• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 07.01.03, 08:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Jää ähvardab seisata kuni poole Eesti ekspordist

Kui jää takistab laevade pääsu Pärnu sadamasse, seiskub kuni pool Eesti ekspordist.
Pärnu Sadama kapteni Riho Printsi hinnangul on jäätumine juba niivõrd suur probleem, et kui lähinädalatel teist jäälõhkujat Soomest renditud Protectorile abiks ei leita, tuleb sadam sulgeda, kirjutab Postimees.
Pärnu sadama kaudu veetakse välismaale puitu, saematerjali ja turvast. Laoplatsid on juba praegu puitu täis. Turba vedu hakkas jää segama detsembri keskel.
Tootsi turbaga köetakse ligi kolmandikku Stockholmi äärelinnast ja lähiümbrusest. Rootsi energiafirma esindajad tulevad neljapäeval Eestisse uurima, kas tarneid saab üldse jätkata, sest rootslasi ähvardab külma kätte jäämine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema hinnangul tehast sulgemine veel ei ähvarda, sest ladudes on toodangu paigutamiseks ruumi ning turvast kasutavad kütteks ka mõned Eesti katlamajad.
Protectoril kulub praegu paari laeva eskortimiseks Pärnu sadamasse terve ööpäev. Prints kinnitas, et Pärnusse saaks tänu eelleppele tuua Põhjamerelt soomlaste jäälõhkuja. «Kuid seda noolivad ka Tallinna sadamad,» vihjas ta.
Tallinna Sadamal, kelle kliendid on peamiselt transiidifirmad, esialgu kõrgema jääklassiga laevade teenindamisel probleeme ei ole.
Praegu aitab Eesti ainuke jäälõhkuja Tarmo kõiki Eesti suuremaid sadamaid, paari nädala pärast kuluks kogu Tarmo võimsus ainult Tallinna sadamate lahti hoidmisele. Sel juhul ähvardab sulgemine ka seni töötavat Kunda sadamat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele