Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Seat Cordoba kipub suuremate sekka

    Seat Cordoba kui nähtus, ei ole ammu enam uudiseks. Tema esmaesitlus toimus juba aastal 1994, põhjalik mudeliuuendus viidi läbi aastal 1998, nüüd näidati Pariisi autonäitusel kolmanda põlvkonna Cordobat. Viimase maailmaesitlus ajakirjanikele toimus Hispaania idarannikul asuvas La Mangas, ainsa meediaväljaandena Balti riikidest õnnestus üritusel osaleda ka Äripäeval.
    Seat Ibiza viimseni lihvitud tehnoloogia, mis annab selle juhile kõik võimalused tunda end auto roolis mugavalt ja turvaliselt, on kõik kandunud edasi ka uuele Cordobale. Õigupoolest oli juba Seat Leon Cupra R esimene, kus võeti kasutusele uudne Chasis Agil kontseptsioon, mis sisaldab uudset DSR süsteemi (Dynamic Steering Response), mis ühendab auto vedrustust, elektrohüdraulilist roolivõimendit ning mis vastavalt sõidukiirusele ja auto käitumisele tagab juhile võimalikult hea roolitunnetuse. Sama süsteem paigaldati ka äsja turule jõudnud uuele Ibizale ning nüüd Cordobale.
    Volkswageni täpselt toimiv käigukast teeb sõidu mugavaks ka sportlikuma sõidustiili harrastajatele, rooli liikumine nii üles-alla kui sisse-välja annab võimaluse end roolis mugavalt tunda nii suuremat kasvu meestel kui väiksemat kasvu naisterahvastel. Sisuliselt on tegemist sama autoga, mis VW Polo, Seat Ibiza ja Skoda Fabia, sest kõik nad on ehitatud ühele põhjale. Peamine vahe on vaid väljanägemises ja see on uuel Cordobal igati õnnestunud. Ja pole ka imestada, Seati uus disainidirektor Walter de?Silva on kujustanud Alfa Romeo 156 ja 147, millest esimene valiti aasta autoks 1998, teine aastal 2001. Seega on tegemist igati legendaarse inimesega autodisaini maailmas, kelle töö vilju Seati tehas rõõmuga maitsma on asunud. Silwa enese sõnul on uus Cordoba tubli samm lähemale Seati uue disainikontseptsioonile, mille peamisteks näideteks on kontseptautod Salsa ja Tango. Kõikide nende ühine nimetaja on aga sportlikkus ja seda eriti Cordoba puhul, sest just Cordoba on auto, mille baasil Seat on välja töötanud oma WRC ralliauto.
    Kui uut Cordobat võrrelda oma eelkäijaga, siis on vahe märkimisväärne. Ta on pikem tervelt 117 mm, laiem 58 mm, kõrgem 17 mm ning ka telgede vahe on pikem 17 mm. 4280 mm pikkusega on ta väikeautode seas pikim auto, mis ületab samale põhjale ehitatud Skoda Fabia sedaani 6 sentimeetriga. Ja kui päris aus olla, siis ulatub ta oma mõõtmetelt juba klass kogukamate sekka. Näiteks on ta pikem veel kui sedaankerega Opel Astra, oma laiuselt on ta aga täpselt ühte auku Citroen Xsara ja eelmise põlvkonna Renault Megane?iga. Seega, uue Cordoba turulejõudmisel on meie automüüjate liidul tükk nuputamist, kuhu uustulnuk oma olekult liigitada, kas väikeautode või väike-keskautode reale.
    Kõik see annab tunda ka sõidumugavuses. Autos võib end üsna vabalt tunda ka tagaistmel, eriti kui võrrelda eelmise põlvkonna Cordoba või tootmisest maha läinud VW Polo Classicuga. Hästi on õnnestunud müraisolatsioon, mis oli tunda juba Ibizal. Sedaankerega auto on aga luukpärast alati vaiksem, mistõttu uus Cordoba on ka selles osas klass omaette. Mis puutub aga veel seniseid kloonmudeleid VW Polo Classicut ja Seat Cordobat, siis ka siin on toimunud muudatused. Hispaanias Martorelli tehases enam VW märki kandvat sedaankerega Polot tootma ei hakata, sest kahte analoogset autot pole lihtsalt mõtet kopeerida. Seda enam, et nii hind kui koostekvaliteet neil niikuinii juba üks ja seesama. Samuti ei ole teada, kas uuest Cordobast tuleb ka universaalkerega Cordoba Vario või mitte, kui, siis alles kolme aasta pärast. Nii kinnitas Seati rahvusvahelise kommunikatsiooni juht Speech Lutz Kothe.
    Xenon tuled väikeautole
    Mootorivalik on Cordobal sama, mis Ibizal, ehk siis 3 diiselmootorit ja 3 bensiinimootorit, neist võimsaim 130 hj diiselmootor. Varustustasemeid on kolm: Stella, Sport ja Signo. Neist lahjema, Stella varustusse kuulub ABS, kaks turvapatja, esimeste akende elektritõstukid, audiosüsteem jne, jne. Sport varuistusse lisandub külgmised turvapadjad, 15 tollised valuveljed, pardakompuuter jpm. Tipmine varustus aga sisaldab juba kõike, mida ühel autoomanikul vaja võib minna ning kui sellest veel väheseks jääb, võib lisavarustusest juurde panna kas või xenon-tuled, rääkimata pisematest vidinatest.
    Ja auto odavaim versioon ongi 1,2-liitrise bensiinimootori ja Stella varustusega Cordoba, täpset hinda ei oska Japauto esindajad veel öelda. Teada on, et hind tuleb pisut kallim kui Ibizal, ehk siis kusagile 150 000 ?160 000 krooni vahele. Esialgsetel andmetel jõuab uus Cordoba müügile tuleva aasta märtsis.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Tiit Kolde: iga idee, mis tõstab turvatunnet, on kuldaväärt
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
USA aktsiaturg rallis Powelli kõne peale
USA aktsiaturg rallis kolmapäeval üle 3% ülespoole, kui Föderaalreservi juht Jerome Powell viitas oma kõnes, et detsembrikuu rahapoliitika istungilt võiks oodata varasemast aeglasemat intressitõstmist. Powell lisas, et inflatsiooniga võitlemine pole veel läbi ning on tõenäoline, et intressid jäävad veel teatud ajaks kõrgele tasemele püsima.
USA aktsiaturg rallis kolmapäeval üle 3% ülespoole, kui Föderaalreservi juht Jerome Powell viitas oma kõnes, et detsembrikuu rahapoliitika istungilt võiks oodata varasemast aeglasemat intressitõstmist. Powell lisas, et inflatsiooniga võitlemine pole veel läbi ning on tõenäoline, et intressid jäävad veel teatud ajaks kõrgele tasemele püsima.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Taastuvenergia tasu tõuseb 10 protsenti
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.

Olulisemad lood

Raadiohommikus: gaasi haalamisest ja koroonatestide lõppemisest
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.