Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Välireklaamis tuleb ühtede soodustus teiste taskust
Reklaamimääruse eelnõu kohaselt on maksust vabastatud ehitises paikneva ettevõtja nime ja logo eksponeerimine ehitisel sõltumata logo suurusest. Samuti on maksuvaba teave ehitises asuva ettevõtte liigi kohta. Tasuta on teave, kas tegemist on poe, restorani või pubiga ja info pakutavate toitude kohta. Kaupmeest ei vabastata maksust, kui ta tutvustab väljaspool siseruume kaubagruppe ja hindu, erandiks on toitlustusäri.
?Kui kaubamaja fassaadile riputatakse teave, et müügil on laias valikus käekelli, siis selle eest tuleb maksta reklaamimaksu,? ütles Tallinna ettevõtlusameti juhataja Kairi Teniste.
Tallinn loobub küsimast maksu firmade hoonetele paigaldatavatelt logodelt, kuid maksustab topelt välireklaamifirmad peale Unicomi, kel on selle aasta suvest pikaajalised lepingud.
Unicom sõlmis suvel ilma konkursita Tallinna kaheksast linnaosavalitsusest seitsmega viieteistkümne aasta pikkuse lepingu, mis vabastab suurema osa Unicomi objekte reklaamimaksust ja maarendist.
Samal ajal keeldusid linnaosade valitsused uuendamast lepinguid teiste välireklaamifirmadega põhjendades seda kohe-kohe vastuvõetava 2003. aastast kehtima hakkava reklaamimäärusega.
?Välireklaam muutub kallimaks ja linnavalitsus suunab selle ühe firma, Unicomi kätte,? rääkis välimeediafirma Clear Channel direktor Indrek Tappo.
Homme arutatava reklaamimäärusega maksustab linn välireklaami kahekordselt, esiteks korjates renti maa ja hoonete kasutamise eest ning teiseks küsides reklaamimaksu.
Tänavu peaks Tallinna eelarvesse kogunema reklaamimaksust 21 miljonit krooni, sellest ligikaudu poole on tasunud ettevõtjad oma logo eksponeerimise eest samal ehitisel, kus neil on büroo või kauplus.
?Linn tahab eelarves puudu jäävat osa välireklaamifirmadelt teenida,? kommenteeris Tappo.
Kairi Teniste ütlust mööda on reklaamimaksu tõus põhjendatud. ?Reklaamimaksu määrad on olnud Tallinnas muutumatud alates maksu esmakordsest kehtestamisest 1995. aastal,? ütles Teniste.
Et välireklaamifirmad saaksid võtta osa Tallinna linnavalitsuse töögrupist, mis tegeles reklaamikorra väljatöötamisega, moodustasid välireklaami ettevõtted liidu. Liit saadab sellel nädalal Tallinna volikogule märgukirja, milles nurisetakse, et uus määrus jätab ametnikele võimaluse soosida otsuste tegemisel üht firmat.
Välireklaamilepingu tähtaja lõppedes uuendab linnavalitsus lepingut eelläbirääkimiste käigus. Läbirääkimiste toimumisest teatamiseks on jäetud ametnikule lahtised käed.
Linnaosa vanem võib põhjendatult otsustada reklaamipinna tasuta reklaamiks andmist. Määrus ei määratle, millal on linnaosa vanema tegevus põhjendatud.
Tappo hinnangul hakkab uus määrus mõjutama välireklaamiturgu kahe-kolme aasta pärast, siis võivad hakata muutuma jõujooned turul tegutsevate firmade vahel.