Alates 27. jaanuarist jõustub rahvusvaheline kokkulepe, millega on 2000. a ühinenud Eesti, Venemaa, Ungari, Rumeenia ja Holland ning 2001. a ka Soome. Nimetatud lepe näeb ette veoautode vastastikust tehniliste ülevaatuste tunnustamist ning uute tunnistuste väljaandmist, mis autode tehnilist korrasolu kinnitavad. Leping hõlmab muuhulgas müra-, heitgaaside jms norme, mida veoautod ei tohi ületada.
Ilma vastava tunnistuseta veoautot ei pruugi leppega ühinenud riigid alates 27. jaanuarist üle piiri lasta. Leping kehtib veoautodele alates 3,5 tonnist. Samas otsustatakse Venemaal Vedomosti andmetel alles praegu, kes peaks hakkama uusi tunnistusi välja andma. Lisaks võib pidada üsna tõenäoliseks, et autode ülevaatamine ja nendele tunnistuste kirjutamine Venemaal kestab vähemalt kuid.
Eesti piirivalve teatas pressiosakonna vahendusel, et neile ei ole sellekohast teavet nagu tuleks 27. jaanuarist n-ö vana tehnotunnistusega Venemaa kaubaveokid kinni pidada, esitatud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Kuldar Väärsi teatas: "27ndast hakkab lepe kehtima küll. Kuid seda võetakse väikese üleminekuperioodiga." See tähendab, et Venemaalt Eestisse saabuvaid kaubaautosid vana tehnotunnistusega piirile kohe leppe esimestel päevadel ehk järgmisest esmaspäevast seisma ei jäeta.
Eestis tegeleb vastavate tehnotunnistuste väljaandmisega autoregistrikeskus.
Ventspilsi blokeerimine on Venemaale maksma läinud 17,6 mld krooni
Blokeerides naftatransiiti läbi Läti Ventspilsi sadama, on Venemaal aastaga saamata jäänud tulu üle 17 miljardi krooni.
Seda teatas BNSi vahendusel Ventspilsi sadama juhatuse esimees Aivars Lembergs. Iga päev jääb seetõttu Venemaa eelarvesse laekumata 22 miljonit krooni.
"Kõigel sellel pole mingit tegemist majandusega, vaid see on selge poliitika," deklareeris Lembergs.