Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läänemerel suureneb avariioht

    Läinud nädalal Hispaania rannikul purunenud tanker Prestige läks viimasele teekonnale Läänemerest. Laevast on lekkinud ligi 20 000 tonni kütust, mis on saastanud 400 kilomeetrit Hispaania randa. Seda kohas, mis oli Hispaania rikkalikumaid kalastuspiirkondi.
    Reedel kirjutas agentuur Reuters, et sarnase lastiga asuvad peagi Malta lipu all Euroopa poole teele 26 aastat vana tanker Byzantio, pardal 50 000 tonni, ning 22 aastat vana Express, lastiks 80 000 tonni sama kütust. Mõlemad sõidavad läbi Tallinna.
    ?Võimalik muidugi, et ka Prestige käis Muugal,? ütles Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov. ?Meie asi on pakkuda sadamateenust, ohutussertifitseerimisega tegelevad rahvusvaheliselt tunnustatud bürood.? Milliste laevade liikumine keelata, otsustab riik. ?Eraldi küsimus on, kas Eesti nii soovitud tulemuse saavutaks, kui ühepõhjalised tankerid Peterburi edasi sõitma jääksid,? ütles Sakkov.
    Naftatransport on seitsme aastaga Läänemerel kolm korda kasvanud, jõudes tänavu 80 miljonile tonnile. Soome lahte kerkib järjest uusi sadamaid ? üksi Venemaa Primorski sadama võimsus on kavandatud 40?45 miljonit tonni aastas. See tähendab ca 400?450 supertankeri läbisõitu Läänemerest. Prognoosi järgi suureneb naftatransport Läänemerel 40, 110 miljonile tonnile aastas. Selle aasta jaanuarist septembrini kasvas Vene naftaeksport 14, 67,75 miljonile tonnile. Muugalt käib aastas läbi 30 miljonit tonni naftasaadusi.
    Soome ametivõimude hinnangul kasvab naftalekete ja õnnetuste risk Läänemerel 3?4 korda. Liiklustihedust arvestades on statistiliselt tõenäoline vähemalt kaks kokkupõrget aastas, neist üks tankeriga.
    Soome keskkonnaminister tunnistas ajalehele Turun Sanomat, et kui õnnetus Prestige?iga juhtunuks Läänemerel, poleks Soomel reostustõrje vahenditest piisanud. Veel vähem Eestil, kes suudab piirivalveameti andmeil parimal juhul hakkama saada 450 tonniga. Rootsi rannavalvel on võimsust 5000 tonni reostuse likvideerimiseks.
    Piirivalveameti mereosakonna reostustõrje jaoskonna ülema leitnant Silver Vahtra sõnul vajaks Eesti rannajoonele vähemalt nelja tugibaasi, et kiiresti reageerida ja hoida ära nafta randa jõudmine. Ja tehnika vajaks uuendust ? kolmest naftatõrjelaevast on vanim pärit 1967. aastast. Uus laev maksab ca 40 miljonit krooni, pump üksi koos jõuseadmega pool miljonit.
    Läänemerele oleksid suure naftareostuse tagajärjed hukatuslikud, sest meri on kinnine ja madal. Reostuse kokkukogumist raskendab liigendatud rannajoon.
    Toivo Orgusaar Kalurite Liidust ütles, et ?hoiab hinge kinni?, et taolist õnnetust siin ei juhtuks. Tuleval aastal on Eesti 4000 kaluri püügikvoot Läänemeres 58 000 tonni kilu ja räime ning ca 12 000 tonni muud kala. Läänemere kala moodustab lõviosa toorainest Eesti 114 kalatööstusettevõttele, mis annavad tööd kokku 5500 inimesele.
    Kõige probleemsemad kohad on Orgusaare sõnul Soome lahe suul, kus valdavalt puhuvad edelatuuled. ?See viib suurema reostuse Soome randa.?
    Naftakompaniide huvidega on raske võistelda ? Soome ja Rootsi püüavad reegleid rangemaks saada, taotledes Rahvusvaheliselt Merendusorganisatsioonilt IMO Läänemerele eriti tundliku merekeskkonna staatust.
    Abi võib tulla ka Euroopa Liidult ? transpordivolinik Loyola de Palacio ütles läinud nädalal, et EL võib alustada Venemaaga mereohutuse parandamise läbirääkimisi, kuna pärast liidu laienemist saab Läänemerest ELi sisemeri.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.