Viktoria Korpan • 20. veebruar 2003 kell 12:57

ET likvideerib telefonijärjekorda

Eesti Telefon likvideerib vastavalt riigi ees võetud kohustusele telefonijärjekorda selle kuu lõpuks.

AS Eesti Telefon täidab veebruari lõpuks riigi ees võetud kohustuse rahuldada telefonitaotlused, mis on tekkinud enne kontsessioonilepingu lõpetamist 29. detsembril 2000, teatas ET.

Eesti Telefoni tegevuse alustades 1993. aastal oli telefonijärjekorras peaaegu iga kümnes Eesti elanik ? 146 000 inimest.

Eesti Telefoni juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul kujuneski seetõttu Eesti Telefoni esimesel kümnendil peamisteks märksõnadeks telefonitaotluste rahuldamine, uue telefonivõrgu ehitamine, vana analoogvõrgu digitaliseerimine ning kõneside kvaliteedi tagamine.

?Ehitati ligikaudu kakssada tuhat uut telefoniliini, veeti rahvusvahelised sidekaablid Soome, Rootsi, Venemaale ja Lätti ning tõsteti digitaliseerituse taset 5 protsendilt praeguseks ligi 77 protsendile,? lausus Kalm.

Kontsessioonilepingu lõppedes 29. detsembril 2000 oli järjekorras veel 24 290 telefonitaotlust, kuna paralleelselt uute telefoniühenduste ehitamisega lisandus pidevalt uusi taotlusi. Seetõttu lepiti kontsessioonilepingu lõpetamise lepingus kokku, et Eesti Telefon peab hiljemalt 28. veebruariks 2003 likvideerima enne lepingu allakirjutamist tekkinud telefonijärjekorra, välja arvatud need telefonitaotlused, mille rahuldamine pole võimalik Eesti Telefonist sõltumatutest objektiivsetest asjaoludest tingituna.

Telefonijärjekord kaotatakse tänavu veebruari lõpuks, kusjuures tavapärase vaskkaabli kõrval kasutati hõreasustatud piirkondades ühenduste loomiseks ka raadiolahendusi RAS 1000 ja fiks-GSM, mis tagavad universaalteenuse kasutamise.

Kontsessioonilepingu lõpetamise leping nägi ette ka seda, et uued telefonitaotlused tuleb rahuldada 95 protsendil juhtudel kahe nädala jooksul arve tasumisest, välja arvatud telefonitaotlused, mille kohane rahuldamine pole võimalik Eesti Telefonist sõltumatutest objektiivsetest asjaoludest tingituna.

Valdo Kalmu kinnitusel rahuldas Eesti Telefon 2002. aastal rohkem kui 98 protsenti telefonitaotlustest kahenädalase tähtaja jooksul.

?Väheste ülejäänud avaldustega töötatakse edasi, et tellimuse esitajale soovitud lahendust pakkuda,? selgitas Kalm. ?Telefonijärjekorda ei ole enam olemas ka seepärast, et enamasti soovitakse telefoniavaldust esitades kasutada lisaks tavatelefoniteenusele ka internetiühendust.?

Hetkel kuum