• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 5000,00%6 297,26
  • DOW 30−0,38%44 314,35
  • Nasdaq 0,09%20 903,99
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,42
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 5000,00%6 297,26
  • DOW 30−0,38%44 314,35
  • Nasdaq 0,09%20 903,99
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,42
  • 29.01.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ülipidulike pingviinivastuvõttude aeg on möödas

Ülipidulike vastuvõtu tüüpi juubeliürituste aega on möödas, ettevõtted üritavad üha omapäraste üritustega võita avalikkuse tähelepanu ning üllatada nii tarbijaid ja klienti kui ka töötajaid. Möödas on ka see aeg, mil korraldati üks suur pidu, kuhu kutsuti kõik sihtgrupid kokku.
Eesti firmade jaoks on 10 aastat tegutsemist oluline verstapost ning seda tähistatakse vääriliselt. Juubeliürituste eelarve sõltub ettevõtte suurusest ja põhitegevusest. Samuti ka sellest, kas soovitakse meeles pidada kõiki kolme - kliente, tarbijaid kui ka oma töötajaid või ainult ühte sihtgruppi. Kuigi hinnatase on väga erinev, tuleks arvestada vähemalt 100 000 kuni 500 000 krooniga.
Lõpptarbijaid üritatakse üllatada kas lihtsalt soodsate sünnipäeva hindadega, uue pakendiga või täiesti uue toote turule toomisega. Samuti korraldatakse heategevusüritusi, avatud uste päevi, kus vastatakse kõikidele kliendi küsimustele ning perepäevi, kus rõhk on laste meelelahutusel. Üha populaarsem on korraldada perepäevi väljaspool tööterritooriumit, kas kutsutakse loomaaeda, lõbustusparki või mõnele kontserdile või etendusele. Harvad pole ka juhud, kui firma korraldab fotonäituse firma ajaloost - toodetest, töötajatest ja ka klientidest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Klientidele aga korraldatakse kas seminar, infopäev või siis suur pidu, kus on üha enam rõhku pööratud kvaliteetsele meelelahutusele. Kuigi üha enam kaotavad üritused oma range vormi, jäävad kliendiüritused siiski veidi ametlikuks, et mitte rikkuda tootja ja kliendi suhet ning kahjustada edaspidist koostööd.
Oma töötajaid peetakse meeles kindlasti suure tordiga ja meelelahutusliku ning lõõgastava üritusega. Näiteks korraldatakse spordivõistlus kas oma töötajate vahel või leitakse mõni teine ettevõtte, kes tähistab samal ajal oma sünnipäeva. Peale pingelist spordipäeva aga jätkub tants ja trall. Kindlasti ei unustata ka firma edukamate ja silmapaistvamate töötajate esiletõstmist ning premeerimist.
Proevent Marketingi projektijuhi Inge Runtali sõnul on viimase aja trendiks tellida ?üritus kätte?, kus kõik üritusega seonduv jäetakse üritusturundusfirmade hoolde. ?Peamine on, et ettevõte teaks, kellele ta üritust korraldab ja mida tahab sellega öelda,? selgitab Runtal. Vastavalt sihtrühmale ja sõnumile saab professionaalne üritusi korraldav firma välja töötada kontseptsiooni, kooskõlastada selle kliendiga ja korraldada teostuse lõpetades tänukirjaga. Optimaalne ettevalmistamise aeg võiks olla kolm kuni kuus kuud, selle aja jooksul jõuab kokku panna programmi ja korraldada muu üritusega seonduva. ?Loomulikult tahavad ettevõtted originaalset üritust, samas on Eesti väike ning nii on piiratud kohtade arv, esinejad nähtud, piiri tagant esinejaid kohale tuua kulukas ja aeganõudev,? räägib Runtal. Runtali sõnul on hea lahendus näidata tuntud tegijat uues võtmes.
Teamart Promotions partner Mart Rekkaro sõnul on n-ö pingviini-vastuvõttude aeg möödas ja eestlased on läinud julgemaks. Üldine suundumus on see, et püütakse leida tavapärastele tähtpäevadele alternatiivset formaati, olla innovatiivne. ?Samas võid välja pakkuda innovatiivse idee, aga siiski jäädakse traditsioonilise vastuvõtu juurde,? nentis Rekkaro. Eestlased on küll julgemaks läinud, ent samas on 10 aastat soliidne tähtpäev, mille tähistamisel minnakse kindla peale ja valitakse neutraalsem üritus, kus keegi külastajateks ei satuks talle ebameeldivasse olukorda, selgitab Rekkaro. ProMaMa juhataja Mart Mardisalu sõnul on väga populaarsed stiilipeod ja inimesed tahavad end teise olukorda panna. ?Eestlane hakkab vabanema kompleksidest,? arvab Mardisalu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 29 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele