• OMX Baltic−0,36%300,2
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,51%2 070,41
  • OMX Vilnius0,49%1 205,44
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,51%8 819,12
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic−0,36%300,2
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,51%2 070,41
  • OMX Vilnius0,49%1 205,44
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,51%8 819,12
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 08.01.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Unicomilt saadud soodustus teeb võimupartei kampaania odavaks

Mõlemad Tallinna linnavalitsuse võimuerakonnad on saanud välireklaamifirmalt Unicom kampaaniate läbiviimiseks olulisi soodustusi.
Suvel õnnestus Unicomil sõlmida konkukursita Tallinna seitsme linnaosavalitsustega lepingud, mis annavad 15 aastaks ettevõttele soodustingimused reklaamtahvlite ja bussipeatuste paigaldamiseks.
Käimasolevas kampaanias on Reformierakonna kasutada 75 protsendiline soodustus. Tavapärane hinnaalandus headele klientidele ja suurte kampaaniate puhul on 25-30 protsenti või 50 protsenti väga mahukate kampaaniate puhul. ?50 protsendilist hinnaalandus pole meie kunagi saanud,? ütles Isamaaliidu valimiskampaania juht Heiki Kivimaa.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reformierakonnal algas 30. detsembril 2002 kahenädalane kampaania, mille käigus tutvustatakse plakatitel erakonna noorliikmeid võrdluses praeguste tuntud tegijatega. Reklaamlaused on: ?Keit Pentus ? tulevane Signe Kivi?, ?Kristen Michal ? tulevane Toomas Savi? jne.
Kampaania maksumus on 150 000 krooni, plakatid on üleval 243 pinnal bussipeatustes ja linnatänavatel.
Teiste erakondade valimiskampaania juhtide sõnul pole tegemist suure reklaamikampaaniaga, mille puhul võiks oodata suurt hinnaalandust. ?Seda ei saa nimetada suureks kampaaniaks,? hindas Kivimaa.
Reformierakonna jaoks maksab üks pind 617 krooni, tavaliselt pakub Unicom meediaagentuuride kaudu reklaampindu keskmiselt hinnaga 2380 krooni, sellele lisandub käibemaks.
?Tõsi ta on, et see kampaania on kordades odavam tavalisest kampaaniast,? ütles Reformierakonna peasekretär Eero Tohver.
Tema sõnul on erakordselt odava hinna põhjus see, et tegemist on niinimetatud filler-kampaaniaga. Unicom võib omal valikul panna reklaamid üles pindadele, mis on vabad teistest käimasolevatest kampaaniatest.
?Mulle näivad need küll väga heade pindadena,? ütles Mõõdukate peasekretär Tõnu Kõiv.
Samadel tingimustel toimus Unicomi pindadel Reformierakonna kampaania ?mida sina suvel tegid?, kus tuntud poliitikuid võis näha kala püüdmas või hekki pügamas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kohalike omavalitsuste valimiste eel oli Tallinna bussipeatustes heategevusliku tasuta reklaami jaoks mõeldud vitriinides üleval Keskerakonna sümboolikaga plakatid, mis tutvustasid Keskerakonna linnaosavanemaid. Keskerakond sai tookord kasutada reklaamipinda tasuta. Kampaania oli planeeritud kaheks nädalaks. Unicomi nõukogu esimees Frank McMahoni ütlust mööda lasid nad plakatid maha võtta juba nädala möödudes, kui selgus, et tegemist on erakondliku reklaamiga.
Juunis ja juulis sõlmis Unicom kaheksast seitsme Tallinna linnaosa valitsusega lepingud. Tänu sellele sai bussiootepaviljone ja reklaamipindu haldav Unicom ilma konkursita 50 miljoni kroonise mahuga välireklaami turul monopoliks.
Arvestades lepingute sõlmimise aega ja sisu võis tegemist olla poliitiliselt tsentraliseeritud ettevõtmisega. Tallinna linnavalitsuse poliitikud ja linnaosade vanemad eitavad seda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele