Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamiturul tuleb rekordiline käive

    Meedia reklaamiturul saavutatakse aasta lõpuks esmakordselt 7 protsendise kasvu juures rekordiline 800 miljoni kroonine reklaamikäive.
    Kõigil ei läinud ühtviisi hästi. Televisioon ja välireklaam tegid korraliku hüppe ülespoole, ajalehed ei saavutanud mullust taset.
    Selle aasta reklaamikanalite TOP5 peaks välja nägema järgmiselt: TV3-120 miljonit krooni, Kanal2 ja Postimees ? 60, Äripäev ?50 ja Eesti Ekspress ? 47.
    Sel aastal on võimalik, et ajalehtede turuosa langeb esmakordselt alla 45. Järgmisel aastal võib see veel protsendi võrra kokku kuivada.
    Ajalehtede reklaamimaht väheneb tänavu mullusega võrreldes 7 võrra, käive kahaneb 2 võrra. Suurtest lehtedest suudab vaid SL Õhtuleht reklaamiraha rohkem teenida. Kõige enam kaotab turuosa Eesti Päevaleht.
    Lehtede suhteliselt kehva käekäigu põhjustest tooksin esile kaks: 1. reklaamihindade liiga järsk tõstmine ja sellele järgnenud võidujooks allahindlustes väljaannete vahel; 2. lehtedel oli siiani liialt suur turuosa. Uuemad reklaamikanalid (TV ja välireklaam) võtsid selle, mis neile kuulus.
    Prognoosin, et järgmisel aastal jätkub reklaamituru mõõdukas tõus. Selle aluseks on Eesti majanduse stabiilne kasv. Praegused prognoosid viitavad vähemlt 5-6 kasvule. Poleks ime, kui veelgi paremini läheb. Ehituse, jaekaubanduse, autode müügi ja muude valdkondade tõhus elavnemine ei peaks piirduma selle aastaga, vaid jätkub ka tuleval aastal. Riigikogu valimised toovad taas reklaamiturule kümneid miljoneid lisakroone. Eurorahad peaksid samuti rohkenevalt meie turule jõudma.
    Küsisin nelja suurema meediaagentuuri (Media House, Via Media, Mediapool, Carat BMS) juhtide arvamust järgmise aasta reklaamituru arengu kohta. Üsna üksmeelselt langes prognoos 5-7 tõusu suhtes kokku. Ajalehtede reklaamikäibe hinnang lahknes alates 0 (Katrin Veiram Carat BMS-ist) kuni 5 tõusuni (Raido Raamat Media House-ist).
    Väidan, et 2003.a. suureneb reklaami kogukäivekäive meedias 7, ajalehtedel on tõus 4-5. TV-kanalite reklaamikäibekasv pidurdub, välireklaam jätkab tõusu sama tempoga.
    Andrus Vaher
    Äripäev, reklaamidirektor
    Kui 2001. a tegi Äripäeva reklaamikäive 20 hüppe ülespoole, siis tänavu oleme eelmise aasta tasemest tulnud 7 allapoole. Suurem oli langus esimesel poolaastal. Sügisel on Äripäeva reklaamikäive püsinud eelmise aasta sama perioodi tasemel.
    Suurim kukkumine oli suurte, sageli väljastpoolt Eestit finantseeritavate imagokampaaniate osas. Reklaamimaht ÄP tekstilehekülgedel kahanes poole võrra. Suurtest tegijatest pea ainsana kasvatas oma mahtu Hewlett Packard. Vähenenud nõudluse tõttu langetas ÄP 2002. a 1. maist tekstilehekülgedel reklaamihinda 10.
    ÄP-le oleks 2002. aasta kujunenud väga karmiks, kui kohalikud keskmised ja väiksemad reklaamikliendid poleks oma käibeid samal ajal kasvatanud. Hästi on tänavu töötanud rubriigid ja eriväljaanded. Iseäranis võimsalt on esinenud kinnisvara, transpordi ja ehituse valdkond. Uut B2hC (Business to high Consumer) turgu on meil aidanud võita kuukiri Visioon.
    2003. aastal oleme seadnud eesmärgiks jõuda veidi kõrgemale 2001. aasta tasemest. Kasvada soovime eeskätt kodumaiste reklaamijate najal. Ent ükskord peaks lõppema ka kaks aastat kestnud reklaamikäivete langus Lääne-Euroopas ja USAs. Eesti, Läti ja Leedu seotus Euroopa meediareklaamituruga on aasta-aastalt tihenenud. Ja kui algab tõus Rootsis, Soomes, Taanis, Saksamaal ja mujal, siis on selle mõju siinsele turule juba tugevam. Loodan, et 2003. aastal üllatavad meid mitmed rahvusvahelised kampaaniad, mille mahte ja aega ei suuda me paraku ennustada ega mõjutada.
    Mihkel Reinsalu
    Eesti Päevaleht, reklaamidirektor
    Ajalehtedel on 2002 üle hulga aja aastaks, kus nad kaotavad oluliselt oma turuosa. Teadmata veel lõpptulemusi võib ennustada, et reklaamiturul on hästi läinud telekanalitel ja ajakirjadel. Teised meediakanalid peaksid olema oma eelmiste aastate tasemel. EPL on turul kaks eraldi reklaamieelarvega toodet EPL oma eriprojektidega ning Linnaleht.
    Esimese puhul on põhilehe reklaamikäive 2002 aastal langenud 15 võrreldes 2001 aastaga, kuid Päevalehe eriprojektid on toonud eelarvega võrreldes suurema käibe, eriti hästi läks eriprojektidel aasta viimastel kuudel. Linnaleht lõpetab 2002 aasta kasumis ning võtab ajalehtede reklaamturult raha rohkem kui mullu, kasvatades oma turuosa.
    2003 aastaks prognoosin, et ajalehtedel ei tule oluliselt parem aasta kui 2002. Kui ajalehed oma turuosa rohkem ei kaota, siis võib 2003 aastat nimetada juba heaks aastaks. Eesti Päevaleht prognoosib põhilehe 2003 aasta käibekasvuks 5, ent oluline reklaamirahade kasv tuleb Päevalehe jaoks eriprojektide arvelt. EPL jätkab tuleval aastal ka eriala ajakirjade turule toomist.
    Detsembris ilamavalgust näinud ajakirjale Merketing & Reklaam tuleb järgmisena lisa majandusajakirja näol.
    Priit Leito
    SL Õhtuleht, juhatuse esimees
    SL Õhtulehe reklaamikäive tuleb tänavu 2 suurem kui aastal 2001. Kui aasta esimesel poolel jäid kuukäibed reeglina alla eelmise aasta omadele, siis aasta teine pool on olnud hea. Eelarvest jääme siiski maha, sest lootsime suuremat reklaamikäibe kasvu.
    Järgmiselt aastalt loodame 5-6 protsendilist käibe kasvu. Ajalehtede reklaamiturg peaks jätkama tasases kasvutempos. Tänu tugevatele lugejanumbritele loodame suurendada ka SL Õhtulehe turuosa. Näeme ilusat aktiivsust meile olulistes reklaamilõikudes, eelkõige jaekaubandusettevõtete seas.
    Agu Veetamm
    Maaleht, vastutav väljaandja
    Kui aasta esimene pool näitas trükimeedias tervikuna reklaamitulude langust, siis aasta teisel poolel muutus olukord rõõmsamaks. Oodatust rohkem teeniti ka valimisreklaamiga. Maalehele oli terve 2002. aasta positiivne ja võrreldes mullusega peaks reklaamitulud kasvama 14-15.
    Kaupade ja teenuste pakkujad hakkavad tasahilju aru saama, et ostujõulist klientuuri elab ka väljaspool Tallinna. Jälgides venekeelseid lehti tundub, et ka neid on hakatud järjest rohkem reklaamikanalina arvestama. 2003. aastal tahab Maaleht hoida sama kasvutempot. Reserve on, pealegi on järgmisel aastal tulemas veel ühed valimised pluss referendum.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Telia tehnoloogiajuht: peame peeglisse vaatama ja soolised stereotüübid murdma
Tehnoloogiaettevõtted saavad aidata kaasa soolise ebavõrdsuse vähendamisele, soodustades naiste töötamist IT-sektoris, kirjutab Telia tehnoloogiadirektor Andre Visse.
Tehnoloogiaettevõtted saavad aidata kaasa soolise ebavõrdsuse vähendamisele, soodustades naiste töötamist IT-sektoris, kirjutab Telia tehnoloogiadirektor Andre Visse.
USA aktsiaturud sattusid hea töötururaporti peale segadusse
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
“Lavajuttude” lemmikud räägivad oma portfellidest, rahapoliitikast ja juhtimisest
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
“Lavajuttude” lemmikud räägivad oma portfellidest, rahapoliitikast ja juhtimisest
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.

Olulisemad lood

Politsei pidas kinni SMSidega raha välja petnud küberkurjategijad
Põhja prefektuuri kriminaalbüroo politseinikud pidasid kolmapäeval Tallinnas kinni kolm meest, keda kahtlustatakse tuhandetele eestlastele SMS-sõnumite saatmises eesmärgiga pääseda nende pangakontodele.
Põhja prefektuuri kriminaalbüroo politseinikud pidasid kolmapäeval Tallinnas kinni kolm meest, keda kahtlustatakse tuhandetele eestlastele SMS-sõnumite saatmises eesmärgiga pääseda nende pangakontodele.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.