Kaks Pärnu bussifirmat, Pärnu ATP ja Skorpion, on saatnud maavalitsusele avalduse sooviga tõsta maakonnaliinidel pileti hinda 12-13 protsenti.
Pärnu ATP direktor Andrus Kärpuk teatas, et ainuüksi Iraagi sõja ootus on kütusehindu üle viiendiku tõstnud ja Pärnu ATP-l on viimase kahe kuuga kulunud kütuse ostmiseks 600 000 krooni rohkem möödunud aastal plaanitust, kirjutab Pärnu Postimees.
?On oht, et hind tõuseb sõjaga seoses veel, mis tähendab, et bussiettevõttel ei jätku enam kütuse ostmiseks raha ja bussid jäävad seisma,? nentis Kärpuk. Seepärast pole tema arvates pileti hinna tõus möödapääsmatu ainult maaliinidel, vaid linnaliinidelgi. Bussipileti hinda on juba otsustatud tõsta Tartus ja Võrus, rääkis Kärpuk.
Majandusvaatlejad ei ole ennustustes üksmeelsed. Osa neist väidab, et kui Iraagi sõda kiiresti lõpeb, võivad kütusehinnad hoopis praegusega võrreldes langeda. Märksa hullemaks kujuneks olukord aga siis, kui sõda hakkab venima ja kütuste hind ületab senise märgatavalt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Pärnu Soojuse müügijuht Hillar Nuut selgitas, et tänu Eesti energeetika põhinemisele kohalikul kütusel ei sõltu me otseselt naftatarnetest ega -hinnast, kuid kaudne mõju on ometi olemas. Puitu, turvast ja põlevkivigi toodavad diislikütust tarbivad masinad ning kohaliku kütuse omahinnast moodustab masinatele kuluv kuni viiendiku.
Seepärast sõltub nii elektri kui soojuse hind sisseveetava kütuse hinnast, ehkki mitte nii suurel määral kui riikides, kus kohaliku kütuse osa on väike.
?Diislikütuse kallinemine võib tõsta põlevkiviõli hinda 10-20 protsenti,? märkis Nuut. Ta lisas, et õnneks on Pärnu Soojusel tänavuseks kevadtalveks vajalik kogus ostetud.