• OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%86,67
  • OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%86,67
  • 20.03.03, 08:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu PM: Bussifirmad tahavad Iraagi sõja tõttu hinda tõsta

Kaks Pärnu bussifirmat, Pärnu ATP ja Skorpion, on saatnud maavalitsusele avalduse sooviga tõsta maakonnaliinidel pileti hinda 12-13 protsenti.
Pärnu ATP direktor Andrus Kärpuk teatas, et ainuüksi Iraagi sõja ootus on kütusehindu üle viiendiku tõstnud ja Pärnu ATP-l on viimase kahe kuuga kulunud kütuse ostmiseks 600 000 krooni rohkem möödunud aastal plaanitust, kirjutab Pärnu Postimees.
?On oht, et hind tõuseb sõjaga seoses veel, mis tähendab, et bussiettevõttel ei jätku enam kütuse ostmiseks raha ja bussid jäävad seisma,? nentis Kärpuk. Seepärast pole tema arvates pileti hinna tõus möödapääsmatu ainult maaliinidel, vaid linnaliinidelgi. Bussipileti hinda on juba otsustatud tõsta Tartus ja Võrus, rääkis Kärpuk.
Majandusvaatlejad ei ole ennustustes üksmeelsed. Osa neist väidab, et kui Iraagi sõda kiiresti lõpeb, võivad kütusehinnad hoopis praegusega võrreldes langeda. Märksa hullemaks kujuneks olukord aga siis, kui sõda hakkab venima ja kütuste hind ületab senise märgatavalt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pärnu Soojuse müügijuht Hillar Nuut selgitas, et tänu Eesti energeetika põhinemisele kohalikul kütusel ei sõltu me otseselt naftatarnetest ega -hinnast, kuid kaudne mõju on ometi olemas. Puitu, turvast ja põlevkivigi toodavad diislikütust tarbivad masinad ning kohaliku kütuse omahinnast moodustab masinatele kuluv kuni viiendiku.
Seepärast sõltub nii elektri kui soojuse hind sisseveetava kütuse hinnast, ehkki mitte nii suurel määral kui riikides, kus kohaliku kütuse osa on väike.
?Diislikütuse kallinemine võib tõsta põlevkiviõli hinda 10-20 protsenti,? märkis Nuut. Ta lisas, et õnneks on Pärnu Soojusel tänavuseks kevadtalveks vajalik kogus ostetud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 6 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele