Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läänemerel suureneb avariioht

    Läinud nädalal Hispaania rannikul purunenud tanker Prestige läks viimasele teekonnale Läänemerest. Laevast on lekkinud ligi 20 000 tonni kütust, mis on saastanud 400 kilomeetrit Hispaania randa. Seda kohas, mis oli Hispaania rikkalikumaid kalastuspiirkondi.
    Reedel kirjutas agentuur Reuters, et sarnase lastiga asuvad peagi Malta lipu all Euroopa poole teele 26 aastat vana tanker Byzantio, pardal 50 000 tonni, ning 22 aastat vana Express, lastiks 80 000 tonni sama kütust. Mõlemad sõidavad läbi Tallinna.
    ?Võimalik muidugi, et ka Prestige käis Muugal,? ütles Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov. ?Meie asi on pakkuda sadamateenust, ohutussertifitseerimisega tegelevad rahvusvaheliselt tunnustatud bürood.? Milliste laevade liikumine keelata, otsustab riik. ?Eraldi küsimus on, kas Eesti nii soovitud tulemuse saavutaks, kui ühepõhjalised tankerid Peterburi edasi sõitma jääksid,? ütles Sakkov.
    Naftatransport on seitsme aastaga Läänemerel kolm korda kasvanud, jõudes tänavu 80 miljonile tonnile. Soome lahte kerkib järjest uusi sadamaid ? üksi Venemaa Primorski sadama võimsus on kavandatud 40?45 miljonit tonni aastas. See tähendab ca 400?450 supertankeri läbisõitu Läänemerest. Prognoosi järgi suureneb naftatransport Läänemerel 40, 110 miljonile tonnile aastas. Selle aasta jaanuarist septembrini kasvas Vene naftaeksport 14, 67,75 miljonile tonnile. Muugalt käib aastas läbi 30 miljonit tonni naftasaadusi.
    Soome ametivõimude hinnangul kasvab naftalekete ja õnnetuste risk Läänemerel 3?4 korda. Liiklustihedust arvestades on statistiliselt tõenäoline vähemalt kaks kokkupõrget aastas, neist üks tankeriga.
    Soome keskkonnaminister tunnistas ajalehele Turun Sanomat, et kui õnnetus Prestige?iga juhtunuks Läänemerel, poleks Soomel reostustõrje vahenditest piisanud. Veel vähem Eestil, kes suudab piirivalveameti andmeil parimal juhul hakkama saada 450 tonniga. Rootsi rannavalvel on võimsust 5000 tonni reostuse likvideerimiseks.
    Piirivalveameti mereosakonna reostustõrje jaoskonna ülema leitnant Silver Vahtra sõnul vajaks Eesti rannajoonele vähemalt nelja tugibaasi, et kiiresti reageerida ja hoida ära nafta randa jõudmine. Ja tehnika vajaks uuendust ? kolmest naftatõrjelaevast on vanim pärit 1967. aastast. Uus laev maksab ca 40 miljonit krooni, pump üksi koos jõuseadmega pool miljonit.
    Läänemerele oleksid suure naftareostuse tagajärjed hukatuslikud, sest meri on kinnine ja madal. Reostuse kokkukogumist raskendab liigendatud rannajoon.
    Toivo Orgusaar Kalurite Liidust ütles, et ?hoiab hinge kinni?, et taolist õnnetust siin ei juhtuks. Tuleval aastal on Eesti 4000 kaluri püügikvoot Läänemeres 58 000 tonni kilu ja räime ning ca 12 000 tonni muud kala. Läänemere kala moodustab lõviosa toorainest Eesti 114 kalatööstusettevõttele, mis annavad tööd kokku 5500 inimesele.
    Kõige probleemsemad kohad on Orgusaare sõnul Soome lahe suul, kus valdavalt puhuvad edelatuuled. ?See viib suurema reostuse Soome randa.?
    Naftakompaniide huvidega on raske võistelda ? Soome ja Rootsi püüavad reegleid rangemaks saada, taotledes Rahvusvaheliselt Merendusorganisatsioonilt IMO Läänemerele eriti tundliku merekeskkonna staatust.
    Abi võib tulla ka Euroopa Liidult ? transpordivolinik Loyola de Palacio ütles läinud nädalal, et EL võib alustada Venemaaga mereohutuse parandamise läbirääkimisi, kuna pärast liidu laienemist saab Läänemerest ELi sisemeri.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Sõõrumaa: oleme alahinnanud ukrainlaste panust meie majandusse
“Meil on praegu riigis juures pea 50 000 võõramaalast, eelkõige ukrainlased. Ja vähemalt miljardi jätavad nad meie turule kohvikutes, klubides, toidupoodides ja igal pool. Ma arvan, et meil on Ukraina põgenikud natuke alahinnatud, mis meile neist siia jääb,” arvas ärimees Urmas Sõõrumaa.
“Meil on praegu riigis juures pea 50 000 võõramaalast, eelkõige ukrainlased. Ja vähemalt miljardi jätavad nad meie turule kohvikutes, klubides, toidupoodides ja igal pool. Ma arvan, et meil on Ukraina põgenikud natuke alahinnatud, mis meile neist siia jääb,” arvas ärimees Urmas Sõõrumaa.
Põim Kama: planeerimine on surnud, elagu tegutsemine
Kriisidega käib kaasas üks suur võit. Need vabastavad meid ebapraktilistest harjumustest, struktuuridest ja keerukusest, kasutustest prognoosidest ja strateegiatest, vaikimisi võetud kohustusest ühises liivakastis „korralikult mängida“ ning laiemalt kõigest, mis enam ei toimi, kirjutab suhtekorraldaja Põim Kama.
Kriisidega käib kaasas üks suur võit. Need vabastavad meid ebapraktilistest harjumustest, struktuuridest ja keerukusest, kasutustest prognoosidest ja strateegiatest, vaikimisi võetud kohustusest ühises liivakastis „korralikult mängida“ ning laiemalt kõigest, mis enam ei toimi, kirjutab suhtekorraldaja Põim Kama.
Automüüja CarMaxi kehvad müügitulemused tirisid aktsia alla Aktsia kukkus täna 23%
CarMaxi aktsia langes neljapäeval turueelsel kauplemisel üle 20% pärast seda, kui USA suurima kasutatud autode jaemüüja teise kvartali tulemused olid oodatust kehvemad.
CarMaxi aktsia langes neljapäeval turueelsel kauplemisel üle 20% pärast seda, kui USA suurima kasutatud autode jaemüüja teise kvartali tulemused olid oodatust kehvemad.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Coop Eesti juht lahkub ametist
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Julgeolek on määrav, küll majandus hakkama saab
Konverents Äriplaan näitas, kuidas majandusmaailm jaguneb tulevikku vaadates laias laastus kahte lehte: on optimistid ja on pessimistid; meie jääme pigem esimesse poolde, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Konverents Äriplaan näitas, kuidas majandusmaailm jaguneb tulevikku vaadates laias laastus kahte lehte: on optimistid ja on pessimistid; meie jääme pigem esimesse poolde, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Viimsi Artiumi arhitekte paelusid enneolematud tingimused
Viimsis uksed avanud kultuuri- ja hariduskeskus Viimsi Artium pakub oma tipptasemel akustikaga saalides võimsaid muusika- ja teatrielamusi ja ka mitmesuguseid huviringe igas vanuses inimestele, kirjutab Äripäeva Sisustaja.
Viimsis uksed avanud kultuuri- ja hariduskeskus Viimsi Artium pakub oma tipptasemel akustikaga saalides võimsaid muusika- ja teatrielamusi ja ka mitmesuguseid huviringe igas vanuses inimestele, kirjutab Äripäeva Sisustaja.

Olulisemad lood

Soome sulgeb öösel piiri Vene turistidele
Soome valitsus teatab pärastlõunasel pressikonverentsil uued piiriregulatsioonid, millega Venemaalt saabujate arv võib väheneda poole võrra, kirjutab Helsingin Sanomat.
Soome valitsus teatab pärastlõunasel pressikonverentsil uued piiriregulatsioonid, millega Venemaalt saabujate arv võib väheneda poole võrra, kirjutab Helsingin Sanomat.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.