongide paigutamiseks. Lisaks kaalutakse senisega paralleelselt kulgeva täiendava torujuhtme rajamist E.O.S.-i
terminaalist Maardus Muuga sadamasse.
Suuremahulise arendusprojekti käivitamist võimaldasid tänavu sügisel
toimunud muutused E.O.S.-i omanike struktuuris, kui ameerika suurkontsern ElPaso müüs oma 50%-se osaluse ettevõttes E.O.S.-i teisele aktsionärile -Hollandi investeerimisfirmale Baltica Finance N.V. Antud tehinguga saiBaltica Finance N.V.-st E.O.S.-i ainuomanik.
AS E.O.S. on kvaliteetse töö ja kliendikeskse teenusega Balti mere piirkonna
suurim raske kütteõli terminaal, mille poolt vahendatud raske kütteõlimoodustas 2001. aastal ligi 20% kogu SRÜ riikide raske kütteõli ekspordist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele