Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Erakonnad muutsid oktoobris interneti bännerreklaami turgu
Oktoobris kasvas bännerreklaamiturg võrreldes septembriga 26% võrra, ulatudes kogutulemuselt üle 3,5 miljoni krooni.
Turundusnõukoja poolt jälgitavate keskkondade pingereas olid oktoobris edukaimad järgmised reklaamikeskkonnad:
1. Delfi 22% turuosaga (septembris 23%), 2. Everyday.com 15% (septembris 19%) 3. BNS 7% (septembris 8%).
Esikolmikule järgnesid EPL Online ja Postimees vastavalt 6,4% ja 6,2% turuosaga.
Käesoleva aasta oktoobri bännerreklaami turu maht kasvas märgatavalt ka eelmise aasta sama perioodiga võrreldes (ligi 700 000 krooni võrra - oktoobris 2001 oli bännerreklaamituru kogumaht üle 2,8 miljoni krooni). Eelmise aasta samal perioodil läbi viidud bännerreklaamituru monitooringus olid reklaamikeskkondadest esikolmikus:
1. Delfi 31% turuosaga 2. Everyday.com 19% turuosaga 3. EPL Online 9% turuosaga
Oktoobris oli Internetis reklaamijaid kokku 264 (septembris 245). Oktoobri suurim reklaamija oli taas Hansapank, järgnesid Reformierakond ja Ühispank. Reklaamijate arvu ja reklaamikäivet tõstsid oluliselt ka kohalike omavalitsuste valimistel osalenud erakonnad, kes andsid kümmekond protsenti turu kogumahust.
Monitooringus vaatluse all olevas 28 reklaamikeskkonnas avaldati reklaami kokku ligi 6 401 reklaamipäeva (bänneripäeva) ulatuses, mis on üle 1 000 reklaamipäeva rohkem kui eelmisel kuul. Kõikidest reklaamipäevadest kasutati suurt bännerit 2 675 päeval, väikest bännerit 2 145 päeval ja staatilist bännerit 1 581 päeval. Protsentuaalselt jagunesid reklaamipäevad suuremate keskkondade vahel järgmiselt:
1. Delfi - 7% (septembris 9%) 2. Everyday.com - 5,6% (septembris 7%) 3. BNS - 4% (septembris 4%).
Turundusnõukoja poolt läbiviidav bännerreklaamituru monitooring sisaldab kõikide Eesti suuremate internetireklaami keskkondade bännerreklaamide mahtusid. Monitooringus on kõikide keskkondade puhul arvestatud hinnakirjajärgsete hindade ja soodustustega, arvestatud ei ole keskkondade omareklaame.
Hetkel on olulisematest keskkondadest vaatluse alt väljas vaid Neti ja Hot.ee, kuna nende keskkondade reklaamimüügi omapära eeldab teistsugust metoodikat. Alates oktoobrist 2002 on Turundusnõukoja poolt monitooritavatesse keskkondadesse lisandunud ka Soov ja Auto24.