Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiiltelefonide järele nõudlus suureneb
Analüüsiüksuse Gartner Inc. andmetel müüdi lõpptarbijatele III kvartalis 104,3 miljonit mobiiltelefoni. Seda on rohkem prognoosida julgeti.
Gartneri hinnangul jätkub nõudlus mobiiltelefonide järele nii selle aasta neljandas kvartalis kui ka 2003. aastal.
III kvartalis kasvas nõudlus mobiiltelefonide järele kõigis maailma kuues regioonis.
Maailma suurima mobiiltelefonitootja Nokia müügimaht kasvas aastataguse ajaga võrreldes 14% ning ulatus 37,4 mln mobiiltelefonini.
Esimest korda saavutas Nokia üle 50% turuosa Euroopas, Lähis-idas ja Aafrikas.
See kasvatas soomlaste lipulaeva turuosa maailma mobiiltelefonide turul 34%-lt 36%ni.
Kuna praegu ostavad 2000. aasta buumi ajal endale mobiiltelefone ostnud tarbijad endale kaasaegsemaid telefone aitas Gartneri vanemanalüütiku Ben Woodi sõnul Nokia müüki Euroopas kasvatada just uute värvilise ekraanidega telefonide müügiletulek.
Veel kuus kuud tagasi näis Nokia kasv olevat seiskunud, kuna suuruselt teine mobiiltelefonide müüja Motorola näitas nii häid müüginumbreid kui ka tooteid. Kolmandas kvartalis kasvas Gartneri sõnul Motorola müük vaid 2,4% ning ulatus 15 mln mobiiltelefonini. Põhjuseks viivitus T720 ja C330 mudelite turule toomises ja ebakindel olukord oma peamistel turgudel USAs ja Hiinas.
Väga tugevalt on arenenud Lõuna-Koreas baseeruv Samsung, mille müügimaht kasvas kolmandas kvartalis 11,1 miljoni ühikuni ehk võrreldes eelmise aastaga 52%. Ettevõtte turuosa maailma mobiiltelefonide müügiturul kasvas esimest korda üle kümnendiku, jõudes koguni 11%ni.
Briti-USA analüüsifirma Strategy Analytics analüütik Chris Ambrosio lausus eelmisel nädalal, et Samsung kasutab laienemiseks tulusal Lõuna-Korea turul teenitud kasumeid ning tugineb laienemisel Euroopas ning Põhja-Ameerikas põhiliselt klapiga mudelitele.
Siemens AG müügimaht kasvas kolmandas kvartalis 13% ning ulatus 8,1 mln mobiiltelefonini.
Tugeva languse tegi läbi ühisettevõtte SonyEricsson, suutes kvartaliga müüa vaid 5 miljonit mobiiltelefoni ehk 43% vähem kui mullu samal ajal.
Edetabelis kuuendale kohale tulnud ettevõttest müüs SonyEricsson vaid neljandiku võrra rohkem telefone, kuid selle ettevõtte nime Gartner oma raportis ei avaldanud.