• OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 5000,00%6 268,56
  • DOW 300,00%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,01%8 998,85
  • Nikkei 2250,55%39 678,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91
  • OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 5000,00%6 268,56
  • DOW 300,00%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,01%8 998,85
  • Nikkei 2250,55%39 678,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91
  • 22.01.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene autojuhid kardavad piiride sulgemist

Alates 27. jaanuarist jõustub rahvusvaheline kokkulepe, millega on 2000. a ühinenud Eesti, Venemaa, Ungari, Rumeenia ja Holland ning 2001. a ka Soome. Nimetatud lepe näeb ette veoautode vastastikust tehniliste ülevaatuste tunnustamist ning uute tunnistuste väljaandmist, mis autode tehnilist korrasolu kinnitavad. Leping hõlmab muuhulgas müra-, heitgaaside jms norme, mida veoautod ei tohi ületada.
Ilma vastava tunnistuseta veoautot ei pruugi leppega ühinenud riigid alates 27. jaanuarist üle piiri lasta. Leping kehtib veoautodele alates 3,5 tonnist. Samas otsustatakse Venemaal Vedomosti andmetel alles praegu, kes peaks hakkama uusi tunnistusi välja andma. Lisaks võib pidada üsna tõenäoliseks, et autode ülevaatamine ja nendele tunnistuste kirjutamine Venemaal kestab vähemalt kuid.
Eesti piirivalve teatas pressiosakonna vahendusel, et neile ei ole sellekohast teavet nagu tuleks 27. jaanuarist n-ö vana tehnotunnistusega Venemaa kaubaveokid kinni pidada, esitatud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Kuldar Väärsi teatas: "27ndast hakkab lepe kehtima küll. Kuid seda võetakse väikese üleminekuperioodiga." See tähendab, et Venemaalt Eestisse saabuvaid kaubaautosid vana tehnotunnistusega piirile kohe leppe esimestel päevadel ehk järgmisest esmaspäevast seisma ei jäeta.
Eestis tegeleb vastavate tehnotunnistuste väljaandmisega autoregistrikeskus.
Ventspilsi blokeerimine on Venemaale maksma läinud 17,6 mld krooni
Blokeerides naftatransiiti läbi Läti Ventspilsi sadama, on Venemaal aastaga saamata jäänud tulu üle 17 miljardi krooni.
Seda teatas BNSi vahendusel Ventspilsi sadama juhatuse esimees Aivars Lembergs. Iga päev jääb seetõttu Venemaa eelarvesse laekumata 22 miljonit krooni.
"Kõigel sellel pole mingit tegemist majandusega, vaid see on selge poliitika," deklareeris Lembergs.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 1 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele