Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Auto nõuab talvel tähelepanu

    Rehvide valik sõltub eelkõige omaniku rahakotist. Selge on see, et odava auto alla ei osteta ülikalleid rehve, ent arvestades meie teede olukorda talvel, tasub talverehvidesse investeerimine ennast ära. Korraliku talverehvi hind algab 1200?1300 kroonist, ent saadaval on ka neid, mille hind jääb alla tuhande. Valides naast- ja lamellrehvide vahel, tuleks mõelda, kus te suurema osa sõitudest teete. Linnas, lumest puhastatud ja valdavalt kuival asfaldil sõitmiseks on parem sõita lamellrehvidega. Need on vaiksemad ja mugavamad, aga ka turvalisemad, sest rehvi ja teekatte kokkupuude on lamellrehvil suurem kui naastrehvil. Kui aga teete sõite ka linnavälistel, kinnisõidetud lumega teedel või kui linnatänavad jäätuvad, on paremaks valikuks head naastrehvid.
    Uusi rehve, ka odavama klassi toodangut, tuleks kindlasti eelistada kasutatutele. Iialgi ei tea ju, kui hästi on rehvi taastustööd teostatud ja kuidas taastatud protektor püsib. Mõistlikul kasutamisel ja keskmise läbisõidu juures võiksid talverehvid vastu pidada kuni kolm hooaega, seejärel tasuks mõelda nende väljavahetamisele. Uute rehvide soetamisel ei tohiks tehtud investeeringut kohe ekstreemsetel viisidel katsetama hakata, vaid tuleks kindlasti korralikult, rahulikus stiilis ?sisse sõita?, kuna see pikendab oluliselt rehvide eluiga.
    Sügisel tuleks kontrollida jahutusvedeliku taset ning konsistentsi. Aurustunud või ka õrnalt välja lekkinud jahutusvedeliku asemele ei tohi mingil juhul panna vett, vaid sama vedelikku, mida on jahutussüsteemi juba varem valatud.
    Kui te ei ole kindel, millist jahutusvedelikku on varem süsteemi lisatud oleks kindlam kogu vedelik välja lasta ning uus asemele valada. Kontsentratsiooni määramiseks võib pöörduda abi saamiseks ka korralike autoremonditöökodade poole, kus vastava abivahendi abil on võimalik vedeliku tihedust määrata.
    Klaasipesuvedeliku kontsentratsioon peab vastama välistemperatuurile ? täpsemat infot selle kohta võib lugeda vedeliku pakendilt. Rusikareegel ütleb, et kontsentraati, eriti suurtes anumates, on kasulikum osta kui valmis segatud vedelikku. Eelistada tuleb ilma lõhnata vedelikku, sest ventilatsioonisüsteem toob lõhna ka auto salongi.
    Ukselukud ja tihendid tuleks kõigepealt puhastada ja katta vastavate õlidega ja silikooni sisaldavate vahenditega, mis takistavad tihendite kinnikülmumist ning rebenemist. Mis puutub lukkudesse, siis nende hooldamine on eriti oluline siis, kui teie sõidukil puudub kesklukk. Kasutatakse kaht liiki õlisid ? ühega hooldatakse ennetavalt, teisega sulatatakse juba kinnikülmunud lukku.
    Sügisel tuleks üle vaadata kojamehed, sest vanade klaasipuhastajatega, mis klaasile sattuva pori ja vee ainult laiali hõõrub, on nähtavus piiratud, mis omakorda võib kaasa tuua õnnetusi. Samuti võiks klaaside puhastamisel jääst ja lumest hoiduda jääkraabitsa või mõne muu seda meenutava eseme kasutamist, kuna selline tegevus tekitab tahes-tahtmata suuremal või vähemal määral klaasidele lugematuid arvu kriime.
    Klaaside puhastamiseks oleks soovitav kasutada spetsiaalset piserdatavat jääsulatamise vahendit või varuda kannatust ja esiklaas üles soojendada sõiduki enda ventilaatorist tuleva sooja õhu abil. Viimase variandi puhul tuleks meeles pidada, et esiklaasile suunatava õhutemperatuuri muutus ei tohiks olla järsk, kuna see võib tekitada omakorda klaasi pingeid ja mõne kivitäkke kohast ka järgi anda. Siis ei ole välistatud prao tekkimine.
    Esimesed käredad külmad toovad tihti kaasa üllatuse, et auto süütevõtit keerates kostab mootoriruumist vaikset jõrinat ja sõiduk ei käivitu. See viitab enamasti sellele et sõiduki vooluallika ? aku eluiga hakkab lõpule saama. Teinekord võib ka hommikuse mittekäivituse põhjuseks olla ka ööseks väljalülitamata jäänud sõiduki elektritarbija (nt salongivalgustus) siis päästab kindlasti aku korralik laadimine. Vältimaks olukorda, et talvehommikul hätta jääte, tuleks aku sügisel lasta spetsialistidel üle vaadata ja vajadusel uus osta.
    Aku hinnad algavad 600?1000 kroonist ning ostmisel tuleb arvestada autotootja poolt akule esitatud nõuetega. Loomulikult sõltub aku seisukord selle hooldamisest, ent kui aku on vanem kui kolm aastat, võite selle peale loota vaid suvel ? talvel ma taolise akuga parem sõitma ei läheks.
    Talvel sõitmiseks võiksid autos kaasas olla käivitusjuhtmed (eriti vanemate autode puhul), puksiirköis hangest või kraavist välja tõmbamiseks ning kunagi pole üleliigne ka lumelabidas hangest välja kaevamiseks ning kotike liivaga. Loomulikult taskulamp, liigne poleks hoida autos ka näiteks tekki, sooje jalanõusid jms, et kaugemal abi oodates külm ei hakkaks.
    Autor: Marek Vainola
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ehitajad ootavad tööd, riik … loodetavasti mitte Godot'd
Ajal, mil kinnisvaraarendajad tõmbavad uutele projektidele pidurit, läheb tarvis riigi ja omavalitsuste julgust ehitussektorile tööd pakkuda. Ilmselt on kõrged hinnad tulnud selleks, et jääda, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil kinnisvaraarendajad tõmbavad uutele projektidele pidurit, läheb tarvis riigi ja omavalitsuste julgust ehitussektorile tööd pakkuda. Ilmselt on kõrged hinnad tulnud selleks, et jääda, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Peep Peterson: Arto Aasal on ühes asjas õigus
Julgeoleku kõrval on inimesed mures majandusliku hakkamasaamise pärast ja murel on paha komme ennast majanduses taastoota. Miinimumpalga kiirem tõus on Eesti eduloo jätkusuutlikkuse küsimus, leiab tervise- ja tööminister Peep Peterson (SDE) vastuartiklis tööndjate juhile.
Julgeoleku kõrval on inimesed mures majandusliku hakkamasaamise pärast ja murel on paha komme ennast majanduses taastoota. Miinimumpalga kiirem tõus on Eesti eduloo jätkusuutlikkuse küsimus, leiab tervise- ja tööminister Peep Peterson (SDE) vastuartiklis tööndjate juhile.
TS Laevad kutsub juhatuse liikme tagasi
Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad nõukogu kutsus juhatusest tagasi teenindusvaldkonna juhi Ave Metsla, tema volitused lõpevad 9. detsembril.
Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad nõukogu kutsus juhatusest tagasi teenindusvaldkonna juhi Ave Metsla, tema volitused lõpevad 9. detsembril.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Telia saab Eestis uue juhi
Detsembrist saab Telia Eesti juhiks Holger Haljand. Praegune juht Robert Pajos lahkub ettevõttest, teatas Telia.
Detsembrist saab Telia Eesti juhiks Holger Haljand. Praegune juht Robert Pajos lahkub ettevõttest, teatas Telia.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tuleval aastal jääb vabasse jagamisse vähem elamislube töötamiseks
Selleks aastaks anti jooksvalt välja üle 600 elamisloa töötamiseks, kuid tuleval aastal on neid poole vähem. Samas üldine tähtajaliste elamislubade arv nii palju ei muutu.
Selleks aastaks anti jooksvalt välja üle 600 elamisloa töötamiseks, kuid tuleval aastal on neid poole vähem. Samas üldine tähtajaliste elamislubade arv nii palju ei muutu.

Olulisemad lood

Haljala vald pani vallamaja oksjonile
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.