Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus Seat Cordoba kipub suuremate sekka
Seat Cordoba kui nähtus, ei ole ammu enam uudiseks. Tema esmaesitlus toimus juba aastal 1994, põhjalik mudeliuuendus viidi läbi aastal 1998, nüüd näidati Pariisi autonäitusel kolmanda põlvkonna Cordobat. Viimase maailmaesitlus ajakirjanikele toimus Hispaania idarannikul asuvas La Mangas, ainsa meediaväljaandena Balti riikidest õnnestus üritusel osaleda ka Äripäeval.
Seat Ibiza viimseni lihvitud tehnoloogia, mis annab selle juhile kõik võimalused tunda end auto roolis mugavalt ja turvaliselt, on kõik kandunud edasi ka uuele Cordobale. Õigupoolest oli juba Seat Leon Cupra R esimene, kus võeti kasutusele uudne Chasis Agil kontseptsioon, mis sisaldab uudset DSR süsteemi (Dynamic Steering Response), mis ühendab auto vedrustust, elektrohüdraulilist roolivõimendit ning mis vastavalt sõidukiirusele ja auto käitumisele tagab juhile võimalikult hea roolitunnetuse. Sama süsteem paigaldati ka äsja turule jõudnud uuele Ibizale ning nüüd Cordobale.
Volkswageni täpselt toimiv käigukast teeb sõidu mugavaks ka sportlikuma sõidustiili harrastajatele, rooli liikumine nii üles-alla kui sisse-välja annab võimaluse end roolis mugavalt tunda nii suuremat kasvu meestel kui väiksemat kasvu naisterahvastel. Sisuliselt on tegemist sama autoga, mis VW Polo, Seat Ibiza ja Skoda Fabia, sest kõik nad on ehitatud ühele põhjale. Peamine vahe on vaid väljanägemises ja see on uuel Cordobal igati õnnestunud. Ja pole ka imestada, Seati uus disainidirektor Walter de?Silva on kujustanud Alfa Romeo 156 ja 147, millest esimene valiti aasta autoks 1998, teine aastal 2001. Seega on tegemist igati legendaarse inimesega autodisaini maailmas, kelle töö vilju Seati tehas rõõmuga maitsma on asunud. Silwa enese sõnul on uus Cordoba tubli samm lähemale Seati uue disainikontseptsioonile, mille peamisteks näideteks on kontseptautod Salsa ja Tango. Kõikide nende ühine nimetaja on aga sportlikkus ja seda eriti Cordoba puhul, sest just Cordoba on auto, mille baasil Seat on välja töötanud oma WRC ralliauto.
Kui uut Cordobat võrrelda oma eelkäijaga, siis on vahe märkimisväärne. Ta on pikem tervelt 117 mm, laiem 58 mm, kõrgem 17 mm ning ka telgede vahe on pikem 17 mm. 4280 mm pikkusega on ta väikeautode seas pikim auto, mis ületab samale põhjale ehitatud Skoda Fabia sedaani 6 sentimeetriga. Ja kui päris aus olla, siis ulatub ta oma mõõtmetelt juba klass kogukamate sekka. Näiteks on ta pikem veel kui sedaankerega Opel Astra, oma laiuselt on ta aga täpselt ühte auku Citroen Xsara ja eelmise põlvkonna Renault Megane?iga. Seega, uue Cordoba turulejõudmisel on meie automüüjate liidul tükk nuputamist, kuhu uustulnuk oma olekult liigitada, kas väikeautode või väike-keskautode reale.
Kõik see annab tunda ka sõidumugavuses. Autos võib end üsna vabalt tunda ka tagaistmel, eriti kui võrrelda eelmise põlvkonna Cordoba või tootmisest maha läinud VW Polo Classicuga. Hästi on õnnestunud müraisolatsioon, mis oli tunda juba Ibizal. Sedaankerega auto on aga luukpärast alati vaiksem, mistõttu uus Cordoba on ka selles osas klass omaette. Mis puutub aga veel seniseid kloonmudeleid VW Polo Classicut ja Seat Cordobat, siis ka siin on toimunud muudatused. Hispaanias Martorelli tehases enam VW märki kandvat sedaankerega Polot tootma ei hakata, sest kahte analoogset autot pole lihtsalt mõtet kopeerida. Seda enam, et nii hind kui koostekvaliteet neil niikuinii juba üks ja seesama. Samuti ei ole teada, kas uuest Cordobast tuleb ka universaalkerega Cordoba Vario või mitte, kui, siis alles kolme aasta pärast. Nii kinnitas Seati rahvusvahelise kommunikatsiooni juht Speech Lutz Kothe.
Xenon tuled väikeautole
Mootorivalik on Cordobal sama, mis Ibizal, ehk siis 3 diiselmootorit ja 3 bensiinimootorit, neist võimsaim 130 hj diiselmootor. Varustustasemeid on kolm: Stella, Sport ja Signo. Neist lahjema, Stella varustusse kuulub ABS, kaks turvapatja, esimeste akende elektritõstukid, audiosüsteem jne, jne. Sport varuistusse lisandub külgmised turvapadjad, 15 tollised valuveljed, pardakompuuter jpm. Tipmine varustus aga sisaldab juba kõike, mida ühel autoomanikul vaja võib minna ning kui sellest veel väheseks jääb, võib lisavarustusest juurde panna kas või xenon-tuled, rääkimata pisematest vidinatest.
Ja auto odavaim versioon ongi 1,2-liitrise bensiinimootori ja Stella varustusega Cordoba, täpset hinda ei oska Japauto esindajad veel öelda. Teada on, et hind tuleb pisut kallim kui Ibizal, ehk siis kusagile 150 000 ?160 000 krooni vahele. Esialgsetel andmetel jõuab uus Cordoba müügile tuleva aasta märtsis.